YAMAHA XT550 "board racer"

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.868
2.013
Project 2015/2016 #6

De meeste kennen m'n style maar bij deze nogmaals samengevat:
- Donor motor = een Yamaha
- sportief/sport maar wel ieder jaar een ander thema
- af fabriek looks
- bouwtijd +- halfjaar
- voorkeur een model van Yamaha welke maar 1 of 2 jaar geleverd is in het verleden.

Na een streetfighter, racer, caferacer, conceptracer en classicracer nu de beurt aan een boardracer (ach het moet een naam hebben want Yamaha bestond nog niet eens in de tijd van de Boardraces 1915/1920 _O- )

Waarom dan in de rubriek Streetfighters? De meeste van m'n trouwe volgers zitten hier O-) ;)

Aanschaf donor Yamaha:

full


En als voorbeeld van een board tracker/racer:

full


Had in eerste instantie weer een V-twin voor ogen en heb daar wat schetsen mee gemaakt

full


Tja hoe laat je nou zo'n ding er fabriek af uit zien?! Ik denk met de afwerking later.
Sowieso een Girder type voorkant en een hardtail achterkant heb ik voor ogen.

full


Ik wil ook een ketting aangedreven motor, trommelremmen, licht, slank met grote wielen min 21" en whitewall banden. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur voor een eenpitter.
Vandaar de aanschaf van de XT.
Zoiets moet het gaan worden:

full

Tja tekenen is niet m'n ding maar zoiets moet het gaan worden.

:W op naar het voorjaar 2016
 
na het kijken van de MOTOGP vanmiddag de brommert (XS850) ophalen in Rosmalen bij de bigtwinshow.
Over Boardracers gesproken pffff wat een juweeltjes staan daar tussen :}
Zal een zware klus worden dit project.. Tis een wereld van custombouw waar ik me nog niet in begeven heb. In ieder geval "ff" een brommer ombouwen naar caferacer is het niet :N
 
Laatst bewerkt:
op weg naar koning zelfbouw #2 *O*
succes ,blijf je wel volgen natuurlijk
 
Mooi project, ik volg.
Heb je motor nog gezien vanmorgen in Rosmalen en moet zeggen top afgewerkt.
Succes met deze creatie. :Y
 
Na een streetfighter, racer, caferacer, conceptracer en classicracer nu de beurt aan een boardracer (ach het moet een naam hebben want Yamaha bestond nog niet eens in de tijd van de Boardraces 1915/1920
Eh, kijk even op Wikipedia:
De Yamaha Corporation, opgericht in 1897
 
Laatst bewerkt:
Hup, de schuur in jij ! *O* _O-

Schuur?! ik leef in een mancave, weet je toch ;)
Onderdelen verdwijnen in de vaatwasser en blokdelen weken schoon in bad.. })

al een berekening om de naloop van ongeveer 100mm te behouden:
full


Heb een tijdje geleden al een 550 wiel aangeschaft aan daar een voorkant aan gemaakt:
full


Beetje draaien, beetje lassen, beetje meten
full
 
Zullen we maar alvast weer een datum prikken en een locatie zoeken :Y

Gaat denk ik wel lastig worden :+

Bielefeld01.jpg
 
Denk niet dat ze zo even een motor op een wielerbaan toe laten :)


Zat toevallig van het weekend te kijken naar een programma van Katja Schuurman over een jochie dat baanfietste. Woonde in Apeldoorn en daar hadden ze zo'n baan. Maar die is afgekeurd omdat t hout te droog was en je dan helemaal open ligt als je valt. Arme ventje moest nu naar Alkmaar om te trainen.

Dus contact zoeken met die oude baan in Apeldoorn :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan