MF Gooi en Vechtstreek Deel HonderdVijfenVijftig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gek, want ik ken er genoeg die dat zeker niet verafschuwen. Ten tijde van de Irak oorlog werkte ik tijdens de zomer vakanties als technicus in een wasserij met heel veel moslims, en op een paar uitzonderingen na hadden deze mensen zeer extremistische ideeën.

Stonden er genoeg te juichen op straat na de aanslagen in de VS. Gebeurde gisteren ook weer. :r
 
Zwitsers mogen geen munitie in huis hebben ;)

Klopt, en ten tijde van een verhoogde dreiging wordt munitie uitgereikt aan mensen die ermee om kunnen gaan. In Nederland zou dit overigens ondenkbaar zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Stonden er genoeg te juichen op straat na de aanslagen in de VS. Gebeurde gisteren ook weer. :r
Juist.

Hoeveel filmpjes van feestende hufters waren er niet meteen na 9-11

20 jaar geleden sprak ik al jongens die het hier wel ff gingen overnemen. Ze zijn nu goed op weg..
 
Het nieuws in Parijs heb ik erg onrustig van geslapen.... je vraagt je af in wat voor wereld je nog leeft. Het antwoord is dat het in zeker niet de wereld is waarin ik geloof.

En wat er de oplossing voor is.. volgens mij zal het altijd een keuze blijven met kwalijke nevenkanten. We wachten het nieuws verder af. Was een ellende zeg...

Mijn vriendinnetje moet vandaag vliegen van Japan naar Egypte.... niet echt een regio waar je nu wil zijn. -O-

En Amy.... succes, met het werk.... volle bak aan de slag. Zet hem op. ;)
 
Laatst bewerkt:
Parijs....ja, dat is ineens heel dichtbij. En inderdaad vreselijk. Echt heel verdrietig dat een paar extremistische religieuze jongemannen het nodig vinden om totaal onschuldige mensen af te slachten.
Maar, waar je bijna niemand over hoort, en wat je maar heel minimaal terug hoort in de media, is dat er een dag eerder ook een dubbele bomaanslag is gepleegd in Libanon, ook door IS, met 43 doden.

Dodental dubbele aanslag Libanon loopt op

En dat vind ik dus krom. Want hun leed is net zo erg als dat van de mensen in Parijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de ISIS is ook in Libanon bezig de fragiele stabiliteit in onbalans te brengen. Hezbollah is een vijand van ISIS, en redelijk succesvol in de oorlog in Syrië. Hezbollah is erg krachtig vergeleken met het Syrische leger, en dat is een doorn in het oog van ISIS. Syrie (Assad) staat nu eenmaal in de weg voor ISIS (Islamitische Staat in Irak en Syrië). Wij, en de Amerikanen moesten zo nodig Assad tegenwerken in de oorlog tegen ISIS, nog geen paar jaar geleden vonden wij de rebellen tegen Assad (nu ISIS) nog zielig.

Elke dode door ISIS is te betreuren, de enige oplossing is de ISIS te raken waar het pijn doet, en dat is een aanval op het Kalifaat. Als het Kalifaat er niet meer is, dan heeft de ISIS geen bestaansrecht meer, en houdt de beweging op te bestaan. Geen kalifaat, geen ISIS, zo simpel is het.

Rusland is bezig dat te doen, op dit moment vindt ik de Russen dan ook veel adequater dan de Amerikanen en de Europeanen.

Maar alleen vanuit de lucht zal het niet gaan, er zal een grondoorlog voor nodig zijn, hoe je het ook went of keert. Er zal westers bloed moeten vloeien om de ISIS uit te schakelen.

Dit is een erg goede beschrijving van wat er nu gaande is (is al vaker gepost in andere threads):

IS zal niet rusten voor Eindtijd is aangebroken

Niet een leuk vooruitzicht, maar wel nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ISIS of beter gezegd, de gedachte gang achter wat hun drijfveer is zul je nooit 100% weg kunnen nemen vrees ik. En anders heb je wel weer splintergroeperingen, waar er 1 valt, staan er 2 op vrees ik.

Feit blijft dat ISIS en soort gelijke groepen hier geen bestaans recht hebben op de aarde.
Maar wie je dan wel moet helpen, tsja lastig...
 
UFC > spectaculair :)

Blijft bijzonder hoe sportief zo'n keiharde sport is.
 
Parijs....ja, dat is ineens heel dichtbij. En inderdaad vreselijk. Echt heel verdrietig dat een paar extremistische religieuze jongemannen het nodig vinden om totaal onschuldige mensen af te slachten.
Maar, waar je bijna niemand over hoort, en wat je maar heel minimaal terug hoort in de media, is dat er een dag eerder ook een dubbele bomaanslag is gepleegd in Libanon, ook door IS, met 43 doden.

Dodental dubbele aanslag Libanon loopt op

En dat vind ik dus krom. Want hun leed is net zo erg als dat van de mensen in Parijs.
Eensch hoor, maar ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er ALTIJD onrust is in die contreien (iig al zo lang als ik me kan herinneren), en dat we daar dus numb voor zijn geworden.
Zou niet mogen, maar is nu eenmaal zo.

Hier leven we in vrijheid, en is het idee van oorlog ver weg, niet voor te stellen.

Overigens heb ik ook in mijn AH-winkel tijd wel eens een extremistische moslim ontmoet. Ik liep er toen met een boog omheen, maar me toendertijd ook nooit gerealiseerd dat dit zich zo kon uiten.
Overigens was dat wel de uitzondering, de meesten waren gewoon ontzettend aardig en normaal.
 
Overigens was dat wel de uitzondering, de meesten waren gewoon ontzettend aardig en normaal.
Was het maar zo éénvoudig, dan werd ik vandaag nog racist.



:o de WR net ff uitgelaten, maar daar ga je niet netter van rijden
full
 
Ik voor de komende jaren :/

Ik moet zeggen dat me dat ook uit de slaap heeft gehouden van vrijdag op zaterdag.
Je ligt maar te malen en je af te vragen hoe de wereld er voor je kind uit gaat zien.
De volgende dag word je zo brak als een paard wakker en ga je naar de Sinterklaas intocht.
Die mensenmenigtes vind ik niet prettig meer.
 
:^
Alleen hier duurt het nog even voor er over kinderen nagedacht gaat worden :$ en de gedachte die sowieso speelt: hoe veilig is de wereld tegen die tijd :X
 
Ik vond het al een beetje en weet het nu zeker, dit is geen wereld meer om door te willen geven aan een kind :N

Maar ok, dat heb ik wel gedaan en dat baart me ernstig zorgen ja.
 
Laatst bewerkt:
full


Ga ik ff kijken of het droog genoeg is om de bus weer te gaan halen :z
Maar weer op de WR doen :9
 
Ik tel maar af naar de vakantie... daar is ten minste zon.
Over 4 weken lig ik met mn luie kont op het strand *D

En mn broer zei dat ze daar niet zitten, maar ja, daar gebeurt weer een hoop andere shit...dus wat er nou beter is? -O-
 
Waar ga je heen Sanne?

5 weken nog hier. Weekje sneeuw en ik denk dat die zandhappers iig niet van kou houden :)
 
Naar Curacao, mn broer woont tegenwoordig daar.
Ik ga met mn andere broers en schoonzus daarheen om kerst te vieren.
En boerenkool te eten in bikini op het strand. Dat lijkt me wel wat...gewoon omdat het kan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan