YAMAHA XT550 "board racer"

Nice, wat is dat voor hekserij met zo'n dubbeleachtige carb? rechts vacuum? of?

Ja zit bij de SZR die ik heb gehad net zo. werkt op vacuüm en de voorste gasschuif wordt bediend op moment dat de rechter carburateur vol gas gaat.
 
En werkt dat ook in de praktijk?

Ik ken het van mijn SZR en SRX, maar heb geen idee hoe die het zouden doen op 1 of 2 dezelfde carbs.


Wikipedia:

Yamaha Dual Intake System
YDIS staat voor: Yamaha Dual Intake System.

Dit is een carburatiesysteem met dubbele carburateurs op Yamaha-eencilinder-motorfietsen. Pas vanaf halfgas gaat de tweede constant vacuüm carburateur meewerken, waardoor de motor meer brandbaar mengsel krijgt. In de autotechniek was dit systeem al langer toegepast, bij dubbele- of dubbelwerkende carburateurs en tweetrapscarburateurs. Voor motorfietsen was de primeur op de Yamaha XT 550 in 1981. Wanneer er puur aanspraak wordt gemaakt op het gasschuif deel kunnen zeer lage verbruiken gehaald worden. Dit gasschuif deel is vooral bedoeld vanwege de gunstige wervelingen wat de cilindervulling bij lage toeren ten goede komt en de motor beter doet oppakken.

:)
 
Zuinig hmmm dat kan ik goed gebruiken want de benzinetank heeft 5 liter inhoud _O-
 
Laatst bewerkt:
Wikipedia:

Yamaha Dual Intake System
YDIS staat voor: Yamaha Dual Intake System.

Dit is een carburatiesysteem met dubbele carburateurs op Yamaha-eencilinder-motorfietsen. Pas vanaf halfgas gaat de tweede constant vacuüm carburateur meewerken, waardoor de motor meer brandbaar mengsel krijgt. In de autotechniek was dit systeem al langer toegepast, bij dubbele- of dubbelwerkende carburateurs en tweetrapscarburateurs. Voor motorfietsen was de primeur op de Yamaha XT 550 in 1981. Wanneer er puur aanspraak wordt gemaakt op het gasschuif deel kunnen zeer lage verbruiken gehaald worden. Dit gasschuif deel is vooral bedoeld vanwege de gunstige wervelingen wat de cilindervulling bij lage toeren ten goede komt en de motor beter doet oppakken.

:)

Wat hier nog niet staat is de hogere snelheid van het mengsel, waardoor je meer koppel onderin hebt, zonder dat het ten koste gaat van het vermogen bovenin het toerengebied! Je kunt trouwens nog spelen met wanneer hij aangrijpt, denk dat als je zoekt op de xt600 dat er wel info over te vinden is :)

p.s. stille meelezert *O*
 
Hey das ook wat, er zijn enkele laatste posten verwijderd :?
Zeker met de storing te maken :X

Ach plaats ik m'n velg nog een keer: o ships zelfs de foto's in m'n documentenlijst zijn pleitte
 
voor degene die het gemist hebben gisteren:

full


Velgen klaar maar wacht nog op Whitewalls, om ze vervolgens in het frame te kunnen passen.

Benzinetank af gemaakt samen met de olietank en deze zijn gecoat:

full


achterzijde een ronding gegeven zoals ook het olietankje heeft aan de voorzijde:

full
 
positie kraantje beetje achteraan gehouden:

full


En eenmaal het blok in het frame met de carburateurs blijk het precies goed uit te komen:

full


Pfff scheelt niet veel, phoe meer geluk dan wijsheid deze keer:

full
 
Tja ik hoor eigenlijk niet thuis bij de streetfighters maar zie het maar als een fighter uit de 20e jaren _O-

Oja heb nog een foto van het stuur:

full


Kabels komen straks mooi door het stuur te lopen met die oeral knijpers _O-
 
nu ik toch aan het posten ben:

full


draaipunt en veer bevestiging van m'n zitje...
Nu is het wachten op de wielen want ik wil de constructie/ model maken van het zitje.
Deze zal deels over het wielen komen heb ik zo voor ogen.

En uiteraard een beugel voor de kentekenplaat incl verlichting O-)
Zal een exemplaar worden welke aan de achterbrug zit.
 
prachtig!

enne, kentekenplaat? ga je hem als eigenbouw laten keuren?

ehh, nogmaals, wat prachtig mooi allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan