MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

We gaan volgend jaar voor 10 dagen naar Schotland en we willen waterdichte vaste zijkoffers. De koffers kan u dan gemakkelijk meenemen op hotel. Geen gefoefel meer met losse zijzakken.
Jarolo ik hoop dat ge ons iets kunt doorsturen dan moet ik zelf niet iets maken.
 
Ik heb altijd gereisd met zijtassen die waterdicht waren, op klittenband systeem.
altijd heel tevreden geweest. Altijd droog overgekomen .
 
Ik vind persoonlijk die GIVI-zijtassen met velcro's niet zo slecht. Op mijn GIVI-zijtassen heb ik ook nog ingewerkte ogen, waar ik bijkomende koord of mijn sluitingen met ketting en hangslot kan in bevestigen. Zelfs op de autosnelweg zitten deze zijtassen dan heel goed aangesloten vast.
Mijn GIVI-zijtassen waren nog geleverd met waterdichte hoezen die je bij regen erover moet trekken.
Nu heeft GIVI zijtassen die waterdicht zijn op zich. Alleen ogen ze niet al te mooi, maar wel praktisch natuurlijk.
 
Ik ga zaterdag gaan toeren denk ik, iemand interesse om mee te gaan toeren ?
De laatste tijd heb ik niet zoveel tijd gehad, ik heb er nu wel zin in .
Ik zal eens kijken wat of ik nog een mooie toer vind. Of wie zin heeft en suggesties heeft .... laat maar iets weten.
 
Mooie kleur dat licht bordeaux.
Die beugel lijkt me hangend, of mis ik iets ? Als je weet dat de gewone stoffen GIVI-tassen al krassen kunnen geven als je ze niet goed vastmaakt, wat dan met die hangbeugels ? En welke tassen of koffers worden voor die beugels gemonteerd ?
 
Zijn de tassen van Givi ; Stainless Steel Givi Side Rack on MAXSYM 400 !!!
Zijn niet hangend, is ook onder ondersteuning.
 
Laatst bewerkt:
@jarolo
Ik had de andere foto's nog niet gezien van die link op Facebook.
Ik begrijp nu hoe die in elkaar steekt.
Ik respecteer ieders keuze, maar voor de MaxSYM vind ik toch nog de hangende zijtassen mooier zitten, alsook gemakkelijker weg te nemen. Rijden met alleen dat draagchassis zie ik niet zo zitten, als je de koffers weggenomen hebt. En om nu alles weg te sleutelen elke keer, daar heb ik geen zin in. Ook de koffers zijn nogal beperkt, ik geloof 15 L.
Die publiciteit komt van een bedrijf uit Singapoor.
 
Laatst bewerkt:
De beugels zijn ter plaatse gemaakt en zijn dus niet te koop via Givi. Ziet er ook niet stevig uit, er is niks voorzien aan de onderkant. Ik ga nog een beetje geduld moeten hebben. Intussen ga ik nog eens nadenken hoe ik ze zelf kan maken.
 
Bij de foto van achteraanzicht en bij inzoemen zie ik dat de onderkant toch verbonden is bij elkaar. Er is een verbindingsbaar die achter het spatbord loopt. De constructie kan dus toch niet slecht zijn. Nu nog een beugel vinden die past op een givi koffer en ik kan beginnen met mijn eigen constructie.
 
Ja, Reims is een champagne-stad. Ik zal maar niet gaan proeven of ik geraak niet meer thuis.
Ik heb de rit wat geoptimaliseerd en ga door het Parc Naturelle Régionale des Ardennes rijden, dan kom ik op 446 km en 6u26 rijtijd uit.
MaxSYM staat getankt, olie op max. peil, banden op spanning, nu morgenvroeg nog een goed ontbijt en ... :] :W

Hier alvast de visuele route :
full
 
Laatst bewerkt:
@oldscooterfan dat is een heel mooie streek om te gaan toeren en dan nog 20 graden er bij das dus ideaal. zou zeggen geniet ervan en veilige trip. mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan