Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Goedeavond,

Ik heb een tijdje geleden mijn mt03 gekocht en nou ben ik het kijken voor andere uitlaten.
Denk dat het de Roads Itala Doublefire worden. Niet te duur.
iemand hier ervaring mee ? ik heb ze gezien op scarichimoto.org , iemand ervaringen met deze site?
en als ik de uitlaten monteer moet ik dan wat afstellen of erop monteren en knallen??

alvast bedankt voor het antwoorden
 
Hoi Tarik, ik heb zelf Mivv X-cones (bij bolski gekocht), heb hem toen uiteindelijk wel af laten stellen / EJK module geplaatst. Aan uit effect / bokkerig rijden was erger geworden en na het afstellen weer gewoon soepel.

Geen idee hoe dat bij de roads Italia is, maar ga er maar gewoon vanuit dat het wel nodig is.

Bolski is een aanrader scherpe prijzen en betrouwbaar, alleen zag ik roads Italia volgens mij niet op hun website staan.
 
Bedankt voor het reageren.

Afstellen alleen doen als je het hele systeem vernieuwd of ook als je alleen je dempers vernieuwd?
En nu wil ik de uitlaten bestellen en vraagt hij of ik een gekatalyseerde wil of niet? Als het goed is hoeven wij geen gekatalyseerde toch?
 
Hoi tarik, die katalisator zorgt dat je verbranding optimaler is. Maar zoals je zelf zegt tis niet nodig.
Betreft afstellen is het trial and error. Rijdt je mt straks met die nieuwe dempers, niet al te veel klappen uit de uitlaat of iets anders wat ie ineens anders doet in negatieve zin dan is een afstelling niet zo broodnodig. Mijn ervaring is dat t bij mij fiets wel baat had, motor bleek veel te rijk te lopen tussen 3 en 5k toeren. Dus toen afgestelt en ik heb nu een heerlijke fiets! Koste wel wat maar geen spijt!
 
Hoi tarik, die katalisator zorgt dat je verbranding optimaler is. Maar zoals je zelf zegt tis niet nodig.
Betreft afstellen is het trial and error. Rijdt je mt straks met die nieuwe dempers, niet al te veel klappen uit de uitlaat of iets anders wat ie ineens anders doet in negatieve zin dan is een afstelling niet zo broodnodig. Mijn ervaring is dat t bij mij fiets wel baat had, motor bleek veel te rijk te lopen tussen 3 en 5k toeren. Dus toen afgestelt en ik heb nu een heerlijke fiets! Koste wel wat maar geen spijt!

Waar heb jij je fiets af laten stellen als ik vragen mag? Zit er ook over te denken om dat te laten doen. En heb je er dan nog een Power Commander of EJK module op zitten? Heb er zelf helemaal geen kaas van gegeten dus correct me if I said anything stupid -O-
 
vd Meer in Uithoorn ben ik geweest voor m'n EJK, is een stuk goedkoper dan powercommander en een vd Meer is een goeie vent.
 
Bij bij zit er een PC in. Heb hem gwn af laten stellen bij goedhart. De betere tuners hadden een wachtlijst van een paar weken. Gern zin in aangrzien ik alleen wildr dat ie wat btr ging lopen. Kon binnen 3 dagen terecht, leenmotor (gratis) gehad, reed op een hagelnieuwe duc scrambler :-) en het belangrijkste: motor rijdt gwn goed.
 
vd Meer in Uithoorn ben ik geweest voor m'n EJK, is een stuk goedkoper dan powercommander en een vd Meer is een goeie vent.

Bedankt voor de tip en je reactie, ik ga het zeker overwegen!

Bij bij zit er een PC in. Heb hem gwn af laten stellen bij goedhart. De betere tuners hadden een wachtlijst van een paar weken. Gern zin in aangrzien ik alleen wildr dat ie wat btr ging lopen. Kon binnen 3 dagen terecht, leenmotor (gratis) gehad, reed op een hagelnieuwe duc scrambler :-) en het belangrijkste: motor rijdt gwn goed.

Oke dan, ik heb er zelf niet heel veel haast mee ofzo, en ik las hierboven dat een PC duurder is dan een EJK? Hoeveel heeft de PC jou gekost als ik vragen mag?

LiquidCooled, een EJK op een MT-03 bij Dynojet vd Meer gaat zo;


Mooi om te zien, bedankt! Had jij bij vd Meer ook een aantal weken wachttijd voordat je terecht kon? Zo ja, dan ga ik nu alvast een mailtje sturen :)


Bedankt voor jullie reacties! 8-)
 
Er zaten wat weken tussen, maar dat kwam omdat een keer de mussen van het dak vielen van de hitte (en ik liever de motor afstel bij lagere temperaturen), hij een keer ziek was en ik een keer niet kon ofzo. Dus nu alvast een afspraak maken, kan nooit kwaad.
 
Er zaten wat weken tussen, maar dat kwam omdat een keer de mussen van het dak vielen van de hitte (en ik liever de motor afstel bij lagere temperaturen), hij een keer ziek was en ik een keer niet kon ofzo. Dus nu alvast een afspraak maken, kan nooit kwaad.

Thanks ;)
 
Mijn MT-03 is verkocht bij de dealer, benieuwd of die persoon hier nog in het topic langs komt. Nog redelijk vlot gegaan, na anderhalve maand. Je hebt motoren die veel langer bij de dealer staan.
 
Mijn MT-03 is verkocht bij de dealer, benieuwd of die persoon hier nog in het topic langs komt. Nog redelijk vlot gegaan, na anderhalve maand. Je hebt motoren die veel langer bij de dealer staan.

Neem bijvoorbeeld de CBR250R van mijn, die heeft ruim 16 maanden bij de dealer gestaan voordat ie verkocht werd. :)
 
Dat komt omdat ie geen 35kW was. Als je A2 haalt, ga je niet heel snel op iets rijden wat de helft heeft van wat je mag rijden. Het is een leuke motor, maar als je op 35kW mag rijden, dan pak je meestal wel iets van rond de 30kW minimaal. Ben je wat ouder, mag je alles rijden en zoek je gewoon wat om je te verplaatsen, dan maakt het allemaal voor sommigen niet zoveel uit. Ik vermaak mij ook wel op 35kW, hoewel mijn vol vermogen ER-6N toch echt wel heel erg leuk is zodra het gas open gaat. :] (en dat is dan eigenlijk ook nog een tamme 650cc'er).
 
Ik heb een vraag omtrent de mt03 van mijn vriendin, ze heeft een model van 2010 gekocht, prima motor. Echter de koppelingshendel is erg zwaar om te knijpen. Er zitten aftermarket hendels op maar heeft naar mijn idee daar niks mee te maken. Ze heeft na een rit last van haar hand en als ik het vergelijk met mijn eigen mt07 dan is dit inderdaad niet goed. Het lijkt erop dat de koppelingskabel te strak/kort is? heeft iemand ervaring ermee? Ze heeft het al eens aangekaart bij motoport maar die konden er niks aan doen. Vreemd. Suggesties?

Dan iets anders, ze zoekt een leuke buddytas, de meeste zijn vrij groot of hoog.Heeft iemand ervaring met een buddytas die niet al te groot is, functioneel en op een mt03 past?

alvast bedankt
 
De koppelingshendel van de MT-03 is zeker niet de lichtste, die van MT-07 is inderdaad lichter. Als ze er niet aan kan wennen, dan kan je eens kijken naar een 'easy clutch'. Raar dat jouw motorzaak daar niets van af weet.

Voor tassen voor op de buddyseat kan je eens kijken bij Louis in Duitsland, versturen voor 4,95 naar NL, ik bestel vaak bij ze;

Buy Motorcycle Tailbags & Roll Bags | Louis Motorcycle & Leisure

Bij Motozoom in Nederland is het vaak ook te koop, echter ligt de prijs vaak hoger (niet altijd!).
 
Goede tip van Louis Mono we gaan eens kijken.
Als de motor terug komt van motorport (na vakantie lege accu) inmiddels 5 dagen geleden. (b-merk moest besteld worden) gaan we eens polsen bij een andere zaak betreft de koppelingshendel.
Easy clutch niet eerder gehoord zal eens wat info zoeken.

dank al
 
Meteen een druppellader kopen dan met een kabeltje, zodat je altijd dat ding aan de lader kan hangen. Omdat dat kreng onder de tank zit, kom je er sowieso lastig bij. Ik gebruikte zelf een Optimate 3+ met een SAE-71 kabel. Af en toe aan de lading, al moet je weken zonder kunnen als je 'm stil laat staan.
 
Ik heb een vraag omtrent de mt03 van mijn vriendin, ze heeft een model van 2010 gekocht, prima motor. Echter de koppelingshendel is erg zwaar om te knijpen. Er zitten aftermarket hendels op maar heeft naar mijn idee daar niks mee te maken. Ze heeft na een rit last van haar hand en als ik het vergelijk met mijn eigen mt07 dan is dit inderdaad niet goed. Het lijkt erop dat de koppelingskabel te strak/kort is? heeft iemand ervaring ermee? Ze heeft het al eens aangekaart bij motoport maar die konden er niks aan doen. Vreemd. Suggesties?

Dan iets anders, ze zoekt een leuke buddytas, de meeste zijn vrij groot of hoog.Heeft iemand ervaring met een buddytas die niet al te groot is, functioneel en op een mt03 past?

alvast bedankt

Heb een buddytas is geloof ik een origineel accessoire, geen idee meer wat hij heeft gekost maar ik gebruik hem niet meer...
full
 
Na 2 trouwe dienstjaren en 20.000 veilige en pleziervolle kilometers, neem ik vandaag afscheid van mijn MT-03. Mijn A2-periode zit erop en mijn A rijbewijs is inmiddels ook binnen. Er komt een MT-07 voor in de plaats. Ik mis mijn MT-03 stiekem toch wel een beetje, maar ik denk dat de 07 dat uiteindelijk wel goed gaat maken.

Ik blijf gewoon nog gezellig meelezen, reacties plaatste ik toch niet vaak dus jullie zullen er weinig aan missen. Monomuis, als je dit leest mag je me uit de startpost halen :)
 
Done. Ook mijzelf er uitgehaald, moest ook nog.
Veel plezier met je MT-07. Hele fijne motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan