trike

- tussen de carterpan en het blok t.b.v. olie doorlaat (rood)
- tussen de carterpan en het blok t.b.v. water doorlaat (rood)
- uitlaat wateraansluiting tussen verdeelstukje en blok (rood)
- dichting voor dynamo as waar die door tussenflens naar buiten komt (= metalen ring met rubbere flap(je) (zwart)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb volgens mij ooit bij Motobins.co.uk of bij Motorworks.co.uk een revisie setje voor de waterpomp gekocht en daar zaten ze allemaal in.
 
even gebeld, en de knalpot had ze gewoon op voorraad, alleen vond ik de verzendskosten (12 euro) erg hoog t.o.v. de onder delen (18 euro).
dus ik heb nu standaard O-ringen besteld, samen met een poelie die ik toch nog nodig had. ik verwacht dat die ook wel passen. het is tenslotte maar en statische afdichting.
 
nee heb ik nog niet, deze as word inderdaad vaak gebruikt, maar dan kan je dus geen onafhankelijke wielophanging maken, en dat wil ik eigenlijk wel.
ik zit momenteel even in de ziekenboeg, maar hoop snel weer aan de trike te kunnen werken.
 
zo, topic was al een flink stuk naar onderen gezakt, maar ik heb hem gevonden :)
de bouw is weer hervat en onder andere met de uitlaat begonnen. het gedeelte vanaf de bocht wat met tape vast zit is nog niet op maat, maar is meer voor het idee hoe de uitlaat gaat lopen.
waar de uitlaat nu ophoud komt de demper, onder de nog te maken treeplank.

verder nog de spanner voor de 3 V-snaren gemaakt, gekozen voor een groot spanwiel omdat de lagers dan niet zoveel toeren maken, en omdat het spanwiel niet zover tussen de poelies in gaat.

ook heb ik beloten om geen externe oliepomp te gebruiken, maar om de orginele olie/waterpomp te gebruiken. toen ik een oliepomp van een FJR 1300 in handen had viel het mij op dat er geen as afdichtingen in zaten. waarschijnlijk worde er geaccepteerd dat er een beetje olie lang de as naar buiten lekt, dit komt toch weer in de carterpan terecht.
maar ik wilde hem buiten het blok monteren en dan kan je dat niet gebruiken :N
en om alles door te zetten om eigenlijk alleen een mooie technise constructie te krijgen is wat overdreven, dus ook hier, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

20160115_145358.jpg


20160117_142116.jpg


20160117_142444.jpg


20160117_154443.jpg


20160117_154513.jpg


20160117_161302.jpg
 
Laatst bewerkt:
hellracer, je hebt een tijdje terug aangegeven dat je nog een hoop blokdelen had liggen, is dat nog steeds zo ?
nu ik de orginele olie/waterpomp weer wil gebruiken ben ik op zoek naar een olie/waterpomp en een olie carter. heb je die nog voorradig ?
 
Ik heb denk ik nog wel het een en ander liggen hoor. Als ik jou was zou ik wel de keerringen in de olie/waterpomp vervangen, aangezien die nog wel eens willen lekken, zeker na lange stilstand, en je hebt het nu toch open liggen.
Ik zal straks nog even de delen los halen en wat foto's maken.
 
Laatst bewerkt:
geen punt, belangrijke dingen eerst.

edit: het heeft ook geen haast, dit weekend of zo is ook goed.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was ik in de garage een blokje uit elkaar aan het trekken en toen bedacht ik ineens dat ik een oliepomp en carter aan jou had beloofd.
Bij deze een fotootje. Deze delen bedoel je neem ik aan?
 
helemaal goed :} , al mag je dat flesje bier wel houden :)
wat wil je ervoor hebben ? pm mag uiteraard ook.

Aangezien je PM niet aanstaat gewoon effe zo: doe maar een kratje bier voor de oliepomp, dan krijg je de rest er gewoon bij. Als je nog meer carter delen nodig hebt (alugieten?) moet je het even zeggen, dan krijg je dat er ook nog bij anders gaat het toch naar het oud ijzer.
Mijn PM staat wel aan dus laat maar weten wat je daarvan vindt.
 
moest even zoeken, maar het is gelukt denk ik.
nu even uitzoeken hoe ik jou een pm stuur/
 
Laatst bewerkt:
pm gestuurd (hoop ik)

meer alluminium niet echt nodig, pakketje word er ook groter en zwaarder van, maar toch bedankt.
 
Laatst bewerkt:
weer wat kunnen doen tussen de overige werkzaamheden door.
begonnen met het inlaat traject, boven de gaskleppen komt straks een plenum met een supercharger. de extra aansluitig op een v/d bochten is straks voor de aansturing van een blow off valve.

20160205_141013.jpg


20160205_161427.jpg
 
weer wat kunnen doen tussen de overige werkzaamheden door.
begonnen met het inlaat traject, boven de gaskleppen komt straks een plenum met een supercharger. de extra aansluitig op een v/d bochten is straks voor de aansturing van een blow off valve.

[afbeelding]

[afbeelding]

Respect voor je werkstuk! Ik zou die bypass echter op ut inlaatplenum zetten. Als ie nu open gaat blaas je benzinemengsel af en dat lijkt me toch te gevaarlijk... Als ie op je plenum zit nog voor de injectors blaas je alleen lucht af.
Ook als de aansluiting alleen voor de aansturing van de bypass is zou ik hem op het plenum zetten. Als je hem op het inlaatgedeelte van een cylinder zet zit je met de pulsen van de inlaatkleppen en dat maakt de aansturing wat rommelig. In het plenum heffen die zich onderling op.
 
Laatst bewerkt:
Bov moet volgens mij voor de gaskleppen zitten. Immers bij gas dicht bouwt de druk door naijlen op en en dan moet de bov open gaan.

Hoe wil je de extra benodigde brandstof eigenlijk gaan doen? Want zowel motronic als het oudere L(E)jettronic is nu eenmaal eigenlijk niet echt voor dit soort dingen geschikt. Eigenlijk kun je alleen wat met de brandstofdruk doen om extra brandstof te kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan