Het Grote "Rara, waar was ik?"-topic, deel 4

Welll ... Je stond op deze plaats (FV175 - Repvåg) aan de overkant (geen SV daar): https://goo.gl/maps/vKX42xNbEzw ...
Een gelijkaardige foto:
Repv%C3%A5g.jpg


:] :]
 
Wannesss, je maakt het toch weer moeilijker dan gedacht. Ik kom die grote grijze adelaar (?) nergens tegen. Maar, moet in in Noorwegen verder zoeken of meer in Duitsland?
 
Gezien de achtergrond dacht ik aan het Eaglesnest in Berchtesgaden (en in Duitsland zijn plaatsnaamborden geel), maar ik kan me niet voorstellen dat ze trots zijn op die naam met de daaraan gekoppelde geschiedenis.
 
In Noorwegen ook. Maar in Duitsland en Noorwegen hebben ze een zwarte rand.
66road_sign.JPG

depositphotos_7468292-German-road-sign-Hamburg-Bavaria.jpg


En bij Wannesss foto mis ik dat.
Zit ik nou tegen de achterkant van een logo bij een motorzaak aan te kijken :?
 
Laatst bewerkt:
Ik doelde meer op de borden die je ziet bij het binnengaan van een bebouwde kom.

Je hebt een foto bij geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Hmzz
Ik dacht eerst aan de Ornevegen in Noorwegen ...
en dan dacht ik aan een vd nationale parken in de franse pyreneen. Moeilijke deze.
Tipje Wannesss?
 
Ik denk helemaal niet aan een plaatsnaambord of een wegaanduiding of zoiets bij dat kleine stukje metaal wat je nog net onderaan de foto kunt zien. Veel te klein om dat te kunnen identificeren.
Maar, Wannesss heeft wel een tipje van de sluier opgelicht: hij vroeg 'waar vinden we deze kleine vogel'. Dit moet dus iets bijzonders zijn lijkt me. En dan zou het bord daaronder best het naambord van een nationaal park kunnen zijn. Dan is de eerste vraag, welke vogel wordt bedoeld? Aanduidingen als "grote" kunnen we vergeten, want het moet een kleine vogel zijn. Lijkt me ook wel een roofvogel, dus wat is de kleinste roofvogel? Is dat een valk? En welke soort roofvogels is bijzonder genoeg om dat speciaal te duiden?

Ik ben er nog niet uit...

:)
 
Het is een silhouet van een Arend.
Ofwel is het idd een kleintje, ofwel was Wannesss beetje ironisch en bedoelde hij net de allergrootste.
Da laatste zou wel kunnen, want het is een groot bord.

Een beetje steenarend ofte golden eagle heeft een span van meer dan 2 meter, en is een heel specialleke, en in Europa zijn de meeste in Noorwegen te vinden.

Even zoeken op waar precies in Noorwegen ze e&a doen met Golden Eagles.
Een toeristenbezoekerscentrum met steenarend als thema :?
 
Laatst bewerkt:
Het is een silhouet van een Arend.
Ofwel is het idd een kleintje, ofwel was Wannesss beetje ironisch en bedoelde hij net de allergrootste.
Da laatste zou wel kunnen, want het is een groot bord.

Een beetje steenarend ofte golden eagle heeft een span van meer dan 2 meter, en is een heel specialleke, en in Europa zijn de meeste in Noorwegen te vinden.

Even zoeken op waar precies in Noorwegen ze e&a doen met Golden Eagles.
Een toeristenbezoekerscentrum met steenarend als thema :?
Vergeet de Alpen niet. Ook daar komen genoeg arenden voor.
 
Steenarend ofte golden eagle ofte Steinadler komt zeker in de alpen nog voor. Meerdere malen gezien in noord Italie.
 
Eindelijk nog eens een lastige ?! *D ... Ik gok dat de meesten onder jullie er al wel eens gepasseerd zijn. Het is een infobord op een pashoogte in de Alpen... Er is echter geen SV (wel een 360°-foto, waarbij je het bord, mits genoeg inzoomen, zult zien).
 
Nóg een tip: het gevogelte heeft te maken met de naam van een langere wandelroute die er passeert ... Iets met etappe 19 ... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Dit gevonden.

Met dit:

adlerweg_logo1.jpg


Maar omdat dat klote Maps niet loopt op apparatuur ouder dan 8 jaar, ga ik niet verder zoeken.

Het gele bord onder de vogel zou een bord met een bestemming kunnen zijn, vergelijkbaar met deze:

A_img1689_Adlerweg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan