Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
AVD is alleen maar motorrijden, dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker dan AVB. Als het goed is, wordt elke les een examen. en als je een 'strenge' instructeur hebt, die overal over 'zeikt', is het officiële examen een eitje. of, zoals mijn instructeur het noemde, 'een fijn stukje rijden', wat nog geen half uurtje duurt.
 
Ja de handvat verwarming is ook van Daytona op de lesmotor.

Vandaag niet nodig gehad op de motor namelijk, ondanks de wind en regen die ik had op de snelweg.

Wat een pokke weer inderdaad. Was weer blij dat ik mijn AVD examen (bijna jaar geleden nu) ook in de stromende regen in januari heb gedaan. Rustig over die glibberige witte markeringen gereden tijdens het filteren en kalm aan de rotonde over. Enige wat ik nog steeds niet heb opgelost is het slechte zicht wat je van al die regen krijg. Bij langzamere snelheden doe ik altijd m'n vizier omhoog maar dan wordt de binnenkant ook nat. Zie je na een tijdje nog maar de helft... '(
 
Ja mijn vizier was ook nat aan de binnenkant en daarachter zit een pinlock scherm is. Was even klote om ermee te rijden inderdaad. Gelukkig dat dit niet tijdens mijn examen was.
 
Hij had het niet, maar heb het vandaag ook niet gemist. Winterhandschoenen aan en lekker rijden.
 
Wat een pokke weer inderdaad. Was weer blij dat ik mijn AVD examen (bijna jaar geleden nu) ook in de stromende regen in januari heb gedaan. Rustig over die glibberige witte markeringen gereden tijdens het filteren en kalm aan de rotonde over. Enige wat ik nog steeds niet heb opgelost is het slechte zicht wat je van al die regen krijg. Bij langzamere snelheden doe ik altijd m'n vizier omhoog maar dan wordt de binnenkant ook nat. Zie je na een tijdje nog maar de helft... '(

Ik gebruik zo'n visor proof spray van het merk nikwax.. Het zorgt ervoor dat de regendruppels heel snel van je vizier afglijden. Tijdens het rijden even ietsje links en rechts draaien met je hoofd om het proces te versnellen en dan heb je snel weer goed zicht..

Of je wilt met dit op je hoofd willen rijden. :+ :+

Eicma-2011-Helmet-Visor-Wiper-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik een soort van ruitenwisser op mijn handschoenen zitten, dus ik kan mijn vizier zo weer regendruppels vrij maken.

Mijn avd examen is net ingepland en die is op 7 januari 2016 ( fuck ). Ik wilde eerder, maar ik had rond 20 december gewild ( tegen die tijd ). Helaas pindakaas.
 
Laatst bewerkt:
Ik een soort van ruitenwisser op mijn handschoenen zitten, dus ik kan mijn vizier zo weer regendruppels vrij maken.

Mijn avd examen is net ingepland en die is op 7 januari 2016 ( fuck ). Ik wilde eerder, maar ik had rond 20 december wilt ( tegen die tijd ). Helaas pindakaas.

He Daan! :W

Is dat rubberen stripje daarvoor? :o Heb me altijd afgevraagd waarom dat op mijn linker handschoen zat... :') Balen dat je nog zo lang moet wachten op je AVD. Ik ga zaterdag bij een Bandit kijken. Hopelijk zit het weer een beetje mee! :]
 
He Daan! :W

Is dat rubberen stripje daarvoor? :o Heb me altijd afgevraagd waarom dat op mijn linker handschoen zat... :') Balen dat je nog zo lang moet wachten op je AVD. Ik ga zaterdag bij een Bandit kijken. Hopelijk zit het weer een beetje mee! :]

O shit! Mind blown! Ik vroeg me ook al af waarom ik zo random reepje rubber op m'n handschoen had :o
 
Volgende week vrijdag is mijn judgementday..
AVD examen hoop dat t weer een beetje mee zit..
Kan rijden in de regen maar rij toch beter wanneer het droog is..
Motor staat al in de garage op me te wachten !
 
Bij regen zou ik gewoon je snelheid aanpassen op de snelweg. Ik reed op een gegeven moment ook nog maar iets van 110km/h op de teller waar je 130km/h mocht. En natuurlijk in je spiegels en schouder kijken voordat je gaat inhalen.
 
Zouden jullie willen duimen voor me morgen? Ik heb om 3 uur herexamen AVD.
En ik wil zoooo graag slagen!

Want ik heb zo’n zin om te gaan rijden, zomaar nergens naar toe in de kou. Kroegje zoeken, opwarmen met een lekker warme koffie en weer verder ;-)

Aankomend weekeind ga ik in ieder geval vast mijn motor wassen en behandelen met tectyl, zodat de pekel geen schade zal aanrichten. (of in ieder geval minder)
 
nou ik duim iig voor je :) Eet een banaan van te voren, schijnt te helpen, en is ook wel lekker *D
 
let vooral NIET op de auto waar de examinator in zit. daardoor ga je alleen maar 'krampachtig(er)' rijden.
 
Succes spectre!!! Gewoon lekker rijden en heerlijk opwarmen met kopje koffie en taart op het cbr! *O*
 
Ik heb ook een kop koffie op voor dat ik AVB examen moest doen :) en na het examen nog een kop koffie. En ik heb zo weinig mogelijk gelet op de les auto van de instructeur toen we onderweg waren naar het examen. Gewoon spiegelen en schouder + Knipperlicht als je gaat inhalen.
 
Ik gebruik zo'n visor proof spray van het merk nikwax.. Het zorgt ervoor dat de regendruppels heel snel van je vizier afglijden. Tijdens het rijden even ietsje links en rechts draaien met je hoofd om het proces te versnellen en dan heb je snel weer goed zicht..

Of je wilt met dit op je hoofd willen rijden. :+ :+

[afbeelding]

Heel simpel maar effectief: neem turtle wax (dat groene potje die je toch gaat kopen bij je motor), smeer dat dik op je schone vizier, even laten drogen, uitpoetsen tot het weer mooi helder is en alle regendruppels vloeien samen en rollen zó van je vizier af. Als je in de regen rijdt, desnoods even je hoofd opzij draaien en je vizier is weer schoon en droog.
Zo lang je geen zeep ofzo gebruikt, blijft de waxlaag weken goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees al een tijdje mee, maar ik zal me ook eens voorstellen. Na 4 weken lessen op een mooie Hornet heb ik nu ook mijn A-status :] Komend weekend ga ik met wat hulp een CB500 opknappen die ik deze winter mag lenen om mijn eerste bochtjes mee te pakken. Intussen ga ik natuurlijk hard op zoek naar een eigen motor :Y
 
Heel simpel maar effectief: neem turtle wax (dat groene potje die je toch gaat kopen bij je motor), smeer dat dik op je schone vizier, even laten drogen, uitpoetsen tot het weer mooi helder is en alle regendruppels vloeien samen en rollen zó van je vizier af. Als je in de regen rijdt, desnoods even je hoofd opzij draaien en je vizier is weer schoon en droog.
Zo lang je geen zeep ofzo gebruikt, blijft de waxlaag weken goed.

Dat heb ik ook nog wel ergens liggen. Binnenkort even uitproberen. :]
 
Als doorstromer van A1 naar A2 dacht ik dat het mij wel makkelijker af zou gaan,
ik kom nog te hard op situatie's af (komt waarschijnlijk omdat ik op de 125cc nooit vermogen over had)
en ik moet beter laten zien dat ik kijk waardoor ik eerder op situatie's kan inspelen.

volgens mijn instructeur kan hij zien dat ik het voertuig technisch niet zo moeilijk vind,
toch nog een compliment haha.. over het algemeen rij ik volgens hem dus goed alleen de puntjes hier boven moet ik wat mee.

Graag tips en tricks als iemand hier een oplossing voor heeft ;)
heb nu 2 lessen AVD gehad en moet er wss nog 1/2 voor mijn examen dus moet snel wat in veranderen :/
 
Moet je beter kijken of moet je beter laten zien dat je kijkt? Alleen dat eerste helpt je om eerder op situaties in te spelen. Probeer in ieder geval te kijken door je hele hoofd te draaien en niet alleen je ogen. Wat betreft je snelheid had mijn instructeur een goede one-liner: geen zicht = gas dicht, weg vrij = gas erbij!
 
Gewoon oefenen en van je fouten leren. Na een paar weken merk je echt dat je vooruit gaat.
 
Als doorstromer van A1 naar A2 dacht ik dat het mij wel makkelijker af zou gaan,
ik kom nog te hard op situatie's af (komt waarschijnlijk omdat ik op de 125cc nooit vermogen over had)
en ik moet beter laten zien dat ik kijk waardoor ik eerder op situatie's kan inspelen.

volgens mijn instructeur kan hij zien dat ik het voertuig technisch niet zo moeilijk vind,
toch nog een compliment haha.. over het algemeen rij ik volgens hem dus goed alleen de puntjes hier boven moet ik wat mee.

Graag tips en tricks als iemand hier een oplossing voor heeft ;)
heb nu 2 lessen AVD gehad en moet er wss nog 1/2 voor mijn examen dus moet snel wat in veranderen :/

Het allerbelangrijkste, VOORUIT kijken en zien (denken) :Y
En als motorrijder moet je niet denken, ik heb voorrang of ik ben sneller maar ik geef wel voorrang en ik kom je "zo" wel voorbij.
Je bent KWETSBAAR en rijdt daar ook naar, maw. laat je duidelijk zien, ga niet ineens/plots naar wisselen van rijstrook. Kijk de YT filmpjes maar van Blik Op De Weg, bij de meest ongelukken met motoren is het antwoord, ik zag hem niet :Y
 
Ik heb vorige week 20.11.205 mijn AVD behaald (30.09.2015 begonnen) in totaal 50 minuten gereden omdat de examinator 2 keer per ongeluk van de examenroute afweek. Ik heb de laatste 10 minuten niet eens een volgauto gehad omdat ik "gebruik maakte van de voordelen van een motor" want de examinator alleen goed vond. Het viel allemaal mee en ik had van te voren nog nooit op een motor of zelfs een scooter gezeten.

Als je je AVB hebt gehaald, dus voldoende voertuigbeheersing, is het voor 90% goed spiegelen en de pijlen en witte vlakken op de juiste manier nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan