MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Megane, bedankt voor de info en de knappe foto's!
Misschien zijn zachte een betere keuze, voornamelijk omdat ze niet de hele tijd nodig zijn, alleen als we voor een paar dagen weg zouden gaan. Dus moet eenvoudig op en af te monteren zijn en hij ziet er inderdaad wel heel breed uit met de harde zijkoffers.
 
Dat is zo.
Veel te warm. Ik rij alleen nog naar het werk de laatste weken. En 's avonds is het smelten op weg naar huis.
 
Gisteren ben ik opnieuw in Zeeland gaan rondtuffen, HEEEEEERLIJK
Veel zeebriesen en lekkere mossels gegeten...

wat moet ge nog meer hebben?
 
Wanneer de maxsym meerdere dagen niet gereden heeft zit ik met een platte batterij.
Lampje onder zadel gecheckt, deze gaat uit bij sluiten.
Batterij weer opgeladen en daarna gestart en op toeren krijg ik een spanning van 14,... volt. Spanningsregelaar werkt dus.
Batterij uitgehaald en aan de kant gezet. De volgende dag spanning gemeten en ja spanning is gedaald. Van 12,7 naar 12,2 volt.
Ik vermoed dat de vijf jaar oude batterij het gehad heeft.
Bij RAD kost de originele YUASA YTZ14S 174 euro en dat is met 15% korting. Nogal duur.
Daarom de NITRO Gesloten batterij met zuurpakket YTZ14S-BS van 63 euro besteld.
We zullen zien .......
 
Laatst bewerkt:
Begin van de week had ik gevoel dat mijn achterveren doorgezakt waren.
Het bleek dat de achterband amper 1.5bar had! Na het zoeken met zeepsop en sproeier zag ik idd een piepklein lekje.
Gelukkig had de garage mij geleerd hoe ik zo'n prop met lijm moest inbrengen.
Het rijd nu weer prima!
Nu zaterdag naar Laarne een motorit ten voordele van ALS, daarna mosselen! Leuk voorruitzicht, nietwaar!? ;-)
 
@Old-S:

Ik hoop dat het goed gaat met jou en dat er geen complicaties zijn met uw elleboog?
Want we vernemen niks meer van jou.
Jouw commentaar/adviezen missen we hier wel op deze website.

Overmorgen ga ik naar Laarne een motorit ten voordele voor onderzoek naar ALS.

Eddy, als je tijd of goesting hebt, laat eens iets weten aan ons allen!
Vele groeten,
rotgerbo
 
hallo Beste mensen ,....na 4 dagen met veel interresse,..de 106 paginas ,.van deel 3 gelezen en gestudeerd te hebben,.over alles en omnabij onze maxSym 400/600,...heb ik me aangemeld,.....Mijn naam is Charlie,.....woon in Madrid,.heb sinds 2maanden een MaxSym 600i Sport,.....en maak deel uit van een Forum pagina op Facebook,.....die alleen maar over deze moter gaat,....https://www.facebook.com/groups/symmaxsymspain/ ,.......we zijn met 805 leden,.......en net als hier,......altijd bezig met het uitwisselen van " weetjes en datjes ",........als eerste feliciteer ik jullie met de site hier en de vriendelijkheid,....die duidelijk aanwezig is,.......en met jullie welnemen,..en de beheerders van deze site,......zou ik graag als Nederlander,....als vertalende schakel,..willen fungeren van het uitwisselen van tips en informatie,.....over technische kanten van onze MaxSyms,....maar ook over routes en andere curiositeiten van Spanje,....en daar een helpende hand in zijn, als mensen deze kant uit willen komen,.........helaas begrijp ik nog niet goed,...hoe ik hier fotos en beelden kan plaatsen,.......maar dat zal ik bestuderen,......De temas die nu " hot " zijn op ons forum,..is de belichting,....d.w.z....de voorlampen die echt onder de maat zijn in sterkte,...het wel of niet plaatsen van Dr.Pulleys,....en etc,........afijn,......het is maar een eerste form van contact,......met de hoop dat we samen,...België,.Nederland en Spanje,...samen ons wederzijds van nut en toegevoegde waarde kunnen zijn,.......Vriendelijke groet aan allen vanuit het nu zeeer warme Madrid,.....Charlie
 
Hallo weer,.beste mensen,......t´is wel een beetje gecompliceert om fotos te plaatsen,...begrijp dat ze niet meer dan 100 Kb´s.-mogen zijn,...dat kan ik verhelpen,.door ze te " verkleinen",....maar graag een hulpje of een tip,...waar en hoe een account aan te maken,...om de fotos te plaatsen van ons forum,....om op die manier,...de betreffende items van de juiste fotos vanuit spanje te voor zien,......heb reeds wat kleine dingetjes op onze facebook-forum ( MaxSym 400/600,.....die gesteund word door SymEspaña ),... geplaatst van jullie,...en er is grote intresse,....en wil graag een minimum terug doen,......dus graag wat tips,....dank,...Charlie,
 
@ Charlietulipam

1/ Start een nieuw bericht

2/ Click dan boven het schrijf kader op: "klik hier voor uitgebreide mogelijkheden"

3/ Scroll dan naar beneden (onder het schrijf kader, en nog onder de Smilies) naar "Bladeren" en selecteer een foto.

4/ Geef de server even de tijd om je foto te uploaden, uiteraard zal dit nagelang de bestandgrote langer/korter duren.

Foto's via de MF server tot ± 1Mb zijn geen probleem, de test foto hieronder is b.v. 970Kb.

full


succes gewenst.

Cheers Jan

b.t.w.
Wil je meerdere foto's toevoegen in een bericht lees dan even de FAQ door:
[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
Laatst bewerkt:
Hallo intussen rijd ik nu iets meer dan 2 maanden met de sym600i en heb 4200 km,ben er zeer tevreden over,sinds een week merk ik dat er koelvloeistof lekt uit de overloop niet zo heel veel ,maar vind het toch raar,na iedere rit komt er wat uit.vrijdag naar de motorzaak in Menen gereden ,om het een te vragen ,of zoiets normaal is ,maar ze zijn tot eind de maand in verlof.heeft dat nog iemand voorgehad.. foto's posten. Kan Ik ook niet,,
Grjm
 
Check eerst koelvloeistof niveau via aflees-venster van het expansievat.
het expansievat bevind zich ergens links onder de rubbermat waar je voetop staat

Ontluchten van koelvloeistof systeem:
Mogelijk heb je anders iets te veel druk in je koelvloeistof systeem dus eerst ook even proberen via ontluchten.

1/ Zorg dat de motor koud is

2/ Lokaliseer en verwijder de radiateur dop

3/ Start de motor

4/ Check of er luchtbellen uit de radiateur omhoog komen,
zo ja ga dan verder met punt 5

5/ laat de motor stationair draaien en zodra de motor bijna op temperatuur begint te komen en er geen luchtbellen meer uit de radiateur omhoog komen de motor direct afzetten en radiateur dop terug plaatsen.

Dit alles hierboven niet van toepassing?

Check dan ook voor de zekerheid alle koelvloeistof slangen op beklemming.

Hoe je foto's upload leg ik net uit in het bericht boven jou ;)

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
Hallo Symers
Heb al enkele dagen het probleem dat het lampje "oil check" lichtjes blijft branden tijdens het rijden. Er zit echter meer dan olie genoeg op als ik in het kijkglas kijk. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?
 
Hallo Symers
Heb al enkele dagen het probleem dat het lampje "oil check" lichtjes blijft branden tijdens het rijden. Er zit echter meer dan olie genoeg op als ik in het kijkglas kijk. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?

Het oranje lampje "oil check"?
Dan is de SYM kapot en kan niet meer gemaakt worden

Je bent stout en over tijd met je beurt oftewel niks aan de hand
Het is makkelijk te resetten,hoe,dat moet je voor straf zelf opzoeken :+
Als het het rode oliekannetje lampje bij je toerenteller is,is of je oliedruksensor of je oliepomp ter ziele.
 
Laatst bewerkt:
Het is het oranje lampje oil check. mijn Sym heeft een tussentijdse beurt gehad toen ik hem kocht. Ik ben nu aan het denken dat hij toen niet gereset is. Ik ga mijn straf , al is het niet mijn fout, ondergaan en het opzoeken. Als het dat maar is ben ik wel gerust nu. Dank downsider 👍👍
 
Merci webengine.heb gekeken naar het potje van de koelvloeistof,en het was leeg ,morgen rij ik naar een dealer hier en vraag om koelvloeistof,om die bij te vullen,ik ga met de auto voor de zekerheid,het verlies gebeurt via de overloop de een dampje die onderaan de waterpomp hangt.mijn dealer in Menen is in verlof tot eind de maand,dus zal zien of hij het nog doet en dan naar ginder gaan.,
 
Geen dank maar,
Als het potje ook wel genaamd expansie vat leeg is is er mogelijk iets anders aan de hand.

Mvg. Jan

Een lekke waterpomp? :')
jmman kijk eens in het kijkglaasje van het oliepeil
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan