Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vandaag EINDELIJK mijn AVB gehaald! Durf het bijna niet te zeggen maar mijn eerste les was in september. 2014! Heb ook wel een beetje pech gehad hoor, eerst een rijschool wiens lesmethode niet bij mijn leermethode paste, en bij mijn nieuwe rijschool mijn sleutelbeen gebroken in het achtje waardoor ik er de gehele zomer uit lag. Maar goed, buiten dat heb ik er nog steeds belachelijk lang erover gedaan ;-)

Ik heb me uiteindelijk (na mijn valpartijtje) in de lessen helemaal gefocust op de langzame slalom en de halve draai en achtje lekker links laten liggen. Ik sloeg er helemaal van vast als er pionnen stonden en zonder pionnen in de straat gaat het prima. En in de echte boze buitenwereld staan geen pionnen, dus ik maak me nergens zorgen om :-)
 
AVD: 14 Oktober '15 Gehaald
Gefeliciteerd!!!

Gravian succes volgende week!

Waar gaat het je om, dat het een dure business is of dat je goed en veilig leert motorrijden! :?
Terecht dat je daarover valt. Ik wil eerst goede rijles (deze kerel is super grondig), en als het dan veel kost, is het jammer. Zo bedoelde ik t. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ik langer moet sparen na het halen van mn rijbewijs om een motor te kunnen kopen. Maar t is niet anders. First things first, eerst aandacht richten op lekker leren rijden.

... het gestress om altijd de snelste te willen zijn en vooraan te willen staan ook wel afgeleerd; moest ik wel weer even aanleren dus

Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik denk dat AVB niet zo'n probleem gaat worden. Ondertussen maak ik me alleen zorgen om draai, 8 en de stoppen. Puntje bij paaltje kan ik denk ik zoals ik nu rij best slagen. Goed te horen dat ze af en toe best lief zijn. _O-

Ik heb vandaag lekker wat vlotter gereden naar het oefenterrein toe en terug, dat gaat wat sneller en is vooral veeel leuker. Is niet moeilijk, is inderdaad gewoon aanleren en doen. En nog leuk ook.
 
Laatst bewerkt:
Op naar de stoppies en wheelies *O*

Haha, stoppie heb ik in de les al gedaan! Was een keer bij de vertragingsoefening :-D

En snelweg is leuk! En snel, dat ook. Met de motor is 120 een heel stuk sneller dan met de auto. :Y
Nu nog wel rotondes en kruispunten verbeteren. Wat moet je veel kijken zeg!
En onthouden in welke versnelling ik zit. pfff, wat zat ik vaak fout met terugschakelen ;-)
 
Haha, stoppie heb ik in de les al gedaan! Was een keer bij de vertragingsoefening :-D

En snelweg is leuk! En snel, dat ook. Met de motor is 120 een heel stuk sneller dan met de auto. :Y
Nu nog wel rotondes en kruispunten verbeteren. Wat moet je veel kijken zeg!
En onthouden in welke versnelling ik zit. pfff, wat zat ik vaak fout met terugschakelen ;-)

120 met de auto en met de motor is even snel hoor :+

En met het kijken is een kwestie van wennen, voor je het weet denk je er niet bij na en doe je dat gewoon.

Ik mocht nooit onthouden(tellen) in welke versnelling ik zat van mijn instructeur. Ik moest het echt per versnelling koppeling weer op laten komen en remmen bij het de-accelereren. Dat was meer uit voorzorg dat je hem niet in 1 knalt, denkend dat je in zn twee zit. Iets teveel vermogen op je achterwiel, terwijl je dat niet verwacht.

Ik heb dat weleens gehad. not funny :o gelukkig geen al te gekke dingen ermee meegemaakt, maar dat je achterwiel je voorwiel wilt inhalen, is toch niet zo prettig bij een rotonde B|

Maar nu denk ik wel dat ik 10 versnellingen heb, hahaha blijf schakelen :X
 
Ik ben even wat minder actief geweest. Veel weggeweest, wat vertraging met lessen en examen gehad. Uiteindelijk vorige week donderdag in 1 keer mijn AVD gehaald! Nu mag ik morgen mijn rijbewijs ophalen en ga ik meteen ook proefrijden op 2 motoren. De bandit 600n en een Fazer 600. Ben vandaag even wezen kijken naar de 2 motoren en afspraak gemaakt, dus ben heel benieuwd!
 
120 met de auto en met de motor is even snel hoor :+

En met het kijken is een kwestie van wennen, voor je het weet denk je er niet bij na en doe je dat gewoon.

Ik mocht nooit onthouden(tellen) in welke versnelling ik zat van mijn instructeur. Ik moest het echt per versnelling koppeling weer op laten komen en remmen bij het de-accelereren. Dat was meer uit voorzorg dat je hem niet in 1 knalt, denkend dat je in zn twee zit. Iets teveel vermogen op je achterwiel, terwijl je dat niet verwacht.

Ik heb dat weleens gehad. not funny :o gelukkig geen al te gekke dingen ermee meegemaakt, maar dat je achterwiel je voorwiel wilt inhalen, is toch niet zo prettig bij een rotonde B|

Maar nu denk ik wel dat ik 10 versnellingen heb, hahaha blijf schakelen :X

ik deed/doe dat uit mezelf, maakt ook wel een leuk geluid haaha
 
Ik ook geslaagd! Linea directa naar het fotohokje.. fotos geschoten en naar het gemeentehuis ( instructeur nog meegenomen zelfs ) morgen ophalen :')

3 jaar geduurd ( gezakt op 11-1-13 en toen kwam nieuwe regeling )
 
Ik ook geslaagd! Linea directa naar het fotohokje.. fotos geschoten en naar het gemeentehuis ( instructeur nog meegenomen zelfs ) morgen ophalen :')

3 jaar geduurd ( gezakt op 11-1-13 en toen kwam nieuwe regeling )

haha netjes man gefeliciteerd! Als het goed is ligt die van mij er morgen ook. Veel plezier op de R6;)
 
Afgelopen maandag begonnen met een spoedopleiding, in de twee maanden daarvoor een intake en twee (AVB) lessen gedaan.
Dinsdag aan het begin van de middag AVB gehaald, twee keer de langzame slalom verkloot, en kreeg als laatste opdracht de gevreesde 8, ook die twee keer moeten doen, waarbij de tweede keer niet helemaal naar mijn zin was, maar blijkbaar goed genoeg voor de examinator.
Vanmiddag de AVD gedaan, en met de aanmerking dat aan het begin van de rit mij positie op de weg niet goed was, maar dit later sterk verbeterde, de hand van de examinator mogen drukken en de boodschap gekregen dat ik het roze pasje moet laten vervangen door een exemplaar met een paar extra categorieën.
Zo een spoedopleiding is best pittig, en het weer hielp ook niet echt mee de laatste dagen, maar het resultaat maakt het helemaal goed.
 
Congrats iedereen.

@Spectre120 was niet zomaar iets maar toch afgemaakt top!!!! Zelf heb ik er van april tot januari overgedaan hoor zonder om te vallen dus zo gek is het niet.

@meiling dank dat we het weer lekker hadden over regen net mijn textiel jas terug en ja hoor 1 uur lang strooooooooomende regen naar huis was gewoon mistig op de weg zoveel opstappend water en regen. Wel netjes droog over nu hopen dat alles morgen weer droog is voor mijn werk. Kan ik er weer tegen aan :)
 
ik zal mijn gegevens eens updaten. Die staan nog wat verouderd in de OP

Azula
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: (proefles) 25-3-2015
Theorie: 12-5-15 (1x)
AVB: 29-6-15 (3x ;( )
AVD: 8-10-15
Rijschool: Collewijn Amsterdam
Lesmotor: Honda CBF 500
 
Zou vandaag om 9:00 mijn eerste doorstroom AVB les voor A2 hebben maar deze is nu een week verplaatst..
Achja moet toch wachten tot er plek is voor het AVB examen, dat is het nadeel van doorstromen binnen 2 jaar :9

Belangerijk!: En nogmaals een reminder als je aanpassingen wilt in de OP stuur dit dan in een prive bericht,
dat maakt het makkelijker voor mij, en is niet veel moeilijker voor jullie.
 
Laatst bewerkt:
....de wonderen zijn de wereld nog niet uit :+
woensdag 5 min voor sluitingstijd mijn rijbewijs aangevraagd, geen spoed van gemaakt,
en kreeg vanochtend een sms dat hij klaar lag, dus die maar gauw opgehaald,
gelijk de motor uit de schorsing en in de verzekering gezet.....
Dus van mij mag het mooie weer weer komen _O-
 
@mezzin.... tja weertje is vandaag klote .. hele dag regen grijs ... ben met koekblikje geweest vandaag.. snap trouwens sommige automobilisten niet... zn schijtweer en dan nog zonder verlichting rijden!
 
Dat is ook waanzin. Maar deze week week wel achter gekomen dat een regen boek hoe goed hij ook werkt niet handig is. Dus vandaag een iets betere broek gekocht kan ik weer mijn broek aan als het droge winter weer komt dit is gewoon niet tegen aan te kleden. Ben net zo michelin poppetje om een beetje warm en droog te blijven. Nu nog een goede riem kan hij mooi vast aan mijn jas en klaar :)
 
Ik zou vandaag mijn eerste motor kopen maar was helaas toch niet verkocht na een (achteraf gehoord) anderhalf uur durende proefrit. Kon de weg ook niet terug vinden dus dat duurde even.

Motor had meer schade dan ik had gedacht en ben bang daar toch spijt van te krijgen, ook al was de prijs ernaar. Ook had ik het idee dat de motor nogal schokte bij het langzaam rijden, zowel in de 1, 2 als 3. Hier had ik met lessen nooit last van, dus weet niet of het aan mij lag (wennen aan andere motor) of dat er iets met de motor was.

Gevoel zei niet doen dus heb er maar vanaf gezien, voorlopig maar weer verder zoeken dus.
 
@DexterXL, das mazzel!! Alleen het mooie weer.. ik denk wel over een maand of 5
Jep, en toch gisteren ruim 80km gereden, rijd goed voor een 3 cillinder...jammer dat er toch
echt er 4 onder zitten, dus van de week maar weer verder sleutelen.
Maar om van een 2013 injectie 600cc op je eigen 1991 600cc carb. te stappen is echt lache,
alles gaat ineens langzamer _O-
 
Ik zou vandaag mijn eerste motor kopen maar was helaas toch niet verkocht na een (achteraf gehoord) anderhalf uur durende proefrit. Kon de weg ook niet terug vinden dus dat duurde even.

Motor had meer schade dan ik had gedacht en ben bang daar toch spijt van te krijgen, ook al was de prijs ernaar. Ook had ik het idee dat de motor nogal schokte bij het langzaam rijden, zowel in de 1, 2 als 3. Hier had ik met lessen nooit last van, dus weet niet of het aan mij lag (wennen aan andere motor) of dat er iets met de motor was.

Gevoel zei niet doen dus heb er maar vanaf gezien, voorlopig maar weer verder zoeken dus.
Dus prima dat je hem laten staan gevoel is altijd goed om naar te luisteren maar de andere punten lijken me ook al genoeg redenen om hem niet te kopen. Jammer op naar de volgende optie toch geneog keuze :)
 
En ik heb een update gestuurd naar Robin:

diederiknl
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 14 maart 2015
Theorie: 6 mei 2015
AVB: 16 oktober 2015
AVD:
Rijschool: AMR Hazekamp
Lesmotor: Kawasaki ER6N

Oftewel: afgelopen vrijdag AVB gehaald. Twee zaken opnieuw mogen doen (waaronder de vertragingsoefening?), maar uiteindelijk een "dikke prima" volgens de heren van het CBR.

Qua AVB zijn we bezig met examenroutes rijden. Ik verwacht binnen nu en anderhalve maand nu toch wel mijn A te hebben. #duurtlang ;)
 
Gefeliciteerd Diederik!

Mijn laatste avb examen ging heel goed. Moest toen alleen de stopproef overdoen want ik reed 60 ipv 50. Dat vond de examinator te hard. Rest ging toen in 1 keer. De 2 andere keren voor examen was is veels te nerveus en maakte ik hele stomme fouten.

Ik vind het wel een raar idee dat je de examenroutes oefent. Mijn rij-instructeur was hier juist fel op tegen omdat hij van mening is dat je je in elke nieuwe situatie altijd moet redden. Juist om dat voor elkaar te krijgen reden we altijd weer andere wegen op plekken die ik echt niet ken en ook nooit meer terug zal vinden haha. Dan bleef ik juist alert met alles om me heen.

Heb je al een examendatum? Wel handig om dat alvast te plannen. Kun je ernaar toe werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan