MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hallo allemaal, zijn er mensen die interesse hebben om mee te rijden met ons: Maxi-scooter Friends
clubje, wij rijden meestal op zondag, toffe groep.
Interesse ? laat me weten, U kan ons terg vinden op Facebook.
Groetjes,
 
Sinds gisteren weer thuis na een avontuur van 6000 km naar Sagres en de Algarve, uiterste punt ten zuidwesten van Portugal', zonder tolwegen, 6 dagen heen en 6 dagen terug, 2 verschillende routes. Wat een mooi avontuur. Ik laat hier later wel wat foto's zien.

@Guy5712
Zeker interesse. Laat maar iets weten als jullie iets plannen, als het past wil ik jullie zeker eens ontmoeten en vervoegen.
Dit mag hier of via een persoonlijk berichtje.
 
Hallo Guy,
Ik heb ook interesse en als de datum mij uitkomt doe ik zeker mee... graag op deze site posten want ik heb geen facebook.

Ben zeer tevreden over TT450 en myrouteapp is een goed programma. Toch heb ik een vraag ivm exporteren van ritten. Ik had een rit DURBUY geexporteerd en op mijn gps kreeg ik dan "route" DURBUY en ook nog "track" DURBUY. Ik had beiden gereden en ze verschillen echt weinig! Waar ligt dan het verschil? Kan iemand mij dit vertellen?

Na lang wikken en wegen had ik bewust gekozen om TT45O aan te kopen omwille van hun waterdichte, robuuste kwaliteit. Je kan zonder probleem in de zon rijden, dat was fijne ervaring! Ik had tijdlang weliswaar met een auto-gps in een hoes rondgereden. Er was altijd wel iets aan de gps of de hoes en dat was ik beu. Smartphone wil ik liever apart houden omdat ik het ook als fototoestel gebruik. De gps iedere keer uithalen en insteken in een hoes was voor mij soms frustrerend. Smartphone in een hoes is volgens mij niet handig als ik snel iets wil fotograferen... Ook de aanslag (vooral voor- en najaar) in de hoes was voor mij teveel aan! het blijft natuurlijk eenn persoonlijke keuze, hé...
 
Sinds een half jaartje krijg ik meer en meer verstijfde rechterpols bij langere ritten, wellicht een gevolg van de moto-ongeval. Ik zou af en toe mijn pols willen ontlasten. Dat zou kunnen door een soort blokkeringsysteem op gashendel aan te brengen MAAR ik vind het nogal gevaarlijk?

Zojuist op internet zag ik KAOKO-systeem. Het lijkt me wel veilig? Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Dank!
 
Rij nu 7 jaar met deze

Super veilig en je ziet wat er gebeurd, doordat het mechanisme enkel en alleen een zeer simpel fixatie handeltje is wat je op en neer ziet gaan.
 
Laatst bewerkt:
is dit geen optie?

full
 
Dat is geen cruisecontroller maar meer een handigheidje om gas te geven vanuit je handpalm.

Mooie van een cruiscontroller zoals de Booster is dat je volledig kunt ontspannen, en je arm los naast je neer kan gooien, of van mijn part achter je rug kan houden.

Vindt die KAOKO uit Rotgerbo eerste bericht er juist wat onveilig uit zien, omdat je het mechanisme niet helemaal kunt zien.
Fixatie loopt namelijk enigsinds van binnenuit of in iedergeval wordt de fixatie uit het oog ontrokken.

Wat mij betreft moet het juist gaan om eenvoud waarbij je goed kunt zien en in de gaten kunt houden wat er daadwerkelijk gebeurd als je het gas erop zet en als het gas er af haalt.... daar blinkt juist de Booster van 25 piek in uit.

Gebruik het overigens alleen op de snelweg.
 
Laatst bewerkt:
Hup, 2-0 voor de BOOSTER :)

Over de snelweg onderweg naar je toerbestemming. Dan wil je je gashand wel eens rust geven. De Booster Cruise control maakt dat mogelijk.
De nieuwe Cruise Control Easy van Booster® blinkt uit door zijn eenvoud. Na een installatie die nog geen minuut van je tijd in beslag neemt kun je onderweg de gashendel van je motor vergrendelen met een simpele beweging van je wijsvinger. Door de weerstand met het handvat blijft de gashendel op de gewenste stand staan en kun je onderweg de polsen ontlasten bij lange rechte stukken. De Booster® Cruise Control Easy is veilig, want door het gashendel weer dicht te draaien zoals je dat normaliter ook zou doen, wordt deze in een handomdraai ontgrendeld.
Geschikt voor 22 mm sturen
Zwart
 
Laatst bewerkt:
Wel, ik dacht juist dat die booster niet veilig zou zijn... volgens jullie dus toch wel!?

Downsider, ik wil mijn hand echt van de stuur halen om even pols schouder te ontspannen

OK, dan ga ik die booster aanschaffen enneuuu ... vele dank voor zoveel respons!
 
Laatst bewerkt:
Eenvoud is juist vaak veilig/goed, de Booster heeft zich al lange tijd bewezen ;)

Kijk anders ook even bij mijn grote vriend Dirk Distel van de Dr. Pulley shop, hier kun je een paar euro voordeel mee doen.

throttle control

Shipping to European countries is 3,90€ without tracking and insurance.
up to 500gr weight, 7,90€

In de stad heb ik hem er altijd af en ligt hij in de buddybak.
Zodra ik een toertje ga doen of snelweg rijden pak ik hem uit de buddybak en zit hij er met max. 20 seconden op.
Let op:
Altijd er op schuiven vanaf de stuurbalanser!

Mvg. Jan

p.s.
vindt stiekem de KAOKO er wel heel mooi uitzien 8-)
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames, waar kan ik eens proefrijden op zo'n apparaat? Zit er aan te denken om zoiets te kopen voor woon-werk. Wat zijn hier de ervaringen met slecht weer en winterse omstandigheden?

Regio: West Brabant
 
Laatst bewerkt:
Jan,

Ik had zo'n booster getest in RAD-winkel zaventem en jammer genoeg past het niet op mijne maxsym. Ik heb handkappen op mijn stuur en die booster komt dan ertegen met als gevolg dat het zeker niet veilig is .... grrr
Zal toch nog verder moeten uitzoeken...

Smofffler, volgens mij zou je kunnen proefrijden in Zemst, motozaak "MOTO DESCHOUWER"? Het is echt een mmooie grote zaak. kijk eens even....
 
Idd. Met handkappen is het niet mogelijk, dit omdat de afslag van de Booster tegen de remhendel moet aantikken.
Had ik geweten dat je gandkappen had dan had ik deze opmerking direct geplaatst.

Mvg. Jan
 
Heeft iemand een idee of dit past?

Dank U 8-)

Stebel Nautilus Compact black | Valk Motive

De klassieker! Deze Nautilus Compact produceert een een oorverdovend geluid van maar liefst 139 dB, gemeten op een afstand van 4 inches, dat is ongeveer 10 cm. Op 2 meter afstand is het geluid 115 dB. De frequentie is 530/680 Hz.

De fysieke montage gaat met 1 bout, deze wordt uiteraard meegeleverd.

Het imposante geluid klinkt onmiddellijk bij het indrukken van de claxonknop. Er ontstaat geen enkele vertraging.

Let op: heeft u na aanschaf deze claxon gemonteerd? Waarschuw uw omstanders dan even als u de claxon demonstreert...

Het geluidsfragment van deze claxon dat u via uw computer hoort, geeft een goede indruk van het type geluid. De werkelijke kracht ervaart u alleen als u hem eenmaal gemonteerd heeft.

De claxon is toegestaan op de openbare weg, het Europese goedkeuringsnummer is E3 00 7004.

:P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan