Midlife crisis; Suzuki GSX 400 E bobber of cafe racer

@leeuwis88; ik begrijp je bedenkingen maar ik denk dat dit stevig genoeg is. Wat een probleem zou kunnen zijn is de offset van het tandwiel t.o.v. de originele positie op de wielmeenemer, maar dat hou je ook als je een bus draait. Helaas is de gegoten aluminium wielmeenemer niet dik genoeg om af te draaien, dat was het mooiste geweest.

Gisteren de boel gemonteerd met afgedraaide bussen. Kennelijk was de brug van het nu gebruikte achterwiel een stuk breder dan mijn brug, dus ik moest de bussen flink afdraaien. Maar door dat met een steekbeitel te doen kon ik meteen mooi wat ringetjes van 2mm maken. Ik heb nu de bussen net iets te klein gemaakt en kan met de ringetjes de boel netjes richten.

De voorvork ligt ook klaar voor assemblage maar helaas ben ik één spacer voor onder het onderste lager van het balhoofd kwijt. De dealer hier heeft het besteld maar dat kan nog wel eens een week of twee duren, moet waarschijnlijk uit Japan komen.

De tank ligt mij aan te kijken maar ik heb nog geen inspiratie om die af te maken. Komt later wel. De uitlaat is ook nog zoiets, ik heb er wel ideeën over maar het is in mijn hoofd nog niet zoals ik wil. En als het in mijn hoofd nog niet past zal het nooit goed uit de handen komen, is de ervaring. Komt later wel.

Dank ook voor de andere reacties, vind ik leuk.

Hugo
 
Terug
Bovenaan Onderaan