trike

Bij een 1100 (LT of RS) ligt hij op de accu, geen gereedschapsbakje meer onder het zadel, alleen in het kontje. Het zadel van een 1100 is dieper (tussen de frame buizen door)
 
Laatst bewerkt:
verdorie dat zou wel jammer zijn als dat niet past,
maar hier een plaatje.

dan zal ik de potentiele koper teleur moeten stellen :(
339.jpg
 
Zo'n zetel hou ik niet van. Maar een plaatje van de onderkant kan een geïnteresseerde misschien helpen.
 
He, die heb ik er ook nog een liggen. Toevallig op mijn eigen LT vervangen door een standaard K-zadel omdat ik dat gewoon prettiger vind zitten.

groet,

Benno
 
dan zal je de mijne wel niet willen kopen :(

en weer wat verder, het lijkt mischien wat van de hak op de tak, maar dit is een klus waar ik aan een stuk aan moet kunnen werken, anders gaat het fout.
aanpassing v/d tussenflens, lang over nagedacht hoe ik dat zo gaan doen.

eerst ca. 6 mm v/d versnell.bak bevestiging afgezagen.
vervolgens hiermee de gaten overgenomen op een stul allum. van 10mm. (afkomstig van de spammer).
de tussenflens op juiste hoogte gefreesd.
toen het midden van de bevestiging tussenflens-blok bepaald met de klok (dit is hart balansas).
hiervoor 9x een stukje alluminium gedraaid die strak in de bevestigingsgaten past, omdat je op een gietstuk niet kan uitklokken.
daarna allumin. plaat terug op de restand v/d bevest.gaten v/d tussenflens.
gat geboord en geruimd, dit is nu mijn draaipunt voor de allumin. plaat.
allumin. plaat 90 graden gedraaid, en gaten over genomen van restand v/d bevest.gaten v/d tussenflens (hier heb ik geen foto van).
vervolgens binnenomtrek vd allumin. plaat uitgezaagd versnell. bak steekt hier een stuk doorheen (ook geen foto).

resultaat, de plaat hangt nu met 4 bouten aan de tussenflens, komen er nog 2 bij.
de bak hangt nu met 6 bouten aan de plaat zoals orgineel.
gepast met koppelingsstift en alles lijt te passen *O*
nu nog de buiten omtrek bepalen en afzagen.
ongelofelijk hoeveel tijd er in zoiets gaat zitten ;(

698.jpg


704.jpg


707.jpg


708.jpg


713.jpg


714.jpg


719.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er vooraf goed over nagedacht, dus dan is t ook niet erg dat t veel tijd kost want nu is t wel in 1x goed 👍

Slim ideetje ook van die rand die jer afgezaagd hebt om de gaten over te kunnen nemen.
 
thanx,
het is nog lang niet klaar, maar we zijn op de goede weg.
ik ben aan het bedenken of ik niet links nog een stuk v/d versnell.bak afhaal. feitelijk is dit lose ruimte waar alleen de versnellingspookas doorheen loopt, en er is een bout die de bak aan de plaat bout, daar moet ik een nieuw bevestigingspunt voor maken.

ik heb een electrische ruit kompleet te koop, dus mechanisme + ruit. nu kan ik 75 euro krijgen voor alleen de ruit (die overigens kraakhelder is).
is dit acceptabel of kan ik beter wachten tot ik het kompleet kan verkopen.
 
Compleet verkopen. Er zijn zat mensen op zoek naar een e-ruit.
Plaats anders even een berichtje op bmwk.nl.
 
toch besloten om de versnellingsbak te kortwieken.
het oogt nu een stuk slanker.

ik heb nu een kijkgaatje boven in tussenflens (komt kapje op), en wanneer ik de krukas draai, dan draait de koppelingspen niet mee, dat is een goed teken *O*

dit is alles wat er v/d pasplaat is over gebleven.

006.jpg


023_1.jpg


018_1.jpg


026_1.jpg
 
ik ben op het moment met verschillende dingen tegelijk bezig, omdat ik op onderdelen aan het wachten ben. dus ik kan niet zo veel laten zien.
wel heb ik de startmotor aangepast, die paste natuurlijk niet meer op de orginele plek :( tsja....als je dit soort dingen doet val je van het een in het ander }) maakt niet uit, het houd je v/d straat.

het tandwiel v.d as geslepen,
vervolgens nieuwe as gedraaid.
4 x een gat van 10 mm in de assen geruimd.
2x een stukje zilverstaal van 10mm gezaagd.
ingespannen in de draaibank en TIG gelast.
nagedraaid op juiste maat.
bus met glijlager gedraaid voor in tussenflens.
montageplaat v/d startmotor gemaakt.

en weer ruim een dag naar de kl*ten.

die montageplaat v/d startmotor, moet nog in model gebracht worden, maar ik wacht daar nog even mee omdat daar meer dingen komen.

SAM_4262.jpg


SAM_4266.jpg


SAM_4274.jpg


SAM_4277.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan