Bmw S1000r de koning van de nakeds

Zekering nummer zes/7.5A is voor de stekkerverbinding voor accessoires en de kentekenplaatverlichting.
Je kan hem er even uittrekken ter controle.

Thanks! Ik ga er vanuit, dat er dan niet nog een zekering tussen moet.

Oh ja, kleine brainwave, mobiele hotspot bestaat ook nog op de mobiel.
Had niet perse op visite gehoeven voor internep. _O-

_O- :Y
 
Nog een sim kaartje liggen met 3 GB. Nu dus testen hoe lang die mee gaat. *O*

Kan daardoor wel even deze pics zetten.

Bepaalde objecten waren niet goed zichtbaar in de spiegel.

full

full

full

full


( ideeën voor een nieuwe spiegel )

*spam* :+ :+
 
Dinsdag dus lekker en naar bijna 100% volle tevredenheid gereden op Zandvoort. :]

Volgend jaar een setje Pirelli Corsa Rosso eronder en we duiken wellicht onder de twee minuten. :Y
(Kuddo's voor de S21 van Bridgestone, want die geven ook nog geen krimp bij rondetijden uit de snelste MSL groep, maar ik weet nog hoe die Pirelli's voelden op mijn Aprilia RSV4 vorig jaar :} )

Alleen de rijhoogte speelt mij nog wat parten in korte linkerbochten.

Vlak voor Zandvoort de olie ververst na 4.000 km.
De magnetische carterplug vond ik er wel wild uitzien na een jaartje 5W40 van Valvoline. :?

full


( Bij de andere BMW, de G310R was het overigens in juni bijna net zo erg.
Maar die was maar net aan het inlopen @3.600 kilometer totaal.. )

En dit was in 2017 na 1.500 kilometer met de 10W50 dealerolie. ( en halve liter teveel door de dealer :P )

full


Wel een stuk minder, maar zelfs dat viel mij toen al tegen.

Hebben jullie ook dit beeld. :?
 
Laatst bewerkt:
nog geen ervaring mee. Ik ga aan het eind van het seizoen de olie verversen.
Deze olie zit er nog niet zo lang in namelijk
 
nog geen ervaring mee. Ik ga aan het eind van het seizoen de olie verversen.
Deze olie zit er nog niet zo lang in namelijk
De tijd dat hij erin zit boeit mij persoonlijk niet zo.
De laatste beurt schat ik na 4.000 kilometer, die van vorig jaar was bij 1.500 kilometer na de dealer een paar maanden eerder.

Mijn andere BMW moest pas bij 10.000 kilometer, maar die heb ik zelf bij ongeveer 3.600 kilometer gedaan.
En dan bleek goed nodig. :o

Maar ben nog niet echt beloond met een helder peilglas. ;)
( Mijn ZX-10R bleef zelfs na een circuitdag nog helder )
 
Ik heb olie ververst bij 8000km. Geen idee of er eerder ververst is. Mijn plug zag er ongeveer uit ~[edit] als de tweede foto.
 
Laatst bewerkt:
Voor een fiets die van een racer afstamt begrijp ik niet zo goed dat ik hem bij 155+ erg vindt, ja hoe zeg je dat, wiebelen? Het stuur wordt erg onrustig wat niet echt vertrouwen geeft om hem nog harder door te trekken.
Is dat herkenbaar? En zo ja, is hier iets aan te doen? Even afgezien van rustiger rijden ;)
 
Voor een fiets die van een racer afstamt begrijp ik niet zo goed dat ik hem bij 155+ erg vindt, ja hoe zeg je dat, wiebelen? Het stuur wordt erg onrustig wat niet echt vertrouwen geeft om hem nog harder door te trekken.
Is dat herkenbaar? En zo ja, is hier iets aan te doen? Even afgezien van rustiger rijden ;)


Echt wiebelen vind ik het niet....maar hij wordt wel heel 'licht' in het stuur..
 
Vraagje over de duo-zit...

Ik heb onder het zitje 2 bagage lussen (aan de achterkant), maar aan de voorkant zouden er ook 2 kunnen zitten, er zitten namelijk gaten voor, maar die zitten er niet.
Is dit normaal of horen er 4 lussen te zitten? En zij die los te verkrijgen?
 
Voor een fiets die van een racer afstamt begrijp ik niet zo goed dat ik hem bij 155+ erg vindt, ja hoe zeg je dat, wiebelen? Het stuur wordt erg onrustig wat niet echt vertrouwen geeft om hem nog harder door te trekken.
Is dat herkenbaar? En zo ja, is hier iets aan te doen? Even afgezien van rustiger rijden ;)


Heeft er iemand aan je vering lopen priegelen?
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb een engels s1000r forum gevonden en daar lees ik bij meerdere hetzelfde probleem. Zij vervangen blijkbaar de stuurdemper voor een ohlins of hyperpro. Zou dat het kunnen zijn?
Sowieso eerst maar eens uitproberen of ie dat in de dynamic stand ook doet.
 
:^

Ik rij volgend jaar weer voor het podium tijdens de MSL cup en de vering is standaard.
EN op het circuit rij je nog een pak harder.

Er is bijna geen stabielere machine dan de S1000R. :)

Ik weet niet hoe groot de rijder is? Stuurkuipje? Andere windvangers?

Hij is in zijn geheel natuurlijk wel net iets hoger dan ene S1000RR.
Wellicht dat wind een (negeer)factor is? 8-)
 
Er zitten standaard 2 bagagelussen onder het zitje.
De eerste serie s1000rr heeft hetzelfde zitje en heeft 4 bagage lussen. Mogelijk kosten besparende maatregel geweest bij de s1000r.
 
Er zitten standaard 2 bagagelussen onder het zitje.
De eerste serie s1000rr heeft hetzelfde zitje en heeft 4 bagage lussen. Mogelijk kosten besparende maatregel geweest bij de s1000r.

Ok, dankjewel!

Eens kijken of die dingen te krijgen zijn of wellicht dat een schoenmaker die lussen er aan kunnen maken...
 
:^

Ik rij volgend jaar weer voor het podium tijdens de MSL cup en de vering is standaard.
EN op het circuit rij je nog een pak harder.

Er is bijna geen stabielere machine dan de S1000R. :)

Ik weet niet hoe groot de rijder is? Stuurkuipje? Andere windvangers?

Hij is in zijn geheel natuurlijk wel net iets hoger dan ene S1000RR.
Wellicht dat wind een (negeer)factor is? 8-)

Hoe gaat het man ?
 
Voor een fiets die van een racer afstamt begrijp ik niet zo goed dat ik hem bij 155+ erg vindt, ja hoe zeg je dat, wiebelen? Het stuur wordt erg onrustig wat niet echt vertrouwen geeft om hem nog harder door te trekken.
Is dat herkenbaar? En zo ja, is hier iets aan te doen? Even afgezien van rustiger rijden ;)

Vandaag circa 230km gereden en even getest ;) . Bij 180km/u ging de voorkant ligt wiebelen.
 
Ik had er voor mijn trip een extra bandje onderdoor. Maar mocht jij een andere oplossing kunnen vinden hou ik me aanbevolen voor advies. 😁

De schoenmaker kan er wel 2 lussen bij maken maar hij durfde niet al die nietjes los te maken dus dan zou ie de lussen met schroeven vastzetten naast de bestaande gaten...
Zou circa 20 euro kosten. Ik weet het nog niet of ik dit ga doen. Zo'n band is misschien ook wel handig. :Y
 
Vandaag circa 230km gereden en even getest ;) . Bij 180km/u ging de voorkant ligt wiebelen.
Ik rij iedere ronde 25X km/u op Zandvoort.
Maar dat is wel een korte momentopname.

Ik geloof ook wel dat hij wat licht aan de voorkant kan voelen.
Breed stuur en rijwind. ( Maar die had je Aprilia ook toch :? )

Maar alles correct werkt mag het niet uit de vering komen. :)

In 1997 bij de TL1000S waren er ook vele geluiden over het enorm nerveuze gedrag van deze motorfiets.
Black widow werd ze zelfs genoemd. Maar met een goede afstelling was er niets aan de hand, de motor stuurde gewoon enorm goed.
Latere jaren kregen een stuurdemper .. en weg was het eerste klas stuurgedrag. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan