MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Een dikke pluim voor jullie en zeker voor Mario. Zo'n rit met een 125cc, je moet het maar doen. Staat in mijn agenda voor volgende zomer. ;) ;) ;)
 
Ja, straf. Ik vermoed dat Mario graag zal upgraden naar iets met wat meer cc. Zeker als hij zulke ritten doet met stukken autostrade inbegrepen. Kan toch niet plezant zijn (lees vermoeiend) om vol gas op de autostrade te rijden in de hoop dat je de vrachtwagens voor blijft.
Je zit natuurlijk wel op een heel zuinig ding. En geen taks + goedkope verzekering.
Je haalt waarschijnlijk makkelijk meer dan 400 km met één tank. In het stadsverkeer is het dikke pret op zo een 125. Heb er zelf vroeger één gehad, een MBK Flame. Was luchtgekoeld en haalde een top van ongeveer 90 km/h. Ik durfde daar wel geen autostrade mee doen. En ik ben niet de enige. Ik heb zelfs al meerdere keren 125 cc scooters zien rijden op het fietspad op gewestwegen waar 90 mag gereden worden.
 
Laatst bewerkt:
Stefan, zijn droom is een MaxSYM600iABS Sport, en ik denk dat dit niet lang zal duren of hij die keuze gaat maken, dat heb ik wel verstaan. Ik zag wel dat hij heel erg van houdt van lange afstandritten. Maar omdat het zondag toch tamelijk druk was op de autosnelweg, reden we ook regelmatig op het middenste rijvak ook de vrachtwagens voorbij. Deze staan meestal begrensd op 90.
Vanaf Arras naar La Crotoy was het mooie binnenwegen langs mooie dorpen en landschappen, echt heerlijk toeren.
Bij de grenscontroles zowel heen als weer moest alles wel door een trechter op 1 vak, door de gebeurtenissen in Parijs.
Ja, voor hem was het een dagrit van 645 km, dat zullen hem niet veel nadoen, zelfs met zwaardere motoren. En ... hij voelde zich nadien nog kiplekker zij hij me, toen we in Nossegem van elkaar afscheid namen om vandaar elk naar huis te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal een enorm verschil zijn. Van 125 naar 600.
Ik begrijp wel zijn glimlach. Maakt niet uit met wat je rijdt. De rit is alles.
Ik kon helaas niet mee. Jammer. In Doornik had ik makkelijk kunnen aanpikken. Dat is niet zo ver van Kuurne.
Er was ook teveel wind naar mijn gedacht.
 
Kan hij er maar ook onmiddellijk een grotere helm bij kopen om die XXL smile in te krijgen. :+
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig waren we geen 2 lichtgewichten met de wind, die we vooral in de heenrit op de kop hadden.
In het terugrijden was de wind wat gaan liggen en hadden we die ook in de rug. We zagen dat wel aan ons verbruik dat plots daalde.
Maar ik heb qua wind al veel erger meegemaakt op de motor, zeker als ik langs de kusten rij in Nederland.
Ik zal morgen de definitieve rit even in op kaart hier posten, want na Arras hebben we een rit in lus gereden.
 
Met de wind van achter is nog beter als je je extra breed maakt. Benen en armen open. Verbruik zakt nog meer. :) :)
Is een goede techniek om tegenwind te compenseren. 1 knie naar buiten. (geen grap)

Zeg Old, kan jij je verbruik aflezen op je display? Of zit je te rekenen terwijl je rijdt? :+

Deze helm zou ik adviseren bij de nieuwe 600 van Sym fan.
full

Dan ziet iedereen de big smile.
 
Laatst bewerkt:
@gerome als ik zo een helm aanschaf dan zal ik ook een tandenpoets setje moeten mee pakken voor onderweg de vliegen van mijn tanden te poetsen met zo'n snelle 600I sport op de autosnelweg. _O- _O- ;)
 
Neen, maar 20 km voor halfweg moesten we beiden tanken, na km's te rijden zonder tankstation.
We hadden beiden wel reservebrandstof mee, maar voor zo'n lange rit, ben je met 5-6 L niet veel.
En zonder verder te moeten tanken onderweg terug, zat ik nog niet in reserve toen ik thuis was.
En mijn meettoestel verder is, mijn reukorgaan even in mijn tank stoppen om te ruiken hoeveel er nog in zit, lol. :+ _O-
 
@eddy (old scooterfan) ik heb deze morgen oliepeil en koelvloeistof nagekeken er was geen druppel weg en olie was nog mooi rood kleurig en geen abnormale verbrande geur. dus sym heeft test flink doorstaan.
 
Ja, Mario, met die wind hadden we genoeg koeling, lol.
Nee, die SYM Joymax is top voor een 125cc. En een heel mooie scooter en toch groot voor dat segment en comfortabel, anders kon je vrouw je met een vuilblik en handveger naar binnen scheppen na die rit.
En ... Mario, heb je de stunt op je werk verteld ?
Ik heb de pers en het Genius Book of Records naar je thuisadres gestuurd, hebben ze nog niet aangebeld ? :} ;)

@Gerome
Zeg, Stefan, met dat soort helm reden we gans de tijd rond, we moesten hem zelfs niet afnemen om de steak met frietjes binnen te spelen.
"Voilà les Belges", zeiden ze daar in Arras, "Si fou comme une porte de l'arrière", lol. :+
 
Laatst bewerkt:
Zeg Old, kan je ook ruiken van welk jaar je benzine is en welk merk? Dan ben je vanaf nu benzine sommelier.
Altijd benzine decanteren voor de rit. Rijdt zoveel beter. :+
 
Laatst bewerkt:
mja ik heb het verteld op het werk en ze verklaarden me gek maar ook dat ik wel heel veel moed en ballen aan mijn lijf heb om zo een road tripje te maken met 125cctje 1 van mijn collega's heeft een yamaha tennere 1200 en hij vind het voor zo'n machine al een mooie prestatie om te rijden. p.s. heb nog niemand niet horen aanbellen *D ;)
 
Vanaf nu is het Symtesteron ipv Sym Fan.

Wel nog voor het einde van het jaar naar de tandarts met je helm anders krijg je volgend jaar minder terug van de ziekenkas.
 
Laatst bewerkt:
@ Sym Fan en eddy ( old-scooterfan)

Ja ik kan dit enkel beamen , men echtgenote rijd ook met een Joymax125i S&S en moet zeggen als we op trot gaan zit er bij haar dikwijls nog de jongste mee achterop ( 13 j-60kg ) en we hebben ook al toeren van over de 300 km gedaan zonder problemen ( enkel de snelwegen is nipt omdat er geen overschot is )maar op de gewone banen moet ze zeker niet onderdoen , enja scheelt heel veel in verbruikt 400-440 km per tankbeurt ipv 280-300 bij de 600.
ze heeft het enkel moeilijk als we voor een serieuze bergop staan daar moet ze afgeven , wat dan ook maar normaal is .
Ook bij haar is de bedoeling om naar iets zwaarder over te stappen , gaat volgend jaar voor haar full motor rijbewijs gaan en dan binnen 2 jaar naar een 400 of 600 overstappen ( dan is de oudste oud genoeg om met de hare te rijden ).Haar rijbewijs is zeker een noodzaak omdat ze nu met een B rijbewijs zit en niet in het buitenland mag rijden met haar 125cc wat op zich wel jammer is , dus onze rondritten spelen zich momenteel enkel in belgie af of het puntje rond cadzand-sluis (NL).
 
amaai dat word een grote concurrent van de yamaha t-max die is ook zo sportief gelijnd. hopelijk heeft die 500 ook een 2 cilinder. ja nu denk toch dat ik nog ff gaan wachten voor de 600 sport te kopen. :9~ *D
 
Dit is zeker een sportief model dat de sportieve rijders gaat aantrekken.
Ik hoop dat ze ook nog een zwaardere 2-cylinder op de markt brengen, een +750cc, een comfortabele duo-zitter en toerbuffel met voldoende opbergruimte.
Het zou me verwonderen dat ze in die 500 een 2-cylinder steken hebben, of ze zouden met totaal nieuwe motoren op de markt moeten komen, die helemaal afwijken van de huidige MaxSYM 400 en 600.
Waar blijft die MaxSYM 800 waar iedereen op wacht, lol. :) ;)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er een heel mooi ding uit. Heel agressieve look. Benieuwd wat hij gaat kosten?
Als prijs en kwaliteit ok zijn gaat ie denk ik goed verkopen.
Ik zou eerder een 750/800 in zo iets sportief gestyled verwachten dan in het 400/600 model (voor de snelheidsduivels).
 
fery dat is echt een supper mooie scooter.
alleen jammer dat de voorkant heel erg op de honda forza 125 lijkt.
had best een eigen smoeltje mogen hebben.
dat gezegd hebbende begrijp ik de toegevoegde waarde hier niet echt van.
tenzij ze dit helemaal loskoppelen van de 400 en 600.
want waarom een 500 als je ook al een 400 en een 600 hebt?
want qua vermogen zal hij zeker niet boven de 600 uitkomen? en zal hij dan net iets meer dan de 400 hebben?
het was al best moeilijk om de 400 eigenaren over te laten stappen naar de 600.
ja tuurlijk nieuwe mensen kiezen veelal voor de 600, maar bestaande 400 bezitters stappen nauwelijks naar de 600 omdat die 400 al zo goed in elkaar steekt.
dus zie ik de mensen van de 600 al helemaal niet overstappen na een 500.
tenzij hier natuurlijk een 2 3 4 cillinder onder zit wat ik zeer betwijfel.

maar mijn eerste reactie blijft in iedergeval staan. een hele mooie scooter zeker qua lijnen zeer sexy.
 
Laatst bewerkt:
gaat er iemand AS zondag een tochtje maken? denk dat ik een route ga uit stippelen voor naar Bastogne en malmedy te rijden. als het niet regent. mvg
 
Ik zou daar maar wegblijven dit weekend, Mario, want je zal er temperaturen tussen de 1°C en -6°C hebben en lichte sneeuwval en veel wind die de gevoelstemperatuur snel naar -10°C zullen brengen. En met de vele bladeren op de weg.
Ik kan dit weekend niet. Maar opletten als je gaat rijden. Zeker als de wegen er glad bij gaan liggen.
Ik tracht morgen de foto's te transferen en te posten en de uiteindelijke route die we gereden hebben. :) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan