~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

zal van het weekend even foto's maken, dan weet je waar je intresse in hebt.
 
Goedemiddag, ik zit met een dilemma en vraag jullie mening.

Ik heb nu een dikke 5 jaar mijn geweldige XT500, hij is van 1980 en ziet dr best netjes uit.
Technisch helemaal dikke prima in orde!! Maarrrr.. ik ben de laatste tijd wat aan het kijken naar een wat lichtere offroad, WR426 of 450 etc.. en ik kan de knoop niet doorhakken.
De XT bevalt in principe prima, maar ik rij de laatste tijd toch wat meer zandpaden en blubberprut en dan is ie toch wel aan de zware kant. Een WR is dan natuurlijk het summum in dit soort situaties, maar het grote voordeel van de XT is dat die ook nog prima op de weg te rijden valt. Dat zal de WR wat minder leuk vinden. De XT is natuurlijk übercool, maar een TTR600 Belgarda in de rood-witte uitvoering vind ik ook geweldig...
En helaas heb ik niet de mogelijkheid om naast de XT een TTR te kopen dussss....
Schiet ik er wat mee op als ik de XT omruil tegen een TTR? Das de vraag!!

Wat zouden jullie doen? XT houden of toch voor een TTR gaan?

Groet Chris
 
Goedemiddag, ik zit met een dilemma en vraag jullie mening.

Ik heb nu een dikke 5 jaar mijn geweldige XT500, hij is van 1980 en ziet dr best netjes uit.
Technisch helemaal dikke prima in orde!! Maarrrr.. ik ben de laatste tijd wat aan het kijken naar een wat lichtere offroad, WR426 of 450 etc.. en ik kan de knoop niet doorhakken.
De XT bevalt in principe prima, maar ik rij de laatste tijd toch wat meer zandpaden en blubberprut en dan is ie toch wel aan de zware kant. Een WR is dan natuurlijk het summum in dit soort situaties, maar het grote voordeel van de XT is dat die ook nog prima op de weg te rijden valt. Dat zal de WR wat minder leuk vinden. De XT is natuurlijk übercool, maar een TTR600 Belgarda in de rood-witte uitvoering vind ik ook geweldig...
En helaas heb ik niet de mogelijkheid om naast de XT een TTR te kopen dussss....
Schiet ik er wat mee op als ik de XT omruil tegen een TTR? Das de vraag!!

Wat zouden jullie doen? XT houden of toch voor een TTR gaan?

Groet Chris


lekker een WR kopen!
ken je budget niet, maar zou zeker naar een injectie kijken...
en als je (veel) op de weg rijdt,
zet je er een iets kleiner achtertandwiel op..
:t
 
Xt houden

Btw ik heb de xt350 verkocht ,en heb dit varken ervoor terug
full

:t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zowel een XT-600 tenere gehad als nu een WR-450 met zowel cross als supermoto wielen. Mijn tip is om goed af te wegen waar je prioriteit ligt. De WR is ontzettend gaaf om offroad mee te rijden. Echt veel makkelijker dan een XT, waardoor je ook makkelijker offroadtechniek eigen maakt.

Maar zodra je de weg opgaat loop je heel snel tegen beperkingen aan. Dijkjes en kort bochtenwerk is nog steeds hartstikke leuk, maar ga richting 100km/h plus en je technisch hart begint pijn te doen.

De XT is juist andersom, top op de weg, verkeersdrempels etc. en een stuk snelweg ook prima. Een offroadpad gaat ook prima, maar het is veel lastiger om naar wat seriezer offroad door te groeien.

Ik heb een alternatief voor de weg, dus de WR blijft!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel een XT-600 tenere gehad als nu een WR-450 met zowel cross als supermoto wielen. Mijn tip is om goed af te wegen waar je prioriteit ligt. De WR is ontzettend gaaf om offroad mee te rijden. Echt veel makkelijker dan een XT, waardoor je ook makkelijker offroadtechniek eigen maakt.

Maar zodra je de weg opgaat loop je heel snel tegen beperkingen aan. Dijkjes en kort bochtenwerk is nog steeds hartstikke leuk, maar ga richting 100km/h plus en je technisch hart begint pijn te doen.

De XT is juist andersom, top op de weg, verkeersdrempels etc. en een stuk snelweg ook prima. Een offroadpad gaat ook prima, maar het is veel lastiger om naar wat seriezer offroad door te groeien.

Ik heb een alternatief voor de weg, dus de WR blijft!

Dank voor je reactie! Ik ben op zoek naar iets wat dr niet is.. een licht en makkelijk rijdend offroadfietsje die ook goed is voor wat langere afstanden op de weg.
Hhhmm... nog maar eens goed nadenken wat ik wil en waar mijn prio ligt idd.
 
Ik ben op zoek naar iets wat dr niet is.. een licht en makkelijk rijdend offroadfietsje die ook goed is voor wat langere afstanden op de weg.
Jij en nog 4 miljoen andere forumgebruikers gok ik. ;) En dan ligt het voor al die mensen nog weer anders hoe ze "goed" definiëren.
 
Het probleem is, dat bij wat jij "goed voor wat langere afstanden" vindt, een ander z'n "technisch hart begint pijn te doen". Ik heb mensen gesproken die met hun CRF250L tegen 110 over de Europese snelwegen hebben gereden en daarna de rest van de wereld door. Die vonden 250cc prima. Ik ken er ook die met hun GS offroad dingen kunnen doen die ik niet op een 250cc kan. Er is niet echt een standaard.

Daarbij, een 700cc met 100pk en 140kg is gewoon niet makkelijk (in serie) te bouwen...
 
Bel dan eens ff met Yamaha dat ze heul rap zo'n fiets gaan bouwen!!! :P
TTR250 (raid)
XT250/350

Jammer genoeg is men gestopt met de productie van deze motoren.
Ik had hier graag updates van gezien.

Waarom je een TTR600 overweegt omdat je XT500 te zwaar is is mij een raadsel

Mooie kikkurt Jan.
Veel fun ermee.
 
TTR250 (raid)
XT250/350

Jammer genoeg is men gestopt met de productie van deze motoren.
Ik had hier graag updates van gezien.

Waarom je een TTR600 overweegt omdat je XT500 te zwaar is is mij een raadsel

Mooie kikkurt Jan.
Veel fun ermee.

TTR600 die ik op het oog heb is een kleine 20 jaar jonger dan mijn XT. Lijkt me dat vering ed toch wel iets verder ontwikkeld zijn toch? Raadsel opgelost?

Zoals ik eerder aangaf twijfel ik tussen WR450, XT500 en de TTR600.
Waarom je me dan een XT250 aanraadt is mij dan weer een raadsel.. :P

Waarschijnlijk omdat ie lichter is, maar ik vraag me af of een TTR600 makkelijker zou rijden dan mijn XT500. Ach, kom ik ook alleen maar achter als ik eens een keer met zo'n fiets ga rijden. Een XT250 lijkt me toch wat tekort komen op de weg, dus dat gaat hem niet worden.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje tussendoor; iemand een idee waar ik zo'n spatbord kan halen? Zag hem op MP staan en zit op een xt600. Wil hem ook!

full
 
Dank voor je reactie! Ik ben op zoek naar iets wat dr niet is.. een licht en makkelijk rijdend offroadfietsje die ook goed is voor wat langere afstanden op de weg.
Hhhmm... nog maar eens goed nadenken wat ik wil en waar mijn prio ligt idd.

Het is al vaker gezegd, veel meer liefhebbers met dat dillema, waaronder ikzelf. Geniale ingevingen zijn welkom!
 
Die ziet er idd bijna gelijk uit. Makita was de tool waarmee we al wat hebben gezaagd, echter ziet het er niet zo strak uit als daar op de foto.... Gereedschap is net zo goed als de monteur die het vast houdt :p
 
Ik snap dat van een 250 , maar dan een WR250R.


Neeh, daar kan je geen afstanden mee afleggen.
Net zoals de wr450.
Zolang je onverhard gaat is het goed te doen maar op het asfalt rijdt dit te nerveus en rammelen j vullingrn uit je kiezen tenzij je de vertandingen aan gaat passen.

Daarbij zijn die wr-en te onderhoudsgevoelig om km`s mee te maken.


TTr is meer bullet proef en als het licht moet dan ga je voor een 250
 
Als mijn vrouw 10cm langer was geweest , had hier een WR250R gestaan ipv de klx250 ,wat overigens ook een prima allrounder is. De WR 250R is de overtreffende trap van de 250 allroads. Het is idd geen onderhoudgevoelige WR250F. Zoek op Youtube naar wat testjes. En in nederland rijden er echt wel meer rond.
 
Ik heb voor een zelfde dillema gestaan. Mijn crosser en dr50p de deur uit gedaan en een ktm 625 sxc gekocht. Rijd goed offroad en snelweg is ook goed te doen. Rij er mee naat offroadritjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan