Hercules K125BW restauratie

Zit op deze motoren een bing type 84/28mm carburateur?
Zo ja, zijn deze nog voorradig?
 
Beschadigingen wegwerken op de knipperlichten.





Frame-deel gespoten met antiroest.





Sooo pretty



De zuiger werd zonder zuigerpen geleverd en de oude is versleten. Het was een gokje maar de zuigerpen van een Zundapp KS125 past precies. (Zelfde lengte ook)





















Compressie testen met een compressiemeter. Het hoort 9 bar te zijn en we hebben 8,2 gemeten. Wordt nog hoger als de motor is ingelopen. http://home.arcor.de/s125rep/s125rep/012.jpg











En nu wachten op de elektronische ontsteking.. :W
 
Laatst bewerkt:
even een opmerking
Compressie verhouding is het verschil in inhoud van de verbrandingsruimte bij de laagste zuiger stand en de hoogste zuiger stand .
Niet de druk in de cilinder
Bij een tweetakt motor is 8 kg/cm2 druk netjes en inderdaad kan dat nog wat hoger worden bij gebruik
 
Laatst bewerkt:
even een opmerking
Compressie verhouding is het verschil in inhoud van de verbrandingsruimte bij de laagste zuiger stand en de hoogste zuiger stand .
Niet de druk in de cilinder
Bij een tweetakt motor is 8 kg/cm2 druk netjes en inderdaad kan dat nog wat hoger worden bij gebruik


Gegeven overgenomen van deze bron; http://home.arcor.de/s125rep/s125rep/012.jpg
Ik dacht dat 1 op 9 stond voor 1 bar in de laagste stand en 9 in hoogste stand.

Ik zal het even aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,je gaat echt lekker snel,maar ik heb een vraagje over je voetpakking.Ik zag dat ie aan 1 kant net buiten je spoelpoort zit,aan de andere kant niet,heb je gekeken of je spoelpoort niet door een deel pakking word geblokkeerd,in verband met de spoeling? Leuke updates trouwens,maar dat had ik eerder al gezegd. ;) Groeten,Coert :W
 
Gegeven overgenomen van deze bron; http://home.arcor.de/s125rep/s125rep/012.jpg
Ik dacht dat 1 op 9 stond voor 1 bar in de laagste stand en 9 in hoogste stand.

Ik zal het even aanpassen.


Dit klopt ook niet helaas.

Als een compressieverhouding aangegeven word als zijnde 1 op 9, dan word er over volumes ten opzichte van elkaar gesproken, en niet over drukken.

Ennie weejs, goed bezig hiero! Het ziet er trouwens naar uit dat zij er meer lol in heeft als jijzelf!
 
Hoi,je gaat echt lekker snel,maar ik heb een vraagje over je voetpakking.Ik zag dat ie aan 1 kant net buiten je spoelpoort zit,aan de andere kant niet,heb je gekeken of je spoelpoort niet door een deel pakking word geblokkeerd,in verband met de spoeling? Leuke updates trouwens,maar dat had ik eerder al gezegd. ;) Groeten,Coert :W

Zijn passend gemaakt :) gaat precies langs het randje.

thx again :+
 
Er is het e.a. gepolijst, is er allemaal zeer mooi uitgekomen. Ergens deze week foto's waarbij het gemonteerd is.





Verder is de Kokusan ontsteking binnengekomen! Ik heb deze vandaag deels aangepast en gemonteerd.



Eerst gekeken hoe de ontsteking ongeveer gemonteerd moet worden. Door de voorontsteking op het vliegwiel te markeren met typex, kan je met een een stroboscoop kijken hoever je van het daadwerklijke moment af zit (De motor laat ik draaien met een accuboormachine op het vliegwiel). Ik begon met de pickup op 1100 maar zag vrij snel dat het ongeveer 1 uur moest zijn.



De sleuven in de grondplaat zijn niet toereikend, dus gemarkeerd wat weg moet.



Ook een stukje van het plastic bij de spoelen, om ruimte te maken voor de boutjes.



De grondplaat op een aantal plekken geboord en daarna de gaten met een ronde vijl aan elkaar gesloten.



Weer gemonteerd. Zie de verzonken bout boven in de grondplaat. Dat moest omdat de pickup vrijwel vlak eroverheen gemonteerd zit. De spoelen moeten dus steeds van de grondplaat worden gehaald om hem te kunnen stellen. Verre van ideaal, maar het hoeft maar 1 keer goed.



En dan het vliegwiel er weer op. Ik denk dat hij, incl afstellen, wel 15x eraf is geweest. Zie ook het alu aanwijzertje.



De voorontsteking moest op 2,5 tot 3mm voor TDC. Ik heb hem op 3mm gezet. TDC is 26,1mm dus de schuifmaat op 29,1mm gezet en de zuiger naar beneden laten zakken. Vervolgens markeringen op het vliegwiel gemaakt en dit nagekeken met de stroboscoop.

Hercules BW en ik hebben nog geprobeerd om het blok aan te kicken, maar dat is niet te doen zonder dat het blok in het frame zit. We kregen wel 1 hoopvolle klap uit de uitlaat. Morgen gaat hij eronder!
 
Laatst bewerkt:
Vergeten; Ook de krukasspeling gemeten, zodat we over een aantal km's het verschil kunnen meten. (mocht dat er zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan