MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Je vraagt makkelijk te plaatsen.

Je neus moet er af want hij past niet op de plek waar je oude toeter zit.
Die OEM toeter zit bij jullie ook nog eens heel laag dus na afkoppelen van de OEM toeter de 2 toeterdraden terug omhoog brengen want die moeten op je Stebel relais.

Aan de zijkanten in de neus is meer ruimte, daar ergens met een beugeltje aan het subframe vastmaken, althans zo zit hij bij mij al jaren.
Te gelijktijdig ook evt. de aansluit set mee bestellen.
En het bij de Stebel meegeleverde relais bij de andere relais in het rijtje plaatsen en een continue plus met vette zekering 7 á 10 ampère trekken vanaf accu.

Hou er ook rekening mee dat er een kleine vertraging in de Stebel zit.
Dit komt doordat het een luchthoorn is.
Hij is dus niet zo direct als een standaard membraan toetertje.
Maar goed, gaat hij eenmaal, dan gaat hij ook echt :9

>>> TOETTOET!!!!!!!!!

image.php
 
Laatst bewerkt:
Hallo jongens, heb hier al een tijdje niet meer op geweest,
Zie er is toch wat beweging geweest,
Misschien nu zondag Wellen, ritje van 300 km
 
Ja Jan, ik vond het echt jammer van die booster...

Na wat uitzoeken op internet blijkt dat die Kaoko bij 5000toeren wat meer trillingen geeft op het gashendel?
Dat zou komen omdat Maxsym en Suzuki langere bouten hebben in het stuur voor de gewichtdopjes en Kaoko niet. Daar zou blijkbaar het verschil zitten?

De vraag is nu of de veiligheid daardoor niet in gedrang komt?
wat denken jullie ervan?

Guy, Wellen en omstreken is een mooie streek! aanstaande zondag ben ik reeds belet, volgende keer, hé...
 
Niet eerder door mij opgeschreven, maar wel zeker mijn gedachte gepaseerd is idd. over het feit dat de stuurbalanser of aanverwante artikelen mogelijk komen te vervallen met een Kaoko
En ja die stuurbalanser gewichten zitten er niet helemaal voor niets.

Mvg Jan
 
Laatst bewerkt:
Je vraagt makkelijk te plaatsen.

Je neus moet er af want hij past niet op de plek waar je oude toeter zit.
Die OEM toeter zit bij jullie ook nog eens heel laag dus na afkoppelen van de OEM toeter de 2 toeterdraden terug omhoog brengen want die moeten op je Stebel relais.

Aan de zijkanten in de neus is meer ruimte, daar ergens met een beugeltje aan het subframe vastmaken, althans zo zit hij bij mij al jaren.
Te gelijktijdig ook evt. de aansluit set mee bestellen.
En het bij de Stebel meegeleverde relais bij de andere relais in het rijtje plaatsen en een continue plus met vette zekering 7 á 10 ampère trekken vanaf accu.

Hou er ook rekening mee dat er een kleine vertraging in de Stebel zit.
Dit komt doordat het een luchthoorn is.
Hij is dus niet zo direct als een standaard membraan toetertje.
Maar goed, gaat hij eenmaal, dan gaat hij ook echt :9

>>> TOETTOET!!!!!!!!!

[afbeelding]

Mmmmmmmmmmmmm ok.
Ik ben vandaag gekeken en vroeg me ook gelijk af of zo'n stebel op die plek niet de voorvork/voorspatbord zou raken.

Ik ga er nog over nadenken.....bedankt voor de info :)
 
De plek die ik aangeef zit hij op zijn kop net aan vrij, en je kunt hem aldaar stevig aan het trillingvrije subframe maken met een (naar beneden wijzende) strip metaal of aluminium van circa 10 a 15 cm.
Andere plekken/ruimte is er niet echt waar je hem net zo stevig vast kan ophangen als aan subframe
 
Laatst bewerkt:
lëtzebuerg

Zo weer 700 kilometer erbij getikt 8-) :]

full

full


was leuk :t behalve de 200 kilometer regen op de terugweg (begon bij st vith) :')

SanYang gaf ,uiteraard,weer geen krimp.
Heerlijke,betrouwbare Motorscooter *O*
Nog even de 180 km/uur aangetikt (162 op mijn GPS :) )
 
Laatst bewerkt:
Smofffler, volgens mij zou je kunnen proefrijden in Zemst, motozaak "MOTO DESCHOUWER"? Het is echt een mmooie grote zaak. kijk eens even....

Dat is een heel eind België in. Ik vraag me af in hoeverre ze NLers laten proefrijden omdat ze weten dat we toch in NL kopen. Qua dealers is het flink waardeloos. Heel de omgeving al afgebeld maar nergens kunnen ze mij helpen.
 
@Smoffler
http://www.symscooters.nl/nl/nieuws...-en-de-gts-300i-tijdens-de-more-in-store-days
https://www.motoportwateringen.nl/vestigingen/nl/motoport-wateringen/more-in-store-days
Op beide linken kan je info vinden waar je in Nederland kan proefrijden met de MaxSYM600.
En anders met een Belgische dealer, net over de grens.
Je kan dan een proefrit aanvragen vanuit Kontich tegen Antwerpen, waar de invoerder gevestigd is, en waar ze je goed ontvangen. De dealer regelt je proefrit, je rijdt dan naar de invoerder, waar de MaxSYM600 zal klaarstaan en waar je hem kan gaan testen met een triptronic gemonteerd.
Mvg. Eddy

PS. Ik weet dat SYM er in Nederland niet veel van bakt met hun Maxiscooters. Hun Marketing trekt op niets en hun netwerk is voornamelijk gericht op 50cc bromfietsen. Pluis misschien eens het netwerk uit op de website van SYM Nederland.
http://www.symscooters.nl/nl/dealer-locator
Kies voor SYM Motorscooter Dealers, druk je postcode in en/of druk op zoeken. Je zal voor gans Nederland 10 dealers vinden in de lijst voor SYM Motorscooters Dealers.
 
Laatst bewerkt:
Hallo jongens, heb hier al een tijdje niet meer op geweest,
Zie er is toch wat beweging geweest,
Misschien nu zondag Wellen, ritje van 300 km


Guy,
Het is kort op de bal maar er is een waterkansje dat ik toch nog afkom naar Wellen!
Geef me het adres en uur waar we kunnen samenkomen.
Dank!
 
Dat zou leuk zijn, ik ben daar rond 8.15 denk ik, we zijn al met een groepje,
Hier het adres:Zaal De Meersche, Molenstraat 2,3830 Wellen
Vertrek ongeveer rond 9 h. een ritje van 300 km denk ik,
Tot dan maat.
 
Ok
Jullie vertrekken dus stipt 9.00u, dat moet ik wel weten want ik kom helemaal uit het Leuvense!
Wat is de rijtijd van die 300 km?

En hoe ga je dat doen met de gps'en? Heb zelf tomtom450...
Zal er iemand zijn met laptop om routes door te geven of zo?
Guy, het zijn maar vragen, hé...
 
Laatst bewerkt:
Hey, ja wij vertrekken ongeveer rond 9 H. dat kan iets later zijn, maar niet veel, We zijn momenteel met zijn zessen, allemaal scooters en er kunnen er nog bijkomen, Ik heb een tomtom 420 (resent model)
daar kan ik de route op zetten, wat de rijtijd betreft is niet gebonden, geloof rond de 18.00 h, veel tijd, wij zijn geen snelheid duivels.
Ik denk dat het een kleine 60 km is , jij komt van Rotselaar zeker??
 
Hallo,

Gisteren de route vanuit Wellen was weer(al) met mooie Ardeense wegen.
Bedankt Guy en ook de anderen voor de gezelschap! Hierbij nog de sfeerfoto's

Gezellige groep!

3008dfk.jpg


Mooie groep maxscooters...

34ec202.jpg


Tja, territorium afbakenen, zeker?

s4yvqe.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactive! Ik ga proberen op 1 of 2 sept. in Wateringen aanwezig te zijn.
De motorscooter dealers zijn ver te zoeken in NL inderdaad, hoe doen jullie dat met onderhoud? Aangezien het een woon-werk word is het wel handig als ik mijn aanspreekpunt enigzins in de buurt heb.

@Smoffler
http://www.symscooters.nl/nl/nieuws...-en-de-gts-300i-tijdens-de-more-in-store-days
https://www.motoportwateringen.nl/vestigingen/nl/motoport-wateringen/more-in-store-days
Op beide linken kan je info vinden waar je in Nederland kan proefrijden met de MaxSYM600.
En anders met een Belgische dealer, net over de grens.
Je kan dan een proefrit aanvragen vanuit Kontich tegen Antwerpen, waar de invoerder gevestigd is, en waar ze je goed ontvangen. De dealer regelt je proefrit, je rijdt dan naar de invoerder, waar de MaxSYM600 zal klaarstaan en waar je hem kan gaan testen met een triptronic gemonteerd.
Mvg. Eddy

PS. Ik weet dat SYM er in Nederland niet veel van bakt met hun Maxiscooters. Hun Marketing trekt op niets en hun netwerk is voornamelijk gericht op 50cc bromfietsen. Pluis misschien eens het netwerk uit op de website van SYM Nederland.
http://www.symscooters.nl/nl/dealer-locator
Kies voor SYM Motorscooter Dealers, druk je postcode in en/of druk op zoeken. Je zal voor gans Nederland 10 dealers vinden in de lijst voor SYM Motorscooters Dealers.
 
Bertocello,

Ik heb geen facebook en begin er ook niet aan...
maar wat is dan web adres van maxi scooter friends?
 
Laatst bewerkt:
Jan,
Ik merk dat ik onder mijn naam geen icoon van "prive mail versturen" heb? Hoe moet ik dat plaatsen of verkrijgen?
thnx!
 
Goedemorgen Rotgerbo.

Boven in de zwarte balk ga je naar "Voorkeuren"

Aldaar bij de (3e regel) "Privéberichten toestaan?" het vinkje aanzetten bij "Ja, andere gebruikers kunnen mij een privébericht sturen."

Je kunt nu privé berichten naar andere sturen, overigens zie je bij je zelf dan geen icoontje "privé mail versturen" staan,
maar dat lijkt mij vrij logisch omdat je je zelf immers geen prive mail zal gaan versturen.

Hij staat dus ook eigenlijk al gewoon aan bij jou zie screenshot:

mXYnoa.png


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Back se van Hongarije niets nieuws meer hier?
bij mij wel, ik ga op prepensioen dus de 600 zal vervangen worden voor een 125 moet de snelweg niet meer op straks. En ik heb den Motto Guzzi ook nog staan en ook deze word vervangen door een nieuwer model volgend jaar
B.D.W. zou mijn naam ook moeten veranderen de megane is ook niet meer
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uitleg en jij hebt gelijk!

Allez Megane,

Wéér ene met prepensioen!?
Want hier op mijn werk zijn dit jaar al 3 mogen vertrekken en er zullen nog 2 volgen in najaar. Voor anderen (wij dus) zal het ni meer gaan volgnes onze baas.

Profiteer maar goed van je vrije tijd!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan