Triumph Speed Triple topic deel 49

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had geen tijd om te vallen, kwam over de top van de heuvel en daar ligt een auto met veel mensen er om heen. Dus eerst vol in rem ging helemaal fout en afstand was te klein. Dus alles los en mikken op een gaatje tussen de mensen door. Die zullen ook wel gedacht hebben wat en ass. Toen kon ik pas weer denken en relativeren.
Motorcrossen geeft je goede reakties en bike beheersing. een glijdend wiel is nog niet het eind van de wereld... Alles kwam ook net goed uit GELUKKIG *O*

Het zijn schijven van Spiegler performance parts.

voor:
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/abm_rotor1.jpg"]afbeelding~][/URL]

na ;( ;(
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/20151103_073750_zpsgwqlggum.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/20151103_165749_zpswhftu34b.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik heb na de noodstop nog een dag gereden |( Maar op het laatst was het niet meer te doen, het rempunt verschoof van voor tot achteraan het inknijpen van de rem. Niet vreemd achteraf gezien en het begon te kraken. Dus voor het hek nog eens goed gestopt met dit als gevolg. De andere schijf is nog in een deel maar op de zelfde plaatsen overal haarscheuren. Toast, oud ijzer. Weg super stoppers ;( Remmen deden ze als een malle. Nu weer de ori schijven erop, afgang. Weg bling, naja beter dan over het stuur heen vliegen. Niet veel beter |(


:W


Jij maakt ook alles stuk...
 
Ik had geen tijd om te vallen, kwam over de top van de heuvel en daar ligt een auto met veel mensen er om heen. Dus eerst vol in rem ging helemaal fout en afstand was te klein. Dus alles los en mikken op een gaatje tussen de mensen door. Die zullen ook wel gedacht hebben wat en ass. Toen kon ik pas weer denken en relativeren.
Motorcrossen geeft je goede reakties en bike beheersing. een glijdend wiel is nog niet het eind van de wereld... Alles kwam ook net goed uit GELUKKIG *O*

Het zijn schijven van Spiegler performance parts.

voor:
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/abm_rotor1.jpg"]afbeelding~][/URL]

na ;( ;(
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/20151103_073750_zpsgwqlggum.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i940.photobucket.com/albums/ad243/foreignmichel/20151103_165749_zpswhftu34b.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik heb na de noodstop nog een dag gereden |( Maar op het laatst was het niet meer te doen, het rempunt verschoof van voor tot achteraan het inknijpen van de rem. Niet vreemd achteraf gezien en het begon te kraken. Dus voor het hek nog eens goed gestopt met dit als gevolg. De andere schijf is nog in een deel maar op de zelfde plaatsen overal haarscheuren. Toast, oud ijzer. Weg super stoppers ;( Remmen deden ze als een malle. Nu weer de ori schijven erop, afgang. Weg bling, naja beter dan over het stuur heen vliegen. Niet veel beter |(


:W

WTF!! :o :o :o :o :o , das nie best -O- . Weet je zeker dat het wel een spiegler schijf is? Want de schijf op de foto is iets anders dan de schijf op je motor. Niet dat je een namaak chinees/ taiwanees / honkiponkey iets gekocht hebt. De gaten in de schijf zijn net iets anders van vorm.

Ik ken Spiegler als een "top" merk, maar als dit kan gebeuren.... dan is het een "flop" merk.
 
Waarvoor zou 15w50 niet het hele blok smeren volgens jou?

15w50 staat ook gewoon voorgeschreven door Triumph.

Ik vind de speed triple er fijner door schakelen t.o.v 10w40

Maar mijn opmerking was alleen gericht op de 10w40 van castrol ;)
Niet 10w40 in het algemeen,

dat was dus ook de vraag... ik zou het niet weten! :X
maar heb gisteravond wel ff wat dingen opgezocht over de viscositeid van olie en ben met je eens dat 15w50 een betere optie is, ik rij toch niet met lagere temp. dan +5
thnx
:W
 
Vandaag de paddock binnen gekregen.

Ik krijg hem er nu wel op, maar is idd aan de krappe kant.
Kan hem mooi stallen zo in mijn garage

[afbeelding]
[afbeelding]
...bij die voorbok, die opstaande flapjes naar beneden laten hangen..., dan heb je stukken minder kans op beschadigingen aan de vork... ;)
 
Laatst bewerkt:
jvd vraagt...:

Weet je zeker dat het wel een spiegler schijf is?

Want de schijf op de foto is iets anders dan de schijf op je motor. Niet dat je een namaak chinees/ taiwanees / honkiponkey iets gekocht hebt.

De gaten in de schijf zijn net iets anders van vorm.

Ik ken Spiegler als een "top" merk, maar als dit kan gebeuren.... dan is het een "flop" merk.


...Spiegler uit model...
20151103_165749_zpswhftu34b.jpg




...Spiegler af fabriek...
image.php





...lijken toch redelijk dezelfde schijven... ;)
 
gister een upgrade gemonteerd.

voor:
20151102_202057_zpsbhzlpfsx.jpg

20151102_202143_zpsq9ydsg0s.jpg


na:
20151102_203212_zpsw1fg8bls.jpg

20151102_203309_zpsy2wwqnsw.jpg

20151102_203253_zps5g6ge6cr.jpg



mooi toch?
Heb ook nog een rode spacer voor achterwiel binnen, ga ik monteren zodra ik de paddock stand eronder heb gezet (is ook gister binnen gekomen).

Enige wat jammer is, is dat het rood van deze stukjes ijzer een heel andere tint is dan het rood van het subframe.
 
Arjan_B schreef...:

Enige wat jammer is, is dat het rood van deze stukjes ijzer een heel andere tint is dan het rood van het subframe.
...je zult ook nooit de kleur van lak (natlak of poedercoat) kunnen krijgen op het moment dat aluminium geanodiseerd wordt...
 
...je zult ook nooit de kleur van lak (natlak of poedercoat) kunnen krijgen op het moment dat aluminium geanodiseerd wordt...

Ik weet dat BMW voor de verschillende materialen verschillende lak soorten gebruikt om uiteindelijk geen kleurverschil te krijgen. ( vaak zie je kleurverschil tussen bv kunststof bumper en metalen of aluminium spatbord ) .

Dat zou hier toch ook mogelijk moeten zijn!? Dat het financieel niet interessant is, is een andere discussie..
 
...bij die voorbok, die opstaande flapjes naar beneden laten hangen..., dan heb je stukken minder kans op beschadigingen aan de vork... ;)

Vond ook gevoelig voor krassen, vandaar dat hele metaal ingepakt met zwarte ductape, zodat er nooit metaal op metaal komt..op de foto nog niet, nu staat hij wel zo..;-)
 
...je zult ook nooit de kleur van lak (natlak of poedercoat) kunnen krijgen op het moment dat aluminium geanodiseerd wordt...

Heeij Ron, hoe had jij de bochten van de Speed toen zo glimmend gekregen? :W
Ik wil de bochten van de Z1000 ook gaan oppoetsen. Die zijn nu ook een beetje aan de fletse kant.
Ik weet dat je het al een keer gepost heb maar weet niet in welk deeltje. O-)
Alvast bedankt!
 
...Spiegler uit model...
[afbeelding]



...Spiegler af fabriek...

Klopt als een zwerende vinger :+ Maar de foto die er bij stond daar waren de gaten in de schijven groter van. Zodoende mijn vraag. Maar met deze foto is het duidelijk.

Maar deste schokkender dat dus Spieglers schijven zo slecht zijn ;( :r '(
[afbeelding]




...lijken toch redelijk dezelfde schijven... ;)
 
Heeij Ron, hoe had jij de bochten van de Speed toen zo glimmend gekregen? :W
Ik wil de bochten van de Z1000 ook gaan oppoetsen. Die zijn nu ook een beetje aan de fletse kant.
Ik weet dat je het al een keer gepost heb maar weet niet in welk deeltje. O-)
Alvast bedankt!
Starglanz verkrijgbaar bij Blokker. Werkt als een dolle en kost nog geen vijf euro.
 
...yep, Starglanz, maar..., Autosol werkt ook als een jekko... :Y



...heb altijd wel een paar tubes Starglanz liggen...
...gebruik het voor veel...

...ook wel om de geemaileerde pannendragers, en die bovenkantjes van de gaspitten van het gasfornuis op glans te krijgen...

...beetje Starglanz op een dotje heel fijn staalwol, en poetsen maar...
...poetsen tot je de klauwen ook zo zwart als Piet hebt... ;)

...uitpoetsen, en klaar al weer...


...het spul van het merk Peek werkt trouwens ook als de brandweer... :Y



Peek : Peek polish kopen?| Polijstweb.nl ruim assortiment poetsmiddelen - Polijstweb.nl

Autosol : Autosol Metal polish kopen?|Polijstweb.nl levert Autosol - Polijstweb.nl



...enne..., de aanhouder wint... :+




...RVS bochten met StarGlanz gepoetst......
i-fgQ56wD-M.jpg



DSC02067-M.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tering Sua rijdt met een hoelahoep in zijn voorvelg :( Heb gister een doodsstop gemaakt en had sindsdien een rot gevoel in de rem. Blokken gechecked niets aan de hand. Rijd ik net mijn oprid in gaat het in eens erg rot en geen druk meer op de voorrem :o :(

Het hart uit de schijf gebroken ;( ;( ;( Wie nog ooit durft te opperen dat die nissins niet willen remmen......
Tis wel een mooi gravure op de weg die ik gemaakt heb. Maar das dan ook het enigste pluspunt. Ow en natuurlijk ook dat ik er niet vanaf gelazerd was. Blokkerend voor en achterwiel en dubbel geklapt stuur totdat ik de voorrem losser liet komen.
Dan maar weer de standaard schijven erin B|

B|
zo jij maakt wat mee :o
 
gister een upgrade gemonteerd.

voor:
[afbeelding]
[afbeelding]

na:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


mooi toch?
Heb ook nog een rode spacer voor achterwiel binnen, ga ik monteren zodra ik de paddock stand eronder heb gezet (is ook gister binnen gekomen).

Enige wat jammer is, is dat het rood van deze stukjes ijzer een heel andere tint is dan het rood van het subframe.


8-)

kleur wordt alleen nooit het zelfde :N

ziet er verder wel stoer uit :Y :P
 
WTF!! :o :o :o :o :o , das nie best -O- . Weet je zeker dat het wel een spiegler schijf is? Want de schijf op de foto is iets anders dan de schijf op je motor. Niet dat je een namaak chinees/ taiwanees / honkiponkey iets gekocht hebt. De gaten in de schijf zijn net iets anders van vorm.

Ik ken Spiegler als een "top" merk, maar als dit kan gebeuren.... dan is het een "flop" merk.


Het was welzeker een spiegler.... mijn credit card was net uitgerookt na 4 jaar na het betalen. Was voorbij een klap geld. Toen met verzekeringsgeld van ongeluk besteld.

Ik had zoals gezegt een rotgevoel bij sturen en remmen. Voorwiel eruit gehad remblokken nagekeken en schijf ook. Maar te oppervlakkig dus. Tis echt slecht te zien dat tie ingebroken was. Weet dat het plaatje niet helemaal zelfde was maar Sua was kansa (moe) en had geen zin om verder te zoeken...

Een net mailtje naar Spiegler usa gestuurt, no reply yet B|


Hey Mr Arjan_B staat haar geweldig :9~ :9~

:W
 
Vandaag de paddock binnen gekregen. Ik krijg hem er nu wel op, maar is idd aan de krappe kant. Kan hem mooi stallen zo in mijn garage. Ook maar gelijk een poetsbeurt gegeven en de onderdelen gedemonteerd die worden ge-poedercoat straks…

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie stands man, toch maar 1 voor gedaan? ;)

Heb je je topkuipje eraf gehaald of had je die al niet?


@ Se Sua: Niet best man, beter dat je in orde bent, had veel erger kunnen aflopen..
 
Weet iemand of een 2010 Speed Triple een quickshifter aankan? Of trekken de koppeling en tandwielen dat niet..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan