Bmw S1000r de koning van de nakeds

Mooie fiets gek !
Jouw KTM is ook mooi. :t

Ik heb geen ervaring met andere (merken) fietsen van dit bouwjaar, maar het rijdt onverwacht machtig. :Y
De elektronica is subliem. :}


Nooit meer geen digitale gaskabel.
Nou ja, ben nog met een fietsje erbij bezig.
;)
 
Laatst bewerkt:
Jouw KTM is ook mooi. :t

Ik heb geen ervaring met andere (merken) fietsen van dit bouwjaar, maar het rijdt onverwacht machtig. :Y
De elektronica is subliem. :}

Nooit meer geen digitale gaskabel. :+
Ik heb hem alweer in de prak liggen ff vakantie naar de ardennen schuivertje boem is ho |( |( |(
Maar goed verzekerd hij wordt weer gemaakt !! KOmt goed *O* *O*
 
Ik heb hem alweer in de prak liggen ff vakantie naar de ardennen schuivertje boem is ho |( |( |(
Maar goed verzekerd hij wordt weer gemaakt !! KOmt goed *O* *O*
Het leest zo _O- zoals je het schrijft, het het is natuurlijk niet leuk. |(

Ik moest zondag wel aan je denken toen ik een te hoog oliepeil constateerde.
Het aftappen in een koffiekopje bij je Triumph. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Het leest zo _O- zoals je het schrijft, het het is natuurlijk niet leuk. |(

Ik moest zondag wel aan je denken toen ik een te hoog oliepeil constateerde.
Het aftappen in een koffiekopje bij je Triumph
. :+ :+

Mooie tijden !! Beetje beunen in de garage van pa en ma, om dan later toch maar weer naar de dealer te gaan _O- _O- _O-

Nee wel kut aardig wat uurtjes voor gewerkt, maar als je dan thuis zit en je ligt niet in het ziekenhuis dan valt het allemaal wel weer mee..

Krijg hem nu wel terug met volledig akrasysteem :} :}
 
Laatst bewerkt:
Zitten er geen gaskabels meer aan tegenwoordig wist ik niet eens :')
Fly by wire heet dat. :t
In het gasklephuis zit dan een servomotor.
Soms zit er nog wel een gaskabel in het handvat, maar deze zit niet meer direct aan het gasklephuis.

Heel veel motorfietsen hebben dat tegenwoordig, de Yamaha R6 al vanaf 2006 en mijn oude Aprilia RSV4 uit 2009 had het ook.
Maar bij de BMW merkte ik pas vorige maand hoe goed dat werkt tegenwoordig.
Super nauwkeurig en met optrekken een koppelingsassistent. :}

Mooie tijden !! Beetje beunen in de garage van pa en ma, om dan later toch maar weer naar de dealer te gaan _O- _O- _O-

Nee wel kut aardig wat uurtjes voor gewerkt, maar als je dan thuis zit en je ligt niet in het ziekenhuis dan valt het allemaal wel weer mee..

Krijg hem nu wel terug met volledig akrasysteem :} :}
Hier toen ook mooie tijden, :Y Mooie meetings. :Y

Als je zelf heel bent dan zeggen ze altijd dat je gelukt hebt gehad. :Y :X

Ik sprak gisteren wel iemand anders die drie ruggenwervels heeft gebroken en zijn rechter bekken.
Dan krijgt geluk dus wel een andere lading. ;)
 
Laatst bewerkt:
Fly by wire heet dat. :t
In het gasklephuis zit dan een servomotor.
Soms zit er nog wel een gaskabel in het handvat, maar deze zit niet meer direct aan het gasklephuis.

Heel veel motorfietsen hebben dat tegenwoordig, de Yamaha R6 al vanaf 2006 en mijn oude Aprilia RSV4 uit 2009 had het ook.
Maar bij de BMW merkte ik pas vorige maand hoe goed dat werkt tegenwoordig.
Super nauwkeurig en met optrekken een koppelingsassistent. :}Hier toen ook mooie tijden, :Y Mooie meetings. :Y

Als je zelf heel bent dan zeggen ze altijd dat je gelukt hebt gehad. :Y :X

Ik sprak gisteren wel iemand anders die drie ruggenwervels heeft gebroken en zijn rechter bekken.
Dan krijgt geluk dus wel een andere lading. ;)

Brrrrr
 
Waarom heb je een schuiver gemaakt dan? Bladeren op de weg i.c.m. vocht? :)

Niet eens, mooi weer, goed asfalt.. dat is daar ook niet overal je van het dan ga je vanzelf wel rustig aan doen.
Mooie bochten combi denk haal nog even die auto in voor de bocht en op het moment van remmen leek het wel of de gashendel meedraaide of bleef hangen in de handschoen, motor komt rechtop stukje point fixing zo rechtdoor de berm in..baf.
 
Fly by wire heet dat. :t
In het gasklephuis zit dan een servomotor.
Soms zit er nog wel een gaskabel in het handvat, maar deze zit niet meer direct aan het gasklephuis.

Heel veel motorfietsen hebben dat tegenwoordig, de Yamaha R6 al vanaf 2006 en mijn oude Aprilia RSV4 uit 2009 had het ook.
Maar bij de BMW merkte ik pas vorige maand hoe goed dat werkt tegenwoordig.
Super nauwkeurig en met optrekken een koppelingsassistentschakelassistent :+. :}Hier toen ook mooie tijden, :Y Mooie meetings. :Y

Als je zelf heel bent dan zeggen ze altijd dat je gelukt hebt gehad. :Y :X

Ik sprak gisteren wel iemand anders die drie ruggenwervels heeft gebroken en zijn rechter bekken.
Dan krijgt geluk dus wel een andere lading. ;)
 
Niet eens, mooi weer, goed asfalt.. dat is daar ook niet overal je van het dan ga je vanzelf wel rustig aan doen.
Mooie bochten combi denk haal nog even die auto in voor de bocht en op het moment van remmen leek het wel of de gashendel meedraaide of bleef hangen in de handschoen, motor komt rechtop stukje point fixing zo rechtdoor de berm in..baf.
Auw. -O- Niet leuk.
Maar ook met optrekken gaat e.a. regelen. Dat bedoel ik. :)
Je kan hem eigenlijk niet laten afslaan, het motormanagement houdt het in de gaten als je de koppeling op laat komen, hoe weinig gas je ook geeft. (Maar wel iets) :}
Ride by wire toch
Het is een S1000R, die vliegen. _O- :$ :t

Maar soort van goed gejat idee. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig om mijn RR'16 te verkopen om vervolgens een R'17 terug te kopen, waarschijnlijk nieuw. In de maand oktober heeft BMW motorrad enkele acties, dus wellicht wat voordeliger.

Kleurstelling vind ik erg lastig, want alle 3 best mooi.
- Fabrieksopties all the way (geen gesmede velgen)
- HP hendels (erg goede ervaring op de RR met deze hendels tov standaard)
- Duo sit cover
- Windschermpje
- Misschien BMW navigatie (wel prijzig...)

Enige wat ik nog moet uitzoeken is het beveiligen van de standaard akrapovic uitlaat op de R. Pas is de akra van m'n RR gestolen, dus rijd nu rond met de fabrieks (had ik nog liggen). De R heeft standaard de akra, dus geen backup...

Iemand nog tips of aanbevelingen qua bovenstaande?
 
Mijn akra is nog nooit gejat 🤔
Ik sta in een gedeelde afgesloten parkeergarage voor bewoners. Waarschijnlijk door een bewoner eraf gehaald of een bewoner heeft iemand getipt. 2 boutjes losdraaien, paar mins werk en lekker warm, droog en uit het zicht. Hier op het forum staan al veel tips tegen uitlaatdiefstal.

Er is vooronderzoek gedaan, een keertje was het alarm afgegaan en een andere keer was de motorhoes bij de uitlaat omhoog getild. Ik verwacht ook dat ze ook een keer de motor meenemen, dus het is elke ochtend de vraag: staat hij er nog? :+

Anyway:
Morgen of overmorgen proberen ergens een R te huren, zodat ik goed kan uitproberen en dan is het de knoop doorhakken.
 
Ik sta in een gedeelde afgesloten parkeergarage voor bewoners.
Van wat ik zo lees worden daar de meeste motorfietsen gestolen. :? -O-

Maar kan je niet een camera bedingen bij de bewonersvereniging o.i.d?
Of dat je deze zelf mag regelen? Ze zijn niet zo heel duur, goedkoper dan een uitlaat. :)

Deed je hem starten in de parkeergarage?
Misschien zit er dan een andere reden achter. :+

(Zelf meegemaakt hier, motor mag niet meer binnen stallen want starten in de deuropening van (toen) een 2 cilinder..) _O-
 
Laatst bewerkt:
Van wat ik zo lees worden daar de meeste motorfietsen gestolen. :? -O-

Maar kan je niet een camera bedingen bij de bewonersvereniging o.i.d?
Of dat je deze zelf mag regelen? Ze zijn niet zo heel duur, goedkoper dan een uitlaat. :)

Deed je hem starten in de parkeergarage?
Misschien zit er dan een andere reden achter. :+

(Zelf meegemaakt hier, motor mag niet meer binnen stallen want starten in de deuropening van (toen) een 2 cilinder..) _O-

Mooi zo’n camera, kun je terug kijken hoe ze hem weghalen. Alsof het al niet genoeg emoties teweeg brengt.

Weg = Weg daar doet zo’n camera niks aan :N
 
Ik sta in een gedeelde afgesloten parkeergarage voor bewoners. Waarschijnlijk door een bewoner eraf gehaald of een bewoner heeft iemand getipt. 2 boutjes losdraaien, paar mins werk en lekker warm, droog en uit het zicht. Hier op het forum staan al veel tips tegen uitlaatdiefstal.

Er is vooronderzoek gedaan, een keertje was het alarm afgegaan en een andere keer was de motorhoes bij de uitlaat omhoog getild. Ik verwacht ook dat ze ook een keer de motor meenemen, dus het is elke ochtend de vraag: staat hij er nog? :+

Anyway:
Morgen of overmorgen proberen ergens een R te huren, zodat ik goed kan uitproberen en dan is het de knoop doorhakken.

Je kan mijn 15’R wel kopen 😜
 
Mooi zo’n camera, kun je terug kijken hoe ze hem weghalen. Alsof het al niet genoeg emoties teweeg brengt.

Weg = Weg daar doet zo’n camera niks aan :N
Als er geen braaksporen zijn dan krijg je niets vergoed.
Dan heb je tenminste nog bewijs??

Mijn camera stuurt trouwens live beelden naar mijn telefoon als er beweging geconstateerd wordt.
Eventueel kan je ook ter plaatse een alarm af laten gaan via de camera. :)

Dan kunnen ze die ook gelijk meenemen. :')
 
Laatst bewerkt:
Als er geen braaksporen zijn dan krijg je niets vergoed.
Dan heb je tenminste nog bewijs??


Mijn camera stuurt trouwens live beelden naar mijn telefoon als er beweging geconstateerd wordt.
Eventueel kan je ook ter plaatse een alarm af laten gaan via de camera. :)

Dan kunnen ze die ook gelijk meenemen. :')

Dat zullen ze best aanvoeren die ratten van de verzekering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan