trike

Als je dit soort oplossingen bedenkt, en nog belangijker ook uitvoert dan denk ik wel dat het goed komt :)
 
zelf bedenken en zelfbouw is natuurlijk altijd het mooist, kopen kan iedereen.

vandaag eindelijk gelukt om alluminium te gieten. ik had donderdag al een zandmal gemaakt, en een poging gedaan om alluminium te smelten, maar dat wou nog niet zo overtuigend lukken. het probleem zat hem toch in het ontbreken van isolatie in de oven.
dus gisterenavond nog snel wat isolatie gemaakt van een paar gebakken klinkers rechtstreeks uit de stoep, en wat stenen bolletjes voor in bloempotten die we toevallig nog hadden liggen, om er vervolgens achter te komen dat de smeltkroes te groot in diameter is, het scheelde maar 1 cm. k*t k*t k*tzooi :( .
dan maar weer een nieuwe smeltkroes gemaakt (en ik was eigenlijk al zo blij met die oude).
en weer geprobeerd,.... het verschil tussen wel en geen isolatie is gigantisch, het alluinium smelt zonder problemen binnen 20 minuten. vervolgens gegoten in de zandmal die al 2 dagen stond te wachten.
en het resultaat viel niet tegen voor de 1e poging. wel een afgebroken randje in de zandmal, maar dat resulteert in een te veel aan alluminium en kan je dus weg frezen.
de plekken waar de boutjes komen en het pasvlak aan de achterkant moeten nog worden nagefreesd.
3e foto, links is de gebruikte mal.


084_1.jpg


087_1.jpg


088_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik word er verlegen van :')
alluminium gieten is echt zoiets van, paar filmpjes op youtube kijken, materialen regelen...maar vooral gewoon beginnen :Y
dan zal je zien dat het eigenlijk niet zo heel veel voorstelt, de kwaliteit die goed genoeg is voor ons natuurlijk).
moeilijke vormen die b.v. hol van binnen zijn, met meegegoten schroefdraad en waar constructieve eisen aan worden gesteld is een heel ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens gedacht om zelf koppelings huis te gieten.
maar dat leek me erg moeilijk.
Maar dit geeft wel weer moed.
wat voor alu heb je gebruikt? Nieuw of afval

john
 
Terug
Bovenaan Onderaan