~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

,
full
 
Dag mede-forummers, waar halen jullie het werkplaatshandboek vandaan?

Ik heb namelijk sinds kort een XT600Z '92 :):)

Maar nu zoek ik dus zo'n ding, en mijn google skills zijn niet zo heel goed.
 
Zaterdag op den ouden Teennereej een heerlijke blubberrit gereden met dhr mecanico. Die ouwe teef van 1983 deed het nog best.

Alleen jammer dat mijn achterpoten al na een kwartier doorweekt waren. Waarom zijn (mijn) crosslaarzen nou niet waterdicht?

ik wist niet dat mechanico van 1983 is ?
best jong voor zown oude man.
 
Nog even een terugkoppeling van het probleem bij mijn XT.
Deze verzoop bij het volledig openen van de gaskraan.
Er zat een carb op van een ander type (type weet ik nog niet) met de naalden, naaldbuizen en sproeiers van een 3 AJ
En de afstelling tussen de twee carb was (ook) niet goed.
Ik had een goede geleend om uit te proberen. Lopen als een kogel.
Hehehehehe. Nu nog een keer de rechter gasschuif vervangen voor een nieuwe want het rubber is wel erg hard en stug geworden.
 
Gisteren begonnen aan het ombouwen van mijn 550 met een 600 blok i.c.m. zzr250 carburateurs. :)

Binnenkort dus een goed lopend en startend 550 blok te koop. Lekt momenteel nog wat olie uit het carter, maar ik heb er een setje nette carters bij om dit probleem om te lossen. Ik denk dat deze beschadigd zijn omdat bij een vorige eigenaar ooit de ketting is geknapt.

Dit motorblok is ongeveer 5 à 6000 km geleden voorzien van een nieuwe zuiger, gehoonde cilinder en een gereviseerde kop. Iemand interesse?

Ik heb er nog een BERG 550 motorblok onderdelen bij. Deze komen voornamelijk van een donorblok. De 550 carb is dan ook te koop.
 
Ik heb een complete kuipset/benzinetank/zadel/bagagerek te koop voor een XT600Z AJ3 in gebruikte staat. Mocht iemand daar baat bij hebben, pm :)
 
3AJ dan. Sorry :)

full


deze :)

Ik heb net even uitgezocht wat zoiets waard is, dus ik heb wel een prijs in mijn hoofd. Maar bieden mag via PM.

Tank zit een deuk in, mocht iemand foto's willen, ook graag PM.

Tot zover mijn topic vervuiling
 
toch nog een beetje extra vervuiling. Kilometerteller/achterlicht en koplamp mogen ook weg. :)
 
Wat moet je hebben voor alleen die deuk? Dat kan je de tank mogelijk nog zonder deuk verkopen, daar is vast wel iemand voor te vinden.
 
Mijn XT600e (2003) is al weer een tijdje verkocht, maar ik kreeg van de huidige eigenaar de vraag of ik een oplossing weet voor het probleem met de motor.

Bij droog weer rijdt de motor prima, maar bij nat weer heeft de motor geen vermogen en is soms met gas zelfs niet aan de praat te houden.

De eigenaar is hiermee bij een motorzaak (in Duitsland, tijdens een vakantie) geweest, daar is de bougiedop vervangen, maar het probleem is nog niet geheel weg.

Ik kan alleen bedenken dat hij de bobine en de bougiekabel moet vervangen (en voor de bougiedop een waterscooter-versie kan halen). Dan zou het probleem volgens mij opgelost moeten zijn. Hebben jullie nog tips om zeker te zijn dat dit gaat werken? of zal hij nog meer moeten vervangen?
 
.

De eigenaar is hiermee bij een motorzaak (in Duitsland, tijdens een vakantie) geweest, daar is de bougiedop vervangen, maar het probleem is nog niet geheel weg.
Het probleem is dus wel minder?

De kabel vervangen is dan een logische stap.
Maar eerst zou hij eens met een plantenspuit aan de gang kunnen gaan om te zien waar het euvel zit.

Vergeet niet te checken of het afwateringsgaatje in de cil-kop open is.
 
Of anders alleen bij droog weer en droge vooruitzichten gaan rijden :+ Maar daar zijn ze gelukkig niet voor gemaakt.

Bobine lijkt me ook logisch.
 
Kwouw dit al zeggen maar die meneer met rugklachten was me voor.
;)
Je hebt wat gemist RW!
Pepper het er maar in hoor!

Echt alles zat mee, het weer, motor tiptop in orde etc etc.
Alleen mijn rug dacht er anders over. '(


Je weet niet half hoe erg ik baalde :X

Maar ja, gelukkig gaan we vanaf volgend jaar 2x naar die zandbak. (Tog? _O- )
 
Pepper het er maar in hoor!

Echt alles zat mee, het weer, motor tiptop in orde etc etc.
Alleen mijn rug dacht er anders over. '(


Je weet niet half hoe erg ik baalde :X

Maar ja, gelukkig gaan we vanaf volgend jaar 2x naar die zandbak. (Tog? _O- )

Precies 1 keer als het 3 maanden niet geregend heeft en 1 keer als het 3 maanden wel geregend heeft.
Is het je al duidelijk dat je wat gemist hep ? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan