MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hallo Krispy en ziggy,
Proficiat met jullie aankoop en geniet er van! :] *O* :]

@Guy : Hier worden regelmatig toertjes voorgesteld, hou dit forum gewoon in de gaten.... :Y

Mario,
Ik moet jammer genoeg onze toerrit voor zondag afzeggen. ;( ;( ;(
Mijn maxsymmeke is nu binnen voor onderhoud en daar hadden ze ook vastgesteld dat de balhoofd stuk is! Ze krijgen het niet meer klaar voor de weekend. Ik weet niet wat dat is maar het schijnt te gevaarlijk te zijn om nog verder te rijden... Daar gaat mijn mooie weekend! :(
 
Voor de geintreseerden , de maxsym 600 die nu geleverd worden voldoen blijkbaar aan de Euro 4 norm wat de uitstoot betreft ;) , wel nooit geen E10 inkappen :N , want dat verdragen ze blijkbaar niet goed volgens onze verkooper ( Sym zelf meld het ook duidelijk op hun website ). Er is bij Sym enkel gesleuteld aan het properder maken van de uitstoot :] , maw beetje gefoefeld met de ontstekingswaarden en de luchttoevoer maar niets aan de motor zelf .
Op de zijkant van de snuit kleeft er nu een stikker met euro 4 op O-)
 
Balhoofd lagers versleten, ja dat is al een hele herstelling, (lagers stuur)
Dat is al heel wat demonteren en terug monteren,
Als daar speling opzit dat lijkt uwe motor in de bocht wel van rubber. (door de speling)
Mag ik vragen hoeveel km je hebt met uw maxsym?
 
Hoi Guy,
Heb nog maar 14000km op teller staan dus is dat echt wel fabricagefout, he...
Ach we zullen wel zien...

Inderdaad Mario, alleen keek ik wel uit naar deze dag... voor the fun!
 
Sorry Stefan, nog even geduld, alles is wat blijven liggen door het vele werk.
Maar het zal zeker de moeite lonen. Iedereen die mee reed krijgt de volledige versie.
De informatieve versie zonder persoonlijke foto's kan je hier dan downloaden.
Ik wil graag de privacy respecteren.
Mvg. Eddy

Vandaag heb ik even proef gereden op de nieuwe Honda NC750X DCT.
Mooi motorfiets met prima motor. Alleen vind ik hem basis maar zwak uitgerust, als ik hem als tourmotor wil hebben moet ik er snel een paar duizend euro bijtellen.
De zithouding is wel helemaal wat anders dan op onze MaxSYM. Ik zit echt niet helemaal rechtop maar eerder voorover gebogen. Zithouding lijkt me meer om sportief te gaan rijden dan wel relax te toeren. Ik vraag me af of ik zoals op de MaxSYM dagtrips tot 600 km zou aankunnen, of men moet me met een kraan van de motor halen.
Met dit weer was het heerlijk rijden in de wind, maar ik vraag me af hoe het voelt in de winter. Toch tamelijk naked bike.
Ik denk ook eens met de Kawasaki Versys 650 te rijden volgende week. Ik heb er al eens opgezeten, en die zit toch beter dan de Honda NC750X, alleen nog even zien hoe die rijdt, dit is wel een schakelmotor natuurlijk.
Mijn MaxSYM600 rijdt nog altijd heel goed, maar ik heb zin om weer eens op een schakel te gaan rijden, als die goed comfortabel zit.
Alleen is de vraag of ik een middelzware toermotor vind die me een rechte zithouding geeft, comfortabel rijdt en niet te gulzig is in verbruik.
Nu, als ik beslis om de MaxSYM te verkopen, laat ik jullie hier wel iets weten. Ik ben er nog niet uit.
Toen ik vertrok bij de andere dealers vandaag, moet ik zeggen dat de MaxSYM toch een heel goeie comfortabele maxiscooter blijft als je het vergelijkt met sommige middelzware adventure-toermotoren.
Iedereen alvast een fijn weekend en veel toergenot.

Onlangs had ik even na 1,5 u rijden een probleem met de brandstoftoevoer. Ik heb de brandstofpomp gedemonteerd gehad, maar deze was niets te zien, ook de filter afgehaald, en deze was zeer proper. Dus dacht ik dat het de kwaliteit van benzine moet geweest zijn in combinatie misschien met de hoge temperaturen die we hadden. Dus dacht ik verder aan de injectoren te kuisen, en dat werkte perfect. Ik heb Wynns Injectiecleaner gebruikt, en die werkte van de eerste dosis in de tank. Er wordt aangeraden om deze gedurende 3 tankbeurten in te doen, en dan bij een onderhoudsbeurt na 10000-15000 km.
Ik had voor de eerste keer getankt bij Lukoil in Wezembeek-Oppem, die staat nu op mijn zwarte lijst. Iets goedkoper, maar niet betrouwbaar blijkbaar. Het was wel Super98.
Symptomen waren : niet meer hoger in de toeren geraken, snelheid op de snelweg ging maar tot 90 km/u GPS.
Nu is alles weer normaal.
Ik moest direct denken aan wat Robert (jarolo) heeft voorgehad.
 
Old, ik heb verleden week eveneens problemen gehad. Moter pruttelde plots. Heb hem nog aan de praat kunnen houden. Was aan het eind van mijn rit van het terug naar huis te rijden van mijn werk. Ongeveer een uurtje rijden. 64 km. Bij iets lagere snelheid geen kracht meer en dreigen tot stilvallen. Ben thuis geraakt. Ochtends daarna geen probleem gehad bij starten of rijden. Denk dat het warm weer wat moeilijkheden gaf. Temperatuur was nochtans mooi stabiel gebleven.
 
Klopt, de temperatuur van de koelvloeistof bleef bij mij zelfs nog onder het midden, dus motor was helemaal niet te warm.
Woensdag en donderdag als het tot 33°C in de schaduw was, werkte hij weer goed, na de toevoeging van de injectiecleaner. Eerst heb ik mijn tank helemaal leeggezogen dan opnieuw gevuld met Super98 en die Wynns Injectiecleaner. En zelfs na 2 uur rijden geen problemen meer. Terug goede gasrespons. Hij rijdt weer tiptop.
 
Hallo,

Zaterdag geleden mocht ik de maxsymmeke terug ophalen. EINDELIJK :o

Het was inderdaad de balhoofd en de invoerder wou dit niet onder garantie handelen. Mijn dealer Rudi Wouters had alles aan gedaan om het toch als fabrieksfout te aanvaarden wat hem ook gelukt had. Want van slijtage was geen sprake van! Oef! :}

Ik schrok er wel want SYM bood zelf de 5 jaar garantie aan!
Wat de invoerder deed of probeerde was geen goed signaal naar sym-klanten toe. :(

Morgen ga ik mijn nieuwe speelgoed ophalen : tomtom 450 *O*

Nu nog 12 dagen goed doorwerken en dan genieten van mij SYM-vakantie :]
 
Halloo,

Ondertussen ben ik goed bezig geweest met TT450.
Het is een goed GPS-toestel en ben tevreden want het heeft echt vele mogelijkheden. :Y

Wat ook tof is is dat je met "my route app" via internet mooie ritjes kunt plannen! Maar hiermee ben ik nog volop aan het oefenen... :o
Ik had verschillende kleinere ritjes van max 15 km uitgeprobeerd om alle goede maar ook de al dan niet verkeerd ingebrachte waypoints te testen. Gewoon zien wat er dan gebeurd...

Nu staan 2 routes op het programma, eentje van ong 50km, in mijn regio. Dit is een grotere test voor mij om te zien of mijn alle waypoints goed zijn aangeduid in "MY ROUTE APP" en juist is geexporteert naar mijn toestel. Vooral de rondpunten, kruispunten, op- en afritten hebben blijkbaar wat meer aandacht nodig.

De andere is een route naar Durbuy! Testritje van 345km! Ik ben echt een beginneling op dit vlak. Maar ben o zo fier dat ik dit kon klaarkrijgen. het zal een serieuze vuurproef worden! :o :]

Mocht iemand hier tips hebben voor mij, erg welkom! :}
 
Heb eens iets gelezen over een parkeerverbod in het centrum van Durbuy voor motorfietsen.
Wegens te veel overlast. Is het zo ? Of niet?
 
ipv die dure GPS toestellekes nog te kopen, heb ik de tomtom-app op m'n smartphone geplaatst....kaarten west Europa compleet gedownload.. abonnement van 20 euro/jaar betaald, en dan heb je steeds de laatste versie van tomtom / heb je de traffic op 4G / en continu de laatste kaarten ....werkt perfect / alsof je met een gewoon gps toestel bezig bent ...en de leukste functie van al: rijden van punt A naar B met KRONKELROUTES geactiveerd ...ook gpx motorroutes kan je perfect inladen via computer : tomtom/mydrive ..
 
Geniet er van, zeker van de zeevruchten. Prachtige streek.
Nog enkele weken en dan kalmpjes aan terug op de scoot( in het begin korte tochtjes.......orders van de dokter EN mijn madam. ;-)
 
@ehooghe
Jij hebt geluk ... Enkel grijs haar ... Bij mij vallen ze uit :Y ;)

@megane
Ja, er rijden hier veel gehuurde auto's rond met mensen die met het vliegtuig hierheen vlogen.
Niet veel mensen rijden zo ver met de auto. Wij hebben er een avontuurlijke reis ben gemaakt. Reis heen 5 dagen, in Portugal 8 dagen en 5 dagen via andere route terug naar België. Geen tolwegen, mooie routes en stopplaatsen, en weinig autosnelweg. Ga. 400-500 km/dag.
Morgen vertrek uit Sagres richting Don Benito (Spanje), en overmorgen naar Madrid.
Door de slechte wegen en ook regelmatig onverharde wegen lijkt de auto net of ik uit de Sahara kom. :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
ik vertrek deze week weer voor 3 weken Hongarije met de wagen de kids blijven thuis voor de dieren (vissen, hond en katten)
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel km ga jij rijden en in hoeveel tijd ?

Vandaag was het onderweg naar Don Benito in Spanje tot 43,5°C in de schaduw. Gelukkig had ik airco in de wagen. Zelfs op 25°C voelt dan koel. :t ;) morgen naar Madrid. Het was hier om 22:00 nog 37°C.
 
Terug
Bovenaan Onderaan