Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
SpeedTriple6.jpg



...zitten weer iets ronde vormen aan de koplamp..., ik zeg : bij de volgende modelwissel zijn ze gewoon weer rond... :+





...en voor de nostalgisten... ;)



%28z%29%2004%20September%202014%20%28a%29%20retourtje%20Amsterdam%20binnendoor%20%28s%29%20weer%20thuis-L.jpg


%28z%29%2004%20September%202014%20%28a%29%20retourtje%20Amsterdam%20binnendoor%20%28t%29%20weer%20thuis-L.jpg
 
For the Ride

grappig dat hier gesproken wordt over een quickshifter... en nog grappiger dat het verhaal halverwege over gaat in het engels ( beetje slordig eigenlijk!! )

Maar blijft een gaaf apparaat;-))
 
Eerste official movie van de 2016 speed triple:
Nice, maar niet fundamenteel anders. Benieuwd naar de specs.

Kijk maar op de site van de importeur. Toch echt wel enkele verbeteringen: +5 pk + 1 nM. Rijmodi (5 stuks + eigen in te stellen), electronische gasklepregeling, tc, slipperclutch, ride by wire, nieuw ontworpen flow in uitlaat, 10% minder verbruik, led knippers, Showa voor en achter, brembo's met ABS, bar end spiegels, versnellingsindicator...

Aardig wat lijkt me. Was overigens wel nodig om bij te blijven...
 
Kijk maar op de site van de importeur. Toch echt wel enkele verbeteringen: +5 pk + 1 nM. Rijmodi (5 stuks + eigen in te stellen), electronische gasklepregeling, tc, slipperclutch, ride by wire, nieuw ontworpen flow in uitlaat, 10% minder verbruik, led knippers, Showa voor en achter, brembo's met ABS, bar end spiegels, versnellingsindicator...

Aardig wat lijkt me. Was overigens wel nodig om bij te blijven...

En niet te vergeten de 104 vernieuwingen in het blok....oa nieuwe verbrandingskamer, nieuwe cilinderkop, nieuwe krukas en nieuw zuigerdesign....

Ben wel benieuwd naar het gewicht, daar wordt met nog geen woord over gerept.
 
Laatst bewerkt:
Kom er al 7 jaar en heb nog nooit problemen gehad en heb goede service van ze.
Niks mis mee.

Mag ik vragen welke 3 motoren dat zijn geweest?
Ben namelijk wel benieuwd :)

Hier nog een groot fan van Kat motoren! Hans is van een uitstervend soort. Echt een liefhebber van techniek. En er is altijd tijd voor een bakkie!!!!!
 
Dat ze vriendelijk zijn en weten wat ze doen twijfel ik niet aan.


motor 1 ketting zou vervangen zijn, en brandstoffilter.

Bleken de tandwielen wel vervangen te zijn maar de ketting niet (gewoon opgepoetst vermoedelijk) (het was nog de eerste montage ketting van fabriek af ...
brandstoffilter zou vervangen zijn, ik trek de tank los is er niks vervangen (datum van het filter correspondeerde met het bouwjaar)

Motor 2 had een grote beurt gehad daar incl kleppen stellen.
Ik stel de kleppen (1000km nadat hij een beurt zou moeten hebben gehad) klopt de helft niet (te strak) en was hij zeer slordig in elkaar gezet.

Motor 3 heb ik niet zelf gezien maar dat is een verhaal van iemand die mij gemaild heeft via mijn advertentie op speurders. En die had een soortgelijk verhaal.

Verder mijd ik ook Roke, vanwege een flinke miskoop daar!
En Ten kate mijd ik voor onderhoud, vanwege een op 1 stapeling van dingen die mij zijn overkomen, zoals wg rijden en erahter komen dat je geen remdruk hebt na een bandenwissel, ze hebben ook een wiellager verkeerd gemonteerd en een 3tal van dat soort zaken. Service is echter wel zeer goed, dus voor onderdelen kleding en banden kom ik daar wel (wielen lever ik los aan)

bij al die bedrijven zijn ze zeer vriendelijk en hebben ze ook verstand van zaken, maar er moet ook geld verdiend worden, en dat is gewoon moeilijk in deze branche en dan vallen er wel eens steken...

Ik wou het eerst niet vertellen omdat ik toch wel weer de wind van voren krijgen, maar hier heb je het gewoon .....
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar op de site van de importeur. Toch echt wel enkele verbeteringen: +5 pk + 1 nM. Rijmodi (5 stuks + eigen in te stellen), electronische gasklepregeling, tc, slipperclutch, ride by wire, nieuw ontworpen flow in uitlaat, 10% minder verbruik, led knippers, Showa voor en achter, brembo's met ABS, bar end spiegels, versnellingsindicator...

Aardig wat lijkt me. Was overigens wel nodig om bij te blijven...

For the Ride

Precies! Quickshifter standaard, dat is lekker.
LED knipperlichten en bar-end mirrors standaard, zijn nu allemaal opties.
Maar zal wel gevolgen hebben voor de prijs...

Alleen die 5pk hadden er 25 moeten zijn, om bij te blijven bij concurrentie.
 
Laatst bewerkt:
Alleen die 5pk hadden er 25 moeten zijn, om bij te blijven bij concurrentie.

Ik ben daar een beetje verdeeld over, de speed triple is altijd wat mij betreft de ideale combinatie geweest tussen vermogen/koppel rijbaarheid.

Ik denk dat als je er 25pk erbij gaat doen, dat ten koste gaat van wat het eigenlijk is; de ideale all-rounder..

Aan de andere kant vermogen is wel lekker, en de concurrentie doet het op dat vlak net wat beter. Maar dat zijn gelijk weer van die "hardcore" machines.

Een speed triple mag best een beetje beschaafd/bescheiden blijven ...
 
Voor beide is idd wat te zeggen. Ik kom echter vanwege het nM pakhuis weinig pk tekort... Ding loopt super en sleurt er lekker aan. Mooi lineair en geen verassingen, dus misschien wat braaf ja. Maar wel fijn! ;-)
 
Voor beide is idd wat te zeggen. Ik kom echter vanwege het nM pakhuis weinig pk tekort... Ding loopt super en sleurt er lekker aan. Mooi lineair en geen verassingen, dus misschien wat braaf ja. Maar wel fijn! ;-)

Ik moet echt wennen aan mijn Aprilia, waar de speed triple zoals jij ook zegt lekker lineair en zonder verassingen is.
Komt bij de Aprilia alles in 1keer maar pas na de 6000tpm.
Dat ding zeult echt de bochten uit, word er bijna bang van ....
:')
 
Ik moet echt wennen aan mijn Aprilia, waar de speed triple zoals jij ook zegt lekker lineair en zonder verassingen is.
Komt bij de Aprilia alles in 1keer maar pas na de 6000tpm.
Dat ding zeult echt de bochten uit, word er bijna bang van ....
:')

je kan je appie inruilen op mijn 2011 speed
 
Dat ze vriendelijk zijn en weten wat ze doen twijfel ik niet aan.


motor 1 ketting zou vervangen zijn, en brandstoffilter.

Bleken de tandwielen wel vervangen te zijn maar de ketting niet (gewoon opgepoetst vermoedelijk) (het was nog de eerste montage ketting van fabriek af ...
brandstoffilter zou vervangen zijn, ik trek de tank los is er niks vervangen (datum van het filter correspondeerde met het bouwjaar)

Motor 2 had een grote beurt gehad daar incl kleppen stellen.
Ik stel de kleppen (1000km nadat hij een beurt zou moeten hebben gehad) klopt de helft niet (te strak) en was hij zeer slordig in elkaar gezet.

Motor 3 heb ik niet zelf gezien maar dat is een verhaal van iemand die mij gemaild heeft via mijn advertentie op speurders. En die had een soortgelijk verhaal.

Verder mijd ik ook Roke, vanwege een flinke miskoop daar!
En Ten kate mijd ik voor onderhoud, vanwege een op 1 stapeling van dingen die mij zijn overkomen, zoals wg rijden en erahter komen dat je geen remdruk hebt na een bandenwissel, ze hebben ook een wiellager verkeerd gemonteerd en een 3tal van dat soort zaken. Service is echter wel zeer goed, dus voor onderdelen kleding en banden kom ik daar wel (wielen lever ik los aan)

bij al die bedrijven zijn ze zeer vriendelijk en hebben ze ook verstand van zaken, maar er moet ook geld verdiend worden, en dat is gewoon moeilijk in deze branche en dan vallen er wel eens steken...

Ik wou het eerst niet vertellen omdat ik toch wel weer de wind van voren krijgen, maar hier heb je het gewoon .....


OKe, oke..

Fair enough.

Ik zelf heb, zoals ik al aangaf, nog nooit problemen met ze gehad en ben dus prima tevrede. Mijn motor is daar altijd al in onderhoud geweest en er staat nu al veel meer dan 100.000 km op de klok.

Dat jij er 2x persoonlijk pech hebt gehad, (als ik het zo noemen mag) vind ik vervelend voor je. Maar om dan een bedrijf, (gerunt door 2 liefhebbers) als slecht te bestempelen vind ik zelf iets overdreven.

Van mij zul je overigens de wind niet van voren krijgen hoor.
Het zijn jou bevindingen/ervaringen en daar kan ik niets aan veranderen of sturen.

Ik hoop in iedergeval voor je dat je het niet nogmaals mee maakt.

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan