Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo! De AVB is al binnen!

Ik moest beginnen met de uitwijkoefening, die voor mijn gevoel perfect was. Helaas vond de examinator het te langzaam. 2de poging was helemaal mis, veel te hard door de zenuwen..

Noodstop, stopproef (2x), vertragingsoefening en langzame slalom waren de volgende, welke allemaal prima lukte. (Terwijl ik tijdens het lessen juist veel moeite had met de vertragingsoefening).

Vervolgens de motor achteruit een vak ingelopen. Op het moment dat ik hem van de standaard af wilde halen om eruit te lopen kwam de examinator al naar me toe. Niks van aangetrokken en stug doorgelopen tot mijn achterwiel voorbij de laatste pion was. (Exameneis!)

Kreeg vervolgens een handje en meneer wenste mij veel succes met het volgende examen!
*O*
 
Gefeliciteerd Diederik!

Mijn laatste avb examen ging heel goed. Moest toen alleen de stopproef overdoen want ik reed 60 ipv 50. Dat vond de examinator te hard. Rest ging toen in 1 keer. De 2 andere keren voor examen was is veels te nerveus en maakte ik hele stomme fouten.

Ik vind het wel een raar idee dat je de examenroutes oefent. Mijn rij-instructeur was hier juist fel op tegen omdat hij van mening is dat je je in elke nieuwe situatie altijd moet redden. Juist om dat voor elkaar te krijgen reden we altijd weer andere wegen op plekken die ik echt niet ken en ook nooit meer terug zal vinden haha. Dan bleef ik juist alert met alles om me heen.

Heb je al een examendatum? Wel handig om dat alvast te plannen. Kun je ernaar toe werken

Nog geen datum, maar dat laat ik ook doelbewust van Edwin afhangen. Híj is degene die bepaald of ik op kan (uiteraard financieel tot op zekere hoogte). Dat we die routes rijden: prima. Ik heb echt wel het idee dat als ik hiermee afgereden ben dat ik het moet kunnen :)
 
Gefeliciteerd beiden! en nu lekker de weg op en dat avd binnenslepen :) zou niet te lang wachten met avd reserveren, die wachttijden van het cbr zijn over het algemeen 5 - 8 weken :(
 
In Rotterdam is de wachttijd een maand. Gister weer twee uur gereden, en soms heb ik idee dat het zo'n gebed zonder end is. Ongetwijfeld kán ik het hierna wel, maar soms wil ik nú ook al lekker rijden :)
 
Vrijdag te horen gekregen dat ik op 12 November mijn AVB mag doen,
et duurt mij ook te lang. dacht dat doorstromen niet zo lang zou duren..
 
ik snap jullie frustratie :) had er zelf ook last van ! en het herfst/winterweer maakt het niet echt leuker om te lessen ook...
 
Ik vind het eigenlijk wel fijn om te lessen in herfst/winter/algemeen kutweer. Dan leer je daar tenminste mee omgaan.
 
Ach leer het gewoon met dit weer altijd goed je kan maar beter alles gehad hebben (dus koud warm regen en andere zooi) dan dat je niet durft terug te rijden omdat zo hard regent dat je bijna niet meer ziet.
Gewoon goede kleding/ regenpak en gaan ^_^ het hoort erbij en anders ga je maar lekker in de auto zitten dan zit je droog (behalve dat je dan door de regen van en naar je auto moet lopen en voor mij betekend het dat als ik met de motor ga netjes droog over kom en als ik met de auto ga zeiknat ben omdat ik 8 minuten door de regen moet anders.
 
Daar maak je ook weer een goed punt, het maakt je wel zekerder van je zaak op het moment dat je een keer door een flinke bui moet :)
 
Precies had vorige week zelfs dat ik zonder regen broek (heb alleen een lerenbroek) gewoon droog over kwam genoeg regen gezien. Je leert een hoop van als je door de regen gaat. En dan kom je er gewoon achter dat het niet uitmaakt alleen onhandig met het vizier dat druppels verzameld.
 
Ik ben vorig jaar rond deze tijd begonnen met lessen en had in de lente mijn rijbewijs, kan niet beter *D

Wat betreft regen, vind het eerlijk gezegd niet zo erg. Sterker nog, vind het best leuk rijden 😅 Alleen als het ook nog eens donker is, dan pas wordt het minder leuk omdat je dan weinig gaat zien.
 
Precies niet te moeilijk doen gewoon rijden en gaan. Ik stop alleen met rijden als het vriest dan wordt het glad en dan kruip ik of in de auto of werk ik thuis. Er zijn grenzen maar niet veel.

Vrouw lief is geslaagd met haar AVB vandaag dus ook dat weer gehad en nu snel door naar haar AVD dan kan ze eindelijk rijden om mijn motor :) en tzt een uitzoeken die voor haar geschikt is.
 
uuuugh dat wachten voor examens duurt mij veels te lang B|
Ik kom van A1 en ga binnen 2 jaar naar A2 dus moet AVB en AVD (6 Oktober; 20 jaar geworden),
Nu heb ik op 9 en 21 Oktober en lesje van een uur gehad en mag nu mijn AVB examen doen op 12 November.

maar ik snap niet dat het dan alsnog een maand moet duren,
dit terwijl ik al een maand voor ik ging lessen had aangegeven dat ik door wou stromen en examens zo vroeg mogelijk wou.
en dan moet ik straks ook nog wachten tot ik AVD mag doen,
Wat slaat dit nieuwe systeem toch op waarschijnlijk om motorrijden (op jongere leeftijd) onaantrekkelijk te maken.

Maar nu is mijn vraag eigenlijk, hoelang duurde het aanvragen van jullie examens?
Gelukkig als ik eenmaal mijn A2 motor heb dan is alles straks weer goed,
Haha mijn geklaag over irritaties zijn er weer uit hoor :9
 
waarom die categorieën en wachttijd:
1. je bent niet de enige die examen wil doen ;)
2. Europese regeltjes :(

mijn instructeur had een aantal examens ingekocht en als (soort van) stok achter de deur had hij een datum geprikt waarop ik examen 'moest' doen. 't zal een week of 4 daarna geweest zijn. maar eigenlijk was elke les bij hem een examen. of eigenlijk: hij was strenger dan de examen-eis en tijdens of na afloop van een les stelde hij de 'waarom'-vragen. waarom ik dit of dat deed, of waarom ik niet effe snel inhaalde. daardoor ging ik daar meer op letten, waardoor het eigenlijke examen niks meer was dan 'een fijn stukje rijden'. de enige bijzondere verrichting tijdens het Avb-examen was de stop&go-proef, om te zien of je goed (genoeg) over de schouder keek bij het stoppen en wegrijden langs de stoeprand. op de dag van mijn examen (dat was om 13:00u) wel de hele ochtend nog les gehad, zodat ik de motor 'in de vingers' had. op mijn examen kreeg ik dezelfde route te rijden als die ik er een uurtje ervoor ook had gereden.

:]
 
uuuugh dat wachten voor examens duurt mij veels te lang B|
Ik kom van A1 en ga binnen 2 jaar naar A2 dus moet AVB en AVD (6 Oktober; 20 jaar geworden),
Nu heb ik op 9 en 21 Oktober en lesje van een uur gehad en mag nu mijn AVB examen doen op 12 November.

maar ik snap niet dat het dan alsnog een maand moet duren,
dit terwijl ik al een maand voor ik ging lessen had aangegeven dat ik door wou stromen en examens zo vroeg mogelijk wou.
en dan moet ik straks ook nog wachten tot ik AVD mag doen,
Wat slaat dit nieuwe systeem toch op waarschijnlijk om motorrijden (op jongere leeftijd) onaantrekkelijk te maken.

Maar nu is mijn vraag eigenlijk, hoelang duurde het aanvragen van jullie examens?
Gelukkig als ik eenmaal mijn A2 motor heb dan is alles straks weer goed,
Haha mijn geklaag over irritaties zijn er weer uit hoor :9

Bij mij duurde het 8 weken..

Ja idd.. 8 weken voor een stom rijbewijs ;(
 
8 weken?
Ik heb over mijn rijbewijs een luttle 11 maanden over gedaan :')
Mede doordat ik mij nog niet klaar voelde, en nog zo lang moest wachten tot ik weer een examen mocht doen van de overheid (wegens 3x gefaald examen).
Eniewee, leuk als je na zoveel maanden zwoegen je rbw hebt :P
 
8 weken?
Ik heb over mijn rijbewijs een luttle 11 maanden over gedaan :')
Mede doordat ik mij nog niet klaar voelde, en nog zo lang moest wachten tot ik weer een examen mocht doen van de overheid (wegens 3x gefaald examen).
Eniewee, leuk als je na zoveel maanden zwoegen je rbw hebt :P

Ja, 8 weken over de doorstroom van A1 > A2.. mede door de lange wachttijden.
 
bij mij duurde het ook 6 weken toen mijn examen eenmaal aangevraagd was, bij beide examens :( heb er iets minder dan een half jaar over gedaan om beide te halen. maar met doorstromen zou je denken dat dat toch wat vlotter loopt...
 
zie het maar als geldklopperij. sinds 1984 hebben ze zo ongeveer alle rijbewijzen 'uit elkaar getrokken'. deed je examen voor B, dan kreeg je 'E achter B' er gratis bij. deed je examen voor een vrachtwagen, dan kreeg je het rijbewijs voor de bus er gratis bij. nu moet je voor elke categorie een apart examen doen, waar voor C en D nog een Code95-certificaat achteraan komt voor beroepschauffeurs, dat je elke 5 jaar moet bijscholen.
 
Sohee, wat is AVD examen leuk om te doen zeg! *O*
Vandaag gedaan en ik mag gewoon nog een keertje! Is dat niet vreselijk aardig? -O-
 
What went wrong?

Zelf zit ik op een soort van dood punt, mijn kijkgedrag zou niet goed genoeg zijn, maar ik weet zelf niet meer zo goed hoe ik dat kan verbeteren.
 
Het waren verschillende dingen:
  • zo zat ik vaak te kutten met de versnelling (lesmotor geeft de versnelling niet aan),
  • mijn rijlijnen waren niet netjes, ik zwabberde een beetje door de bochten,
  • en er was een auto die van rechts kwam, en hij kwam zo aarzelend op de kruising af dat ik maar besloot om door te rijden. Was niet goed, ik had echt moeten stoppen. Of hij had heel duidelijk mij voor moeten laten gaan
  • en bij de stop and go liet ik de motor afslaan..
Zo alles bij elkaar zou ik mezelf ook niet hebben laten slagen. ik mag de 27e nog een keer proberen.

Er gingen ook zat dingen goed, vlot rijden en inhalen en kijken (vooral op rotondes waar je 764 richtingen tegelijk moet zien) gaat bijvoorbeeld heel goed.(nu heb ik ook een witte helm met achterop in het midden een sticker. Dan kan de examinator goed zien dat je je hoofd draait.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan