Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 30

Status
Niet open voor verdere reacties.
zou dan eerder een slipperkluts erop drukken. Heb je meer aan :d
Ze raden aan de slipper versie te monteren dus kan je gelijk combineren:
"We recommend to fit a clutch which has an anti slipper system however on request it is also possible to fit a standard dry clutch."
 
Je moet je wegen met de complete uitrusting waar je normaal mee rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik morgen maar eens ff wegen dan, gok dat er dan wel een kilootje of wat bij komt. Helm en laarzen wegen iig geen drol, ben benieuwd...
 
zover wat ik kon zien alleen kuischade, hij lag tegen het houten hek aan.
als het droog is maar eens heel goed inspecteren en kijken of er wat te doen is met een van de verzekeringen....inboedel of wa plus?
 
Schade is altijd K&%#en of het nu wel of niet verzekerd is. Succes met het herstellen.
 
Zo, afgelopen weekend in de garage doorgebracht. PAIR mod gedaan, ook alle flapperzooi eruit gehaald, achterste retourveertje van de gasklep losgemaakt. Oja, en olie vervangen, zat alweer 6000km op. Sleutelen aan de SP is zo nu en dan knap lastig met handen maatje 3XL... is allemaal tamelijk krap.
Voor de leut (en voor de pekel) ook de originele pijpen er maar eens opgezet en de PCV geladen met de mapping voor de originele set-up.
Het reed vanmorgen wel anders met de originele pijpen (tot nu toe alleen de open Laser Duo-techs erop gehad). Je hoort ineens het blok en de inlaat en het rijdt in de spits ook wat soepeler lijkt 't.

Als ik een keer tijd, zin en geld heb gaat-ie (met Lasers) op de bank om de PCV optimaal af te stellen.
 
Laatst bewerkt:
zover wat ik kon zien alleen kuischade, hij lag tegen het houten hek aan.
als het droog is maar eens heel goed inspecteren en kijken of er wat te doen is met een van de verzekeringen....inboedel of wa plus?

Kutzooi. Dit soort extra werk zit je vast niet op te wachten.
Inboedel sluit motorvoertuigen altijd uit volgens mij.
 
WA+ zou evt stormschade onder kunnen vallen... Inboedel gaat 'm niet worden.

Ligt aan de verzekeraar, sommige dekken het wel, anderen niet. Ligt aan de voorwaarden. ben wel bang dat dit lastig wordt omdat hij buiten stond. denk idd eerder de WA plus. Blijft i.i.g. mooi klote
 
Zo, afgelopen weekend in de garage doorgebracht. PAIR mod gedaan, ook alle flapperzooi eruit gehaald, achterste retourveertje van de gasklep losgemaakt. Oja, en olie vervangen, zat alweer 6000km op. Sleutelen aan de SP is zo nu en dan knap lastig met handen maatje 3XL... is allemaal tamelijk krap.
Voor de leut (en voor de pekel) ook de originele pijpen er maar eens opgezet en de PCV geladen met de mapping voor de originele set-up.
Het reed vanmorgen wel anders met de originele pijpen (tot nu toe alleen de open Laser Duo-techs erop gehad). Je hoort ineens het blok en de inlaat en het rijdt in de spits ook wat soepeler lijkt 't.

Als ik een keer tijd, zin en geld heb gaat-ie (met Lasers) op de bank om de PCV optimaal af te stellen.
Lekker bezig... Met de originele dempers is het net een stofzuiger he, maatje van mij had een geheel originele sp, die hoorde ik de straat niet eens in komen rijden...
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, op welke gewichtsklasse (van de berijder) wordt een originele schokdemper berekend? Is dat ook standaard (70-95 kg)?

De originele schokdemper die ik er onder heb, is erg stug afgesteld. Vind ik erg prettig, maar is door de vorige eigenaar afgesteld. Hij was ook zeker een kg-tje of 20 lichter dan ik, dus best apart...

Nu heb ik me net ff in volle bepakking gehesen, maar kom dan uit rond de 96-97 kg. Zou die Wilbers dan te licht voor me zijn of kan dat gewoon?
 
Laatst bewerkt:
hmmmm, lastig te zeggen. Je zou eigenlijk Wilbers even moeten contacten. Al denk ik dat het wel gaat hoor. Aan de andere kant, als 'm graag hard afgesteld hebt kan je misschien beter eentje zoeken voor zwaarder.
Maar ja, voor dit geld...
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, op welke gewichtsklasse (van de berijder) wordt een originele schokdemper berekend? Is dat ook standaard (70-95 kg)?

De originele schokdemper die ik er onder heb, is erg stug afgesteld. Vind ik erg prettig, maar is door de vorige eigenaar afgesteld. Hij was ook zeker een kg-tje of 20 lichter dan ik, dus best apart...

Nu heb ik me net ff in volle bepakking gehesen, maar kom dan uit rond de 96-97 kg. Zou die Wilbers dan te licht voor me zijn of kan dat gewoon?

Ik weet niet echt of er een gewichtsklasse aan die standaard veer hangt. Hyperpro geeft bij hun progressieve veren een bereik af, maar de lineaire veren zijn heel specifiek.

Persoonlijk denk ik dat deze veer aan de lichte kant is. En opvangen met veervoorspanning verhogen wil je gewoon niet. Dat maakt de veer niet anders.
Aanschaffen en veer vervangen door een andere, brengt je op hetzelfde bedrag als een nieuwe Hyperpro.

Al bij Bolski gevraagd wat hij kan betekenen voor de prijs van een nieuwe? Scheelde bij mij aanzienlijk.
 
Als je flink wat knaken in een demper stopt zou ik die paar tientjes voor een veer op gewicht niet achterwege laten...
 
Ik weet niet echt of er een gewichtsklasse aan die standaard veer hangt. Hyperpro geeft bij hun progressieve veren een bereik af, maar de lineaire veren zijn heel specifiek.

Persoonlijk denk ik dat deze veer aan de lichte kant is. En opvangen met veervoorspanning verhogen wil je gewoon niet. Dat maakt de veer niet anders.
Aanschaffen en veer vervangen door een andere, brengt je op hetzelfde bedrag als een nieuwe Hyperpro.

Al bij Bolski gevraagd wat hij kan betekenen voor de prijs van een nieuwe? Scheelde bij mij aanzienlijk.
Helaas zegt mijn gevoel toch ook wel dat deze net te licht zal zijn. Het is jammer, voor dit bedrag kon ik me dat voor de sint nog wel veroorloven :/

Hyperpro kan voor een hoger gewicht een andere veer regelen, zal dat wel worden. Heb Bolski nog niet gecontact. Maar het zal dan wel gelijk een set worden voor achter en voor.
 
Als je flink wat knaken in een demper stopt zou ik die paar tientjes voor een veer op gewicht niet achterwege laten...
die knaken zou ik zeker niet in een demnper stoppen, is echt zonde geld.
kans op schade is best groot, door al het gerammel slijt het er een keer doorheen, en ligt alsnog je geld op straat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan