Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie machine hoor!! Heb vandaag mijn paddock ontvangen voor onder de voorpoten, maar deze gaat weer retour. Voldoet niet aan wat ik er van had gedacht of van ga beleven. Heb dus nog alleen de achterbok nu. Twijfel nog om een middenbok? Had ooit bij mijn Blade een middenbok die de hele motor optilde en ook nog eens op wielen. Ik reed die hele motor zo door de garage, haha..Alleen die krengen kosten zo 300,- euro dacht ik….

Anders 3 bar in de banden en gewoon laten staan? Had bij mijn vorige Speed " platte " kanten op de voorband door het lange stilstaan…Niet iemand toevallig zo'n middenbok te koop zeker…

Edit..Deze gevonden..Wel handig zo'n ding, maar ook veel geld…

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘montagestandaarden motor lift’
Als je bang bent voor "flat-spot" op je banden.......gewoon een paar blokjes hout in vorm zagen en er onder leggen.

Los van de grond is idd het mooiste.....maar zoals boven beschreven kan het ook prima.
 
Laatst bewerkt:
2016 S3 is gezien, 1050cc nog......

Afbeeldingen ..

Meh.. het lijkt een beetje of 'ie z'n nek uitsteekt :+

Maar goed... ik vond de verandering van de ronde koplampen naar de trapeziumvormige ook maar niets, maar nu de mooiere versie. Het zal wel wennen en anders maar een koplampmod, stuk dichter tegen het stuur. Niet dat ik zo'n fiets op het moment kan kopen ofzo
 
Ik ben ook heel erg benieuwd of er ook een nieuwe Street Triple gepresenteerd is.. Die geruchten gingen ook namelijk! :Y Een 800 cc blok met +- 120-125 pk
 
.

...dus..., gisteren dacht ik van ; wat die Sonador allemaal kan (kon !), kan ik ook... :+
...en bij gebrek aan een nakende fiets, voor de gelegenheid de Sportboxer uit z'n schuilplaats getrokken...



...Sonador, van links naar rechts...
2ihl5ok.jpg




...ikke, van rechts naar links...
%28zc%29%2027%20oktober%202015%20%28a%29%20beetje%20de%20zon%20opzoeken%20%28c%29%20op%20de%20dijk%20Hattem%20-%20Deventer%20%28d%29-X2.jpg




...zanderig & stoffig op de dijk trouwens... :(
...dus glad....

...hoopies werk in uitvoering, zeg maar...

...nog geen idee wat het allemaal moet worden daar langs de dijk Hattem - Deventer (of andersom)..., maar het heeft er veel schijn van dat we daar straks over een soort van kaarsrechte bruggen gaan rijden, en dat het motorisch bochtjes ronden over die dijk 'straks' tot het verleden gaat behoren... :?



...voor vertrek trouwens in ons Noordelijke deel van het land (net als vandaag) alles somber, beetje mistig, en vooral nog koud ook (heb zelfs de handvatverwarming aan gezet)...



...beetje mistig, her en der vochtig asfalt, en gewoon koud !...
%28zc%29%2027%20oktober%202015%20%28a%29%20beetje%20de%20zon%20opzoeken%20%28b%29%20richting%20Zwartsluis-X2.jpg




...geen straf hoor, zo'n Sporty-boxer, maar..., tis geen smeuïge Speed, en het is ook geen lompe GSX1.4... :/
...het ding gaat gewoon veel te makkelijk te hard, en klinkt dan bij tijd en wijle als een horde ouderwetse jachtvliegtuigen...

...luid blaffend, en stevig roggelend bij hoge toeren, en dan even een 'tandje' terug...
...bam-bam-bam-bam-bam... 8-)

...en je moet eigenlijk veel te veel je best doen, om op die dijkjes een rijbewijsvriendelijke snelheid aan te houden... :/
...soort van jammer wel...
 
Laatst bewerkt:
Mooie pics weer Ron! Idd mistig hier in het noorden. Had ook ritje op de planning, maar niet gedaan..Vrijdagmiddag maar even weer kijken...Ze praten over een zonnetje dan, ook hier in het noorden..
 
Mooie machine hoor!! Heb vandaag mijn paddock ontvangen voor onder de voorpoten, maar deze gaat weer retour. Voldoet niet aan wat ik er van had gedacht of van ga beleven. Heb dus nog alleen de achterbok nu. Twijfel nog om een middenbok? Had ooit bij mijn Blade een middenbok die de hele motor optilde en ook nog eens op wielen. Ik reed die hele motor zo door de garage, haha..Alleen die krengen kosten zo 300,- euro dacht ik….

Anders 3 bar in de banden en gewoon laten staan? Had bij mijn vorige Speed " platte " kanten op de voorband door het lange stilstaan…Niet iemand toevallig zo'n middenbok te koop zeker…

Edit..Deze gevonden..Wel handig zo'n ding, maar ook veel geld…

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘montagestandaarden motor lift’

Niet zo kritisch zijn joh :+
Gewoon bok onder achterwiel en dun laken er overheen. Als je banden vervormen van het stallen dan moet je je echt afvragen wat voor banden je hebt, doe het al 7 jaar zo en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Sterker nog, m'n pa rijdt al 35 jaar en heeft pas sinds een jaar een paddockstand en die hoor ik er ook niet over. :)

Af en toe ff starten en na de winter ff rustig aan opstarten en dan knallen met dat ding! })
 
Laatst bewerkt:
Wat is dan beter? Wel achterwiel omhoog, zodat de voorband meer druk krijgt of juist geen bok bij stallen en om de week even de motor iets verzetten...en dan 3 bar erin en op spanning houden uiteraard...
 
Vind de nieuwe Speed wel een strak ding trouwens!

Ik heb trouwens nog voor de liefhebber een setje aftermarket verstelbare rem- en koppelingshendel te koop. Normale lengte, 7 standen verstelbaar, hoogglans zwart met gouden versteller.

Mogen weg voor een zeeeer zacht prijsje omdat ik groene hendels wil, krijg namelijk fluor geel/groene velgen! })
 
Laatst bewerkt:
Wat is dan beter? Wel achterwiel omhoog, zodat de voorband meer druk krijgt of juist geen bok bij stallen en om de week even de motor iets verzetten...en dan 3 bar erin en op spanning houden uiteraard...

Gewoon normale bandenspanning, achterwiel omhoog en een dunne doek over de motor die de grond NIET raakt, zodat het door kan waaien. Er gebeurt niks met die voorband, trust me.
1 van m'n motoren heeft wel eens een half jaar zo gestaan en daar was niks mee aan de hand! :Y
 
Laatst bewerkt:
.

...dus..., gisteren dacht ik van ; wat die Sonador allemaal kan (kon !), kan ik ook... :+
...en bij gebrek aan een nakende fiets, voor de gelegenheid de Sportboxer uit z'n schuilplaats getrokken...



...Sonador, van links naar rechts...
[afbeelding]



...ikke, van rechts naar links...
[afbeelding]



...zanderig & stoffig op de dijk trouwens... :(
...dus glad....

...hoopies werk in uitvoering, zeg maar...

...nog geen idee wat het allemaal moet worden daar langs de dijk Hattem - Deventer (of andersom)..., maar het heeft er veel schijn van dat we daar straks over een soort van kaarsrechte bruggen gaan rijden, en dat het motorisch bochtjes ronden over die dijk 'straks' tot het verleden gaat behoren... :?



...voor vertrek trouwens in ons Noordelijke deel van het land (net als vandaag) alles somber, beetje mistig, en vooral nog koud ook (heb zelfs de handvatverwarming aan gezet)...



...beetje mistig, her en der vochtig asfalt, en gewoon koud !...
[afbeelding]



...geen straf hoor, zo'n Sporty-boxer, maar..., tis geen smeuïge Speed, en het is ook geen lompe GSX1.4... :/
...het ding gaat gewoon veel te makkelijk te hard, en klinkt dan bij tijd en wijle als een horde ouderwetse jachtvliegtuigen...

...luid blaffend, en stevig roggelend bij hoge toeren, en dan even een 'tandje' terug...
...bam-bam-bam-bam-bam... 8-)

...en je moet eigenlijk veel te veel je best doen, om op die dijkjes een rijbewijsvriendelijke snelheid aan te houden... :/
...soort van jammer wel...

:} :} :}

Volgende zomer een keertje samen rijden?
 
Af en toe ff starten en na de winter ff rustig aan opstarten en dan knallen met dat ding! })

Af en toe starten tijdens de winterstalling is niet bevorderlijk voor je motor. Gewoon lekker laten staan en pas starten als je gaat rijden!
Als je je zorgen maakt over je accu is een druppellader het antwoord :)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon normale bandenspanning, achterwiel omhoog en een dunne doek over de motor die de grond NIET raakt, zodat het door kan waaien. Er gebeurt niks met die voorband, trust me.
1 van m'n motoren heeft wel eens een half jaar zo gestaan en daar was niks mee aan de hand! :Y

Waarom eigenlijk een doek over de motor? Heb ooit eens zo'n motordoek gekocht, was geen succes. Allemaal condens eronder, ademde voor geen meter. Jij zegt doorwaaien, snap ik, maar mijn motor staat in mijn garage, waarom dan een doek?
 
Mooie machine hoor!! Heb vandaag mijn paddock ontvangen voor onder de voorpoten, maar deze gaat weer retour. Voldoet niet aan wat ik er van had gedacht of van ga beleven. Heb dus nog alleen de achterbok nu. Twijfel nog om een middenbok? Had ooit bij mijn Blade een middenbok die de hele motor optilde en ook nog eens op wielen. Ik reed die hele motor zo door de garage, haha..Alleen die krengen kosten zo 300,- euro dacht ik….

Anders 3 bar in de banden en gewoon laten staan? Had bij mijn vorige Speed " platte " kanten op de voorband door het lange stilstaan…Niet iemand toevallig zo'n middenbok te koop zeker…

Edit..Deze gevonden..Wel handig zo'n ding, maar ook veel geld…

MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘montagestandaarden motor lift’
errug mooi en handige stand is dit zeg :9~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan