NijmegenTopic e.o. part 33 : Deur rije mar niet te hert

klopt, toen reed ik er :+

full
 
Ja het is toch echt aangenamer op de motor bij deze temperaturen...
Al kan ik met de kou ook fijn genieten van het motorrijden.
 
Vandaag op de fiets naar Amersfoort gereden. Vanochtend wel fris, twee tussenstops gemaakt om de handen even op te warmen. Kijk wel uit naar de terugweg :]
 
Help '(

Twee weken terug heerlijk gereden en motor nadien gewoon in de schuur gezet. Nu wil sinds gisteren (eerste ritje sinds twee weken geleden) de motor ineens moeilijk schakelen. Kwam niet verder dan de 3 na veel hannesen en kreeg ‘m vervolgens ook amper terug maar neutraal.

Nu heb ik het schakelmechanisme losgehaald en merkte dat het pookje een beetje bleef plakken. Dan kan hij dus niet meer goed terug naar neutrale positie.

Afijn, beetje wd40 er tussen en hij liep weer wat soepeler maar ik krijg m nog steeds niet verder dan de 1 :( vrij en eerste versnelling is geen enkel probleem maar daarna doet het schakelpookje het gewoon niet meer. Je kan m omhoog drukken maar gebeurt gewoon niets.

Ideeen?? :( ik kan me moeilijk voorstellen dat er twee weken stilstand, terwijl er niets aan de hand was, ineens iets stuk is. Daar voor niets raars gemerkt.

Olie is ong 2500km oud en oliepeil is normaal.

Had een ritje met collega op de planning staan dit weekend ‘(
 
Laatst bewerkt:
ik heb een soortgelijk euvel gehad met een R6 van 2000.
Achter de deksel zat een klein veertje die ervoor zorgt dat de pook terug komt in zijn stand waardoor je weer opnieuw kunt schakelen, deze was bij mij geknapt!
 
Laatst bewerkt:
ik heb een soortgelijk euvel gehad met een R6 van 2000.
Achter de deksel zat een klein veertje die ervoor zorgt dat de pook terug komt in zijn stand waardoor je weer opnieuw kunt schakelen, deze was bij mij geknapt!
Dat klinkt plausibel :t achter welke deksel zou ik dat moeten zoeken? Is dat een beetje eenvoudig te benaderen of moet ik daarvoor het halve blok open halen? (In dat geval laat ik het namelijk liever doen).

Ik kwam dit tegen in een ander topic. Zit daar het veertje wat je bedoelt? Dat durf ik zelf wel aan, mits alle olie dan niet uit t blok loopt :(

icecubes in "Yamaha R1...Wil niet schakelen vanaf de 3/4"
 
Laatst bewerkt:
ik had liemers motoren toen gebeld die gaven aan dat het tientjes werk zou zijn als het dat veertje zou zijn. was kwaal volgens monteur... lekker makkelijk motor toen op laten halen en laten maken. (was nog geen 100e kwijt 11jr terug)
 
Man man man.

Na t werk naar hoegee gereden, ff uitgelegd. Ze konden hem ophalen of kon m langs brengen. Ik woon praktisch op loopafstand van hoegee dus heb aangegeven dat ik ‘m wel kwam brengen.

Rijd ik net weg: niks aan t handje! Ook nog extra stukkie gereden, niks aparts.

Gisteren op de pddockstand deed ie nog raar. Wel de koppeling beetje bijgesteld en veel wd40.

:?

Zou het dan toch aan de plakkende schakelpook of de te losse koppeling hebben gelegen?
 
Laatst bewerkt:
Man man man.

Na t werk naar hoegee gereden, ff uitgelegd. Ze konden hem ophalen of kon m langs brengen. Ik woon praktisch op loopafstand van hoegee dus heb aangegeven dat ik ‘m wel kwam brengen.

Rijd ik net weg: niks aan t handje! Ook nog extra stukkie gereden, niks aparts.

Gisteren op de paddockstand deed ie nog raar. Wel de koppeling beetje bijgesteld en veel wd40.

:?

Zou het dan toch aan de plakkende schakelpook of de te losse koppeling hebben gelegen?

:t Wees blij; als het de veer was geweest was je verder van huis geweest dan dat stukje naar Hoegee
Maar als ik het zo lees dan is alles wat scharniert om te schakelen flink vuil geweest.
Laatste tijd niet gemerkt dat het schakelen wat zwaarder ging ??
 
Pagina 4 *O*

Maar als ik het zo lees dan is alles wat scharniert om te schakelen flink vuil geweest.
Laatste tijd niet gemerkt dat het schakelen wat zwaarder ging ??
Nee dat niet eigenlijk. Twee weken daarvoor heerlijk gereden en daarna in de schuur gezet. Intussen al weer de nodige kilometers probleemloos gereden.

Ik heb m'n zinnen weer op wat anders gezet. In juli eindigt het contract van m'n lease en krijg ik vanaf dat moment een maandelijkse vergoeding. Dat betekent dus dat die vergoeding voor zowel auto als motor geldt (waar ik nu alleen nog bijtelling voor de auto betaal en motor op eigen kosten is). Gezien de reisafstand en files is motor ook wel lekker. Echter, vol in de wind op een naked is ook niet alles. Leuk voor een keertje, maar niet dagelijks. Ben daarom dus aan het kijken om mogelijk een tweede motor er bij te nemen, een dualsport of zo. Dan houd ik de Z voor lekker knallen en pak ik de andere voor woon-werk (en natuurlijk ook af en toe gewone ritjes :) ).

In mijn budget (zo rond de 4000) is kun je niet echt heel erg sportief ogende dualsports kopen volgens mij. Ik zit nu een beetje te kijken naar een DL1000 of iets dergelijks. Tips?
 
Pagina 4 *O*Nee dat niet eigenlijk. Twee weken daarvoor heerlijk gereden en daarna in de schuur gezet. Intussen al weer de nodige kilometers probleemloos gereden.

Ik heb m'n zinnen weer op wat anders gezet. In juli eindigt het contract van m'n lease en krijg ik vanaf dat moment een maandelijkse vergoeding. Dat betekent dus dat die vergoeding voor zowel auto als motor geldt (waar ik nu alleen nog bijtelling voor de auto betaal en motor op eigen kosten is). Gezien de reisafstand en files is motor ook wel lekker. Echter, vol in de wind op een naked is ook niet alles. Leuk voor een keertje, maar niet dagelijks. Ben daarom dus aan het kijken om mogelijk een tweede motor er bij te nemen, een dualsport of zo. Dan houd ik de Z voor lekker knallen en pak ik de andere voor woon-werk (en natuurlijk ook af en toe gewone ritjes :) ).

In mijn budget (zo rond de 4000) is kun je niet echt heel erg sportief ogende dualsports kopen volgens mij. Ik zit nu een beetje te kijken naar een DL1000 of iets dergelijks. Tips?

Dual sport ?? FIREBLADE, snel en heel snel; dual sport dus :+

Als Honda man zeg ik; kijk ook eens naar een transalp.
Een goede allrounder VFR 800; goeie WW fiets waar je ook heerlijk dijkjes mee kan pakken maar geen dual sport.
Triumph tiger 955; lekkere 3 pitter met 100 pk
En als je veel WW kilometers gaat maken zou een brommer met cardan misschien ook handig zijn.
 
Rij al jaren (woon-werk) naar volle tevredenheid op m'n Tiger 955i uit 2003 en als het aan mij ligt rij ik daar nog jaren op door... lekker koppel en vlot genoeg!
Heeft net 115.000km gereden dus is nu lekker ingereden :+

Toen ik hem bijna 10 jaar geleden kocht dacht ik ook na over de V-Strom, Varadero en GS.
V-Strom verschillende keren op gereden omdat een kameraad deze motor had en dat is ook echt een hele fijne motor met misschien wel en iets betere zithouding voor mij.

In de motorbladen kwam natuurlijk heel vaak de GS als "beste" uit de vergelijkingstests...
De Tiger steevast als sportiefste all-road van het stel. Omdat ik van een Bandit 1200 kwam, waar best sportief mee gereden kan worden, sprak mij dat het meeste aan. Met de proefrit viel het me op dat de Tiger gevoelsmatig net zo vlot optrok als de Bandit. In die tijd (1996) was de Bandit met zijn max. koppel bij 4500tpm een rappe viercilinder, gelijkwaardig of sneller als het koppelbeest van Yamaha, de V-Max!
Tsja... zo'n 3-ciliner is een mix van een koppelrijke V-twin en een "hoogtoeriger" viercilinder :)

Daarbij struikel je over BMW's... daar wil iedereen op rijden want ja... ik rij wel BMW!
Is een prachtig merk, innovatief en durft ook af te wijken van de geaccepteerde "norm"
Maar voor mij een aanleiding om juist niet daarvoor te gaan en tot op heden geen moment spijt van gehad!

Tip, ga maar eens proefritjes maken op de V-Strom en Tiger 955. All-road is echt heerlijk ontspannen rijden en door de hoge zit heb je goed overzicht. Niet onbelangrijk in druk spits-verkeer...

Suc6 met het maken van je keuze :)


5RaooBM.jpg

Ja... poetsen is al ff geleden... niet mijn hobby :/

W7yJkSt.jpg
 
Pagina 4 *O*Nee dat niet eigenlijk. Twee weken daarvoor heerlijk gereden en daarna in de schuur gezet. Intussen al weer de nodige kilometers probleemloos gereden.

Ik heb m'n zinnen weer op wat anders gezet. In juli eindigt het contract van m'n lease en krijg ik vanaf dat moment een maandelijkse vergoeding. Dat betekent dus dat die vergoeding voor zowel auto als motor geldt (waar ik nu alleen nog bijtelling voor de auto betaal en motor op eigen kosten is). Gezien de reisafstand en files is motor ook wel lekker. Echter, vol in de wind op een naked is ook niet alles. Leuk voor een keertje, maar niet dagelijks. Ben daarom dus aan het kijken om mogelijk een tweede motor er bij te nemen, een dualsport of zo. Dan houd ik de Z voor lekker knallen en pak ik de andere voor woon-werk (en natuurlijk ook af en toe gewone ritjes :) ).

In mijn budget (zo rond de 4000) is kun je niet echt heel erg sportief ogende dualsports kopen volgens mij. Ik zit nu een beetje te kijken naar een DL1000 of iets dergelijks. Tips?

Als KTM man zeg ik : kijk eens naar een KTM Superduke GT
Lekker veeeeeel koppel, veelzijdige motorfiets en enventueel kofferset te monteren.

1I31z5F.jpg

PwivqTx.jpg


:X de z er toch maar uit en budget maar beetje rekken denk ik. zijn 2e hands exemplaren te vinden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan