Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaaf ding JP! Hoe bevalt dat PP schermpje?

Edit: Kzag het schermpje al op MP staan? :P

Het schermpje is eigenlijk bedoelt voor een 2013 model volgens mij.
Zit wel een adapter bij, maar vind het niet lekker aansluiten.
Wel jammer, want het scherm zelf vind ik wel erg mooi.
Ziet er beter uit dan dat tourscherm en windbescherming is nog goed te doen hiermee.
 
Nee aan plakkende koppelingsplaten.
Met opschakelen zakt je toerental en heb je weinig last. Lage toerentallen is de belasting ook lager.

Zelf ook last van gehad bij voorgaande motor bij gebruik van castrol rs olie. Zelfs als ik bv 0.6 liter had bijgevuld was terug schakelen de eerste paar 100km gewoon kut, vooral bij koude motor.
Die olie staat daar ook bekend om. Ben toen overgestapt naar motorex top speed en niks geen last meer :)
Tegenwoordig rij ik overigens met motul.


De castrol 10w40?
Dat is net water.

De 15w50 castrol vind ik wel een goede olie.
En nooit last van plakkende koppelingsplaten gehad.
 
Laatst bewerkt:
Tering Sua rijdt met een hoelahoep in zijn voorvelg :( Heb gister een doodsstop gemaakt en had sindsdien een rot gevoel in de rem. Blokken gechecked niets aan de hand. Rijd ik net mijn oprid in gaat het in eens erg rot en geen druk meer op de voorrem :o :(

Het hart uit de schijf gebroken ;( ;( ;( Wie nog ooit durft te opperen dat die nissins niet willen remmen......
Tis wel een mooi gravure op de weg die ik gemaakt heb. Maar das dan ook het enigste pluspunt. Ow en natuurlijk ook dat ik er niet vanaf gelazerd was. Blokkerend voor en achterwiel en dubbel geklapt stuur totdat ik de voorrem losser liet komen.
Dan maar weer de standaard schijven erin B|

B|
 
Tering Sua rijdt met een hoelahoep in zijn voorvelg :( Heb gister een doodsstop gemaakt en had sindsdien een rot gevoel in de rem. Blokken gechecked niets aan de hand. Rijd ik net mijn oprid in gaat het in eens erg rot en geen druk meer op de voorrem :o :(

Het hart uit de schijf gebroken ;( ;( ;( Wie nog ooit durft te opperen dat die nissins niet willen remmen......
Tis wel een mooi gravure op de weg die ik gemaakt heb. Maar das dan ook het enigste pluspunt. Ow en natuurlijk ook dat ik er niet vanaf gelazerd was. Blokkerend voor en achterwiel en dubbel geklapt stuur totdat ik de voorrem losser liet komen.
Dan maar weer de standaard schijven erin B|

B|
Zo he, blijft erg knap/mazzel dat je 'm overeind gehouden hebt.
 
-O-
Heb je ook last van moeilijk naar zijn vrij gaan?

Ja, gaat ook erg lastig

Nee aan plakkende koppelingsplaten.
Met opschakelen zakt je toerental en heb je weinig last. Lage toerentallen is de belasting ook lager.

Zelf ook last van gehad bij voorgaande motor bij gebruik van castrol rs olie. Zelfs als ik bv 0.6 liter had bijgevuld was terug schakelen de eerste paar 100km gewoon kut, vooral bij koude motor.
Die olie staat daar ook bekend om. Ben toen overgestapt naar motorex top speed en niks geen last meer :)
Tegenwoordig rij ik overigens met motul.

klinkt als een mogelijkheid

De castrol 10w40?
Dat is net water.

De 15w50 castrol vind ik wel een goede olie.
En nooit last van plakkende koppelingsplaten gehad.

10W40 is inderdaad erg dun maar wordt wel voor gescheven...
heb je met 15w50 wel goede smeering door het hele blok?
 
Laatst bewerkt:
-O-10W40 is inderdaad erg dun maar wordt wel voor gescheven...
heb je met 15w50 wel goede smeering door het hele blok?


Waarvoor zou 15w50 niet het hele blok smeren volgens jou?

15w50 staat ook gewoon voorgeschreven door Triumph.

Ik vind de speed triple er fijner door schakelen t.o.v 10w40

Maar mijn opmerking was alleen gericht op de 10w40 van castrol ;)
Niet 10w40 in het algemeen,
 
Olie, altijd leuke discussies.
Olie die voldoet aan de juiste specificaties is altijd oké, speelt geen rol welk merk het is.

10W 40 is beter in de winter dan 15W 50 en omgekeerd. Een 10W 40 is namelijk dunner bij een koudstart dan een 15W 50, maar als de motor (te) warm wordt is 15W 50 weer beter, omdat die bij hogere temperaturen langer de juiste viscositeit behoudt.

Ik gebruik 10W50, die is altijd beter. :+
 
Olie, altijd leuke discussies.
Olie die voldoet aan de juiste specificaties is altijd oké, speelt geen rol welk merk het is.

10W 40 is beter in de winter dan 15W 50 en omgekeerd. Een 10W 40 is namelijk dunner bij een koudstart dan een 15W 50, maar als de motor (te) warm wordt is 15W 50 weer beter, omdat die bij hogere temperaturen langer de juiste viscositeit behoudt.

Ik gebruik 10W50, die is altijd beter. :+

Vanaf min 10 is het verstandig om 10w40 te gebruiken.
Maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die met hun speed triple bij min 10 een lekker stukje gaan rijden.

Als je van raggen houd dan houd een 15w50 het beter uit.
 
Tering Sua rijdt met een hoelahoep in zijn voorvelg :( Heb gister een doodsstop gemaakt en had sindsdien een rot gevoel in de rem. Blokken gechecked niets aan de hand. Rijd ik net mijn oprid in gaat het in eens erg rot en geen druk meer op de voorrem :o :(

Het hart uit de schijf gebroken ;( ;( ;( Wie nog ooit durft te opperen dat die nissins niet willen remmen......
Tis wel een mooi gravure op de weg die ik gemaakt heb. Maar das dan ook het enigste pluspunt. Ow en natuurlijk ook dat ik er niet vanaf gelazerd was. Blokkerend voor en achterwiel en dubbel geklapt stuur totdat ik de voorrem losser liet komen.
Dan maar weer de standaard schijven erin B|

B|

Wow! Netjes dat je nog rechtop bent gebleven :}
Allebei de schijven overleden? Wat voor merk? Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk.
 
Vandaag de paddock binnen gekregen. Ik krijg hem er nu wel op, maar is idd aan de krappe kant. Kan hem mooi stallen zo in mijn garage. Ook maar gelijk een poetsbeurt gegeven en de onderdelen gedemonteerd die worden ge-poedercoat straks…

vwpoow.jpg

6is8c9.jpg
 
Tering Sua rijdt met een hoelahoep in zijn voorvelg :( Heb gister een doodsstop gemaakt en had sindsdien een rot gevoel in de rem. Blokken gechecked niets aan de hand. Rijd ik net mijn oprid in gaat het in eens erg rot en geen druk meer op de voorrem :o :(

Het hart uit de schijf gebroken ;( ;( ;( Wie nog ooit durft te opperen dat die nissins niet willen remmen......
Tis wel een mooi gravure op de weg die ik gemaakt heb. Maar das dan ook het enigste pluspunt. Ow en natuurlijk ook dat ik er niet vanaf gelazerd was. Blokkerend voor en achterwiel en dubbel geklapt stuur totdat ik de voorrem losser liet komen.
Dan maar weer de standaard schijven erin B|

B|

Je maakt wat mee daar!
 
Wow! Netjes dat je nog rechtop bent gebleven :}
Allebei de schijven overleden? Wat voor merk? Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk.

Ik had geen tijd om te vallen, kwam over de top van de heuvel en daar ligt een auto met veel mensen er om heen. Dus eerst vol in rem ging helemaal fout en afstand was te klein. Dus alles los en mikken op een gaatje tussen de mensen door. Die zullen ook wel gedacht hebben wat en ass. Toen kon ik pas weer denken en relativeren.
Motorcrossen geeft je goede reakties en bike beheersing. een glijdend wiel is nog niet het eind van de wereld... Alles kwam ook net goed uit GELUKKIG *O*

Het zijn schijven van Spiegler performance parts.

voor:


na ;( ;(



Ik heb na de noodstop nog een dag gereden |( Maar op het laatst was het niet meer te doen, het rempunt verschoof van voor tot achteraan het inknijpen van de rem. Niet vreemd achteraf gezien en het begon te kraken. Dus voor het hek nog eens goed gestopt met dit als gevolg. De andere schijf is nog in een deel maar op de zelfde plaatsen overal haarscheuren. Toast, oud ijzer. Weg super stoppers ;( Remmen deden ze als een malle. Nu weer de ori schijven erop, afgang. Weg bling, naja beter dan over het stuur heen vliegen. Niet veel beter |(


:W
 
Holy crap!!! :o :o :o

Je bereikt er waarschijnlijk niets mee omdat ze altijd wel een passend verkeerd gebruik regeltje hebben maar ik zou de fabrikant mailen.

*rechtzaak, 5 miljoen claimen en je droomhuis bouwen* :+
 
Holy crap!!! :o :o :o

Je bereikt er waarschijnlijk niets mee omdat ze altijd wel een passend verkeerd gebruik regeltje hebben maar ik zou de fabrikant mailen.

*rechtzaak, 5 miljoen claimen en je droomhuis bouwen* :+

:^
Sorry hoor, maar dit moet echt niet kunnen. Je kan het gelukkig nog navertellen, maar dat had echt anders af kunnen lopen.
 
Ik had geen tijd om te vallen, kwam over de top van de heuvel en daar ligt een auto met veel mensen er om heen. Dus eerst vol in rem ging helemaal fout en afstand was te klein. Dus alles los en mikken op een gaatje tussen de mensen door. Die zullen ook wel gedacht hebben wat en ass. Toen kon ik pas weer denken en relativeren.
Motorcrossen geeft je goede reakties en bike beheersing. een glijdend wiel is nog niet het eind van de wereld... Alles kwam ook net goed uit GELUKKIG *O*

Het zijn schijven van Spiegler performance parts.

voor:
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/abm_rotor1.jpg"]afbeelding~][/URL]

na ;( ;(
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/20151103_073750_zpsgwqlggum.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/20151103_165749_zpswhftu34b.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik heb na de noodstop nog een dag gereden |( Maar op het laatst was het niet meer te doen, het rempunt verschoof van voor tot achteraan het inknijpen van de rem. Niet vreemd achteraf gezien en het begon te kraken. Dus voor het hek nog eens goed gestopt met dit als gevolg. De andere schijf is nog in een deel maar op de zelfde plaatsen overal haarscheuren. Toast, oud ijzer. Weg super stoppers ;( Remmen deden ze als een malle. Nu weer de ori schijven erop, afgang. Weg bling, naja beter dan over het stuur heen vliegen. Niet veel beter |(


:W

Das niet best, nooit geen Spiegler voor mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan