Bmw S1000r de koning van de nakeds

Hi allemaal, ik wil me even voorstellen hier.

Heb sinds vorige week m'n 2017 S1000R (ex demo) in bezit nadat ik via een Yamaha Tracer (die ik per ongeluk in een sloot heb gereden) een BMW R1200R LC heb gekocht maar die had wat last van slijtage aan de onderkuip en slijtpennetjes :+
Ik kreeg een mooi inruilvoorstel dus vandaar maar geüpgraded naar een echte motor :P
Qua skills ben ik nog in de leerfase, 54 jaar en pas sinds 2 jaar mijn rijbewijs, maar het enthousiasme is er. :Y

Hey Ton,

Proficiat met de ‘echte’ motor.

Kunnen niet genoeg motors rijden in Oss!!

Vandaag ook meegereden met de MTC Oss?
 
Welkom power en ego, Tonoss en Maus75.

@Maus75, het enige wat ik kan verzinnen: hou rekening met hoge rekeningen, zowel van de BMW dealer als het CJIB.
 
Welkom power en ego, Tonoss en Maus75.

@Maus75, het enige wat ik kan verzinnen: hou rekening met hoge rekeningen, zowel van de BMW dealer als het CJIB.

Dankjewel!

Kleppenstellen is meestal een duur klusje. Bij welke km-standen moet dit gedaan worden/zijn?

En heb ik het goed gezien, dat de standaard rem -en koppelingshendel verschillend zijn?

Gr. Maurice.
 
En bij welke km-stand moeten de kleppen gesteld zijn? Kon dit niet echt vinden. Service interval is om de 10dkm toch?
kleppen stellen om de 30.000 km vlgs mijn instructieboekje.
 
Hey Ton,

Proficiat met de ‘echte’ motor.

Kunnen niet genoeg motors rijden in Oss!!

Vandaag ook meegereden met de MTC Oss?

Nee, heb met mijn broer, (Speedtriple R '16) en een andere maat de waalbanddijk richting Elten gereden. zit gelijk lekker op deze motor, weinig gewenning nodig :)


Met MTC Oss ben ik niet bekend moet ik je eerlijk zeggen, wist zelfs niet eens van het bestaan :$
 
De s1000r geeft idd de maand aan waarin onderhoud gepleegd moet worden. Als deze verstreken is blijft hij stug volhouden met service en zie je gewoon deel van je info niet meer.. Erg raar.

Ik vind het ook vervelend dat er opeens een oranje driehoek gaat branden, alleen omdat je service nodig hebt. Zoveel rijd ik niet per jaar en een olie wissel kan ik best zelf doen, blijft alleen die melding staand.. Jammer

Mijn fiets in onderhoud bij MR in Barendrecht vind ze wel ok. Al moest ik vorig jaar wel zelf aangeven waarom het lekken van koelwater niet kwam door (zoals de monteur het noemde) scherp rijden waardoor er via expansievat koelwater uit zou zijn gekomen..
MR Motoren, daar ga ik deze week dus even kijken. :Y

De vorige eigenaar had de 20K beurt niet bij een BMW dealer laten doen.
Die was maar 250 euro kwijt, maar ik was het niet eens met de olie. ( 10W50 en te hoog peil )

Ik vind net de faktuur weer, dus moest er nu aan denken.. en verdomt.. die is van juni 2017. :Y

Inmiddels zelf al een keer de olie ververst, 10K doe ik daar niet mee. :)
 
Andere stuurdemper?
Ik heb gemerkt dat mijn motor onrustig in het stuur is op de snelweg, vanaf pak 'm beet 130 km/h moet ik mijn handjes wel heel los op het stuur leggen omdat ie anders wat onrustig wordt. Bij hogere snelheden wordt het uiteraard niet beter.
Ik heb er de originele Metzeler Sportec M7RR banden nog op liggen (2K)
Hebben meer mensen hier last van? En zou een betere stuurdemper helpen?
Omdat ik bar-end spiegels wil monteren wil ik eerst dit probleem wegwerken, anders wordt het waarschijnlijk aleen maar erger.
 
Nee, heb met mijn broer, (Speedtriple R '16) en een andere maat de waalbanddijk richting Elten gereden. zit gelijk lekker op deze motor, weinig gewenning nodig :)


Met MTC Oss ben ik niet bekend moet ik je eerlijk zeggen, wist zelfs niet eens van het bestaan :$

Binnenkort de befaamde avond vierdaagse, staat ook door heel Oss aangeplakt al.....

http://www.stamrijders.nl/

Speed Triple is ook een hele fijne motor, heb getwijfeld om die van mij in te ruilen op een bmw .... :9~ :] *O*
 
Andere stuurdemper?
Ik heb gemerkt dat mijn motor onrustig in het stuur is op de snelweg, vanaf pak 'm beet 130 km/h moet ik mijn handjes wel heel los op het stuur leggen omdat ie anders wat onrustig wordt. Bij hogere snelheden wordt het uiteraard niet beter.
Ik heb er de originele Metzeler Sportec M7RR banden nog op liggen (2K)
Hebben meer mensen hier last van? En zou een betere stuurdemper helpen?
Omdat ik bar-end spiegels wil monteren wil ik eerst dit probleem wegwerken, anders wordt het waarschijnlijk aleen maar erger.
Ik kan me niet voorstellen dat dit aan het chassis ligt, ik zou het eerder in de banden zoeken.
Misschien is er een hard stuk of op een andere manier onbalans ontstaan. :?
Een slecht balhoofd of kromme remschijf kunnen overigens ook iets mee doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat dit aan het chassis ligt, ik zou het eerder in de banden zoeken.
Misschien is er een hard stuk of op een andere manier onbalans ontstaan. :?
Een slecht balhoofd of kromme remschijf kunnen overigens ook iets mee doen.

Hmm ik heb een ex demo van Motorplaza met 2K gekocht, ze waren en nog nooit de bocht mee om geweest want er zaten nog randen van 3 cm aan. _O- maar die heb ik maar even snel afgehaald want dat ziet er niet uit ;)
Dus jullie herkennen dit niet?
Dan maar eens langs Simako om even te laten nalijken.
 
Binnenkort de befaamde avond vierdaagse, staat ook door heel Oss aangeplakt al.....

M.T.C. de Stamrijders |

Speed Triple is ook een hele fijne motor, heb getwijfeld om die van mij in te ruilen op een bmw

De Speed is een topfiets qua handling en geluid maar ik wilde niet hetzelfde als mijn broer rijden.
v.w.b. de avondvierdaagse, ik denk niet dat dat mijn ding is, ik kan niet samen rijden met toerrijders, hou me dan ook enkel in de bebouwde kom aan de snelheid, daarbuiten ga ik voor de G-krachten *O*
De gezelligheid is natuurlijk wel leuk, dat wel maar mijn leven is al een feest :+
 
De Speed is een topfiets qua handling en geluid maar ik wilde niet hetzelfde als mijn broer rijden.
v.w.b. de avondvierdaagse, ik denk niet dat dat mijn ding is, ik kan niet samen rijden met toerrijders, hou me dan ook enkel in de bebouwde kom aan de snelheid, daarbuiten ga ik voor de G-krachten *O*
De gezelligheid is natuurlijk wel leuk, dat wel maar mijn leven is al een feest :+

Gelukkig hebben we allemaal een wat andere smaak ;)

Je hoeft ook niet samen met de tourrijders te rijden. Iedereen rijdt op zichzelf (of als je wilt in een groep). Naderhand is het inderdaad gezellig zo met een hele club eensgezinde motorrijders.

Die G krachten doe ik tegenwoordig in Duitsland, wil niet nog een keer op de voorpagina staan van De Sleutel en de Regio Oss _O-
 
Die G krachten doe ik tegenwoordig in Duitsland, wil niet nog een keer op de voorpagina staan van De Sleutel en de Regio Oss _O-
Duitsland is sowieso beter om te rijden, Eifel of Sauerland ben ik een paar keer geweest en beviel prima, in de Ardennen rijdt ik minder graag vanwege het slechte wegdek.
Het beste is natuurlijk om door de week te rijden want in het weekend is het in de Eifel druk en staat der Polizei ze je op iedere hoek van de straat op te wachten, de laatste keer had ik 6 controles B| en uiteraard een bekeuring wegens "gevaarlijk rijgedrag"
:+
Ik heb een grote aanhanger waar ik 4 motoren op kan rijden, da's wel lekker dan hoef je dat saaie stuk snelweg ernaartoe niet te rijden, heb je alleen het leuke deel ;)
Als je het leuk vindt zeg ik de volgende keer dat we gaan dan kun je zo meerijden, meestal rijden we met z'n drieën of met twee man.
 
Dankjewel!

Kleppenstellen is meestal een duur klusje. Bij welke km-standen moet dit gedaan worden/zijn?

En heb ik het goed gezien, dat de standaard rem -en koppelingshendel verschillend zijn?

Gr. Maurice.

Alle onderdelen kun je bijvoorbeeld hier vinden:
KLIK


Voor iedereen die de reparatie handleiding nodig heeft: stuur even een PM. Het is de RR versie afkomstig van dvd (349MB). De RR is technisch vrijwel identiek aan de R.

Voor OBDII uitlezen (via bluetooth) kan ik deze aanbevelen:
KLIK
Bijv. i.c.m. de MotoScan app (android).

Als je echt the works wilt hebben qua diagnose dan is er Rheingold ISTA-P (programmeren) en ISTA-D (diagnose):
KLIK

Mocht het nog goedkomen met mijn S dan zal ik wat ervaringen met bovenstaande software delen.
 
Met betrekking tot het kleppenstellen: ik kwam bij het uitlezen een waarde tegen welke aangaf over hoeveel km de kleppen moeten worden gesteld. Ik weet niet of hiervan specifiek een melding op het dashboard komt.
 
Alle onderdelen kun je bijvoorbeeld hier vinden:
KLIK


Voor iedereen die de reparatie handleiding nodig heeft: stuur even een PM. Het is de RR versie afkomstig van dvd (349MB). De RR is technisch vrijwel identiek aan de R.

Voor OBDII uitlezen (via bluetooth) kan ik deze aanbevelen:
KLIK
Bijv. i.c.m. de MotoScan app (android).

Als je echt the works wilt hebben qua diagnose dan is er Rheingold ISTA-P (programmeren) en ISTA-D (diagnose):
KLIK

Mocht het nog goedkomen met mijn S dan zal ik wat ervaringen met bovenstaande software delen.

Reparatie-handleiding is altijd nuttig maar volgens mij heb je PM niet aan staan (ik zie hem niet)
 
Alle onderdelen kun je bijvoorbeeld hier vinden:
KLIK


Voor iedereen die de reparatie handleiding nodig heeft: stuur even een PM. Het is de RR versie afkomstig van dvd (349MB). De RR is technisch vrijwel identiek aan de R.

Voor OBDII uitlezen (via bluetooth) kan ik deze aanbevelen:
KLIK
Bijv. i.c.m. de MotoScan app (android).

Als je echt the works wilt hebben qua diagnose dan is er Rheingold ISTA-P (programmeren) en ISTA-D (diagnose):
KLIK

Mocht het nog goedkomen met mijn S dan zal ik wat ervaringen met bovenstaande software delen.

Bedankt voor de info. Mocht ik tot een koop over gaan, dan stuur ik je graag een pm.

Weet iemand hier wat de 20.000km beurt inhoud en is dit iets wat door de dealer gedaan moet of kan je dit ook zelf? Of blijft er dan allerlei meldingen in het dashboard staan?
 
O ja, wat kost zo'n beurt ongeveer? Dan kan ik daar rekening meehouden...
Voor mij pas later dit jaar of 2019. :)

Binnenkort wel weer even olie verversen.
Dan heb ik dat zelf twee keer tussen de 20 en 30 k gedaan.

Over twee weekjes weer eens kijken voor een circuitdagje. :9
 
Voor mij pas later dit jaar of 2019. :)

Binnenkort wel weer even olie verversen.
Dan heb ik dat zelf twee keer tussen de 20 en 30 k gedaan.

Over twee weekjes weer eens kijken voor een circuitdagje. :9


Maar ik las hier iets over meldingen die in het dashboard blijven staan??

Olie verversen doe ik ook altijd zelf. Meestal aan het eind van het seizoen.

Circuitdag laat ik waarschijnlijk dit jaar aan me voorbij gaan. Weinig tijd en wil het geld gebruiken voor evt. een s1000r :)
 
Is er toevallig iemand bekend met de s1000r die bij Lemar te koop staat?

Ik vind het jammer, dat ie ie niet al die extra's heeft zoals esa en quickshifter.

Merken jullie veel verschil met die 2 pakketten?

Ik rij nu een tuono V4 en vind die quickshifter wel 'vet' eigenlijk.
 
Hmm ik heb een ex demo van Motorplaza met 2K gekocht, ze waren en nog nooit de bocht mee om geweest want er zaten nog randen van 3 cm aan. _O- maar die heb ik maar even snel afgehaald want dat ziet er niet uit ;)
Dus jullie herkennen dit niet?
Dan maar eens langs Simako om even te laten nalijken.

wat voor banden zaten/zitten eromheen?
 
wat voor banden zaten/zitten eromheen?
Metzeler M7RR, daar is ie mee afgeleverd, op zich niet ontevreden over.
op mijn R1200R LC die ik hiervoor had had ik de Conti Road Attack 3 op laten leggen wat een hele fijne combi was.
Ik kreeg met geen mogelijkheid de tractiecontrolelamp aan het branden hoe hard ik ook probeerde (op een droge weg dan ;) )

Voorlopig probeer ik deze set op te rijden voor de winter, dan komen de Conti's erop of de Pirelli Diablo Rosso Corsa II daar rijd mijn broer nu mee en die bevallen goed maar sturen wat zwaarder dan bijv. de Michelin Power RS

Wat het onrustige sturen betreft, ik zie het op videos soms ook wel terug dus misschien hoort het gewoon bij 'm :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan