Motor-Forum

Select Forum

trike

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Ik weet niet hoe streng ze daarop zijn. Ik ken alleen de discussies en zoektochten uit eerdere topics waarin mensen zelf een zijspanplatform wilde bouwen.
Enigma heeft volgens mij recent een frame laten keuren, die zou het moeten weten.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
14 mrt. 2007
Waarom zou je lassen weg slijpen?
Meestal wordt het daar niet beter van vind ik
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

Reg. datum:
25 aug. 2007
word er mooier van, maar zeker niet beter of sterker natuurlijk :N
als je kijkt naar de bovenste draag arm bij de verstelbus, daar zit eigenlijk veel laslengte op een klein plek dat er eigenlijk moeilijk een mooie las te leggen is.
eigenwijs is ook wijs

't is maar ijzer

Reg. datum:
02 mrt. 2010
Daar is tig lassen dan weer heel mooi voor
Working on a motorcycle, working well, caring, is to become part of a process, to achieve an inner peace of mind. ...

Reg. datum:
25 aug. 2007
klopt, die heb ik ook een. maar Mig werkt wat makkelijker op plekken die "minder" in het zicht zitten.
eigenwijs is ook wijs

Ook bekend als www.ezto.nl

Reg. datum:
10 jul. 2005
Ik heb inderdaad net een trike frame laten schouwen en een nummer in slaan. Belangrijk is dat het frame kaal staal is en NIET GESTRAALD! Ook buizen niet over grote stukken slijpen. Want "je zou eens een oud framenummer weg slijpen", en dat is in het verleden te vaak gebeurd met gerecycelde Harley's. Lassen weg slijpen is op zich niet zo'n probleem, ik heb hier en daar ook de lassen wat bijgewerkt. Want na Mig werk willen er wel eens spetters achterblijven. Maar het moet wel goed zichtbaar zijn dat het goed laswerk is.
Waar ze het meeste tijd aan besteed hebben was het opzoeken van het blok- en versnellingsbaknummer en het registreren daarvan. Had ik al gezegd dat je het motorblok en versnellingsbak ook moet meenemen? :+
Er zijn trouwens maar 4 RDW locaties waar dit kan.
zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden...............
" MC-Alzheimer rules!"

Reg. datum:
25 aug. 2007
bedankt voor de info :t
eigenwijs is ook wijs

Reg. datum:
25 aug. 2007
oma....opzouten :)

momenteel druk bezig om een veranda te bouwen, maar gisteren omdat er sneeuw lag toch nog iets kunnen doen. een beveiligingskap om de as tussen de versnellingsbak en het diff. dit om te voorkomen wanneer deze as breekt hij in de rondt gaat slaan, tegen de accu en minstens zo beangrijk, tegen mijn zitvlak.
een heel gepas en gemeet, er is werkelijk waar niets recht, alles is in elke as schuin. nog nadenken over hoe ik hem optisch kan verbeteren. al zie je er straks niets meer van.
koppelmoer moet nog afgelast worden.

https://www.dropbox.com/s/q2t9e4w6g9b39tg/20180303_163941.jpg?dl=1
trixo wijzigde dit bericht op zondag 04 maart 2018 10:23 (20%)
eigenwijs is ook wijs

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.