Yamaha MT-10

Het totaalpakket van de MT10 is gewoon top; meer dan voldoende vermogen, supergeluid, stuurt uitstekend (korte wielbasis), elektronica, licht, ruime zit (met mijn 1,85m) :]
 
Zo, Ik ben de gehele komende week weer "Koos Motorloos" :o

De MT-10 zojuist met EXACT 1000,0 Km op de teller terug gezet bij de dealer voor de eerste beurt. Dit weekend en volgende week, in verband met werk en andere verplichtingen, helaas geen tijd om te gaan rijden dus de dealer heeft tot volgende week vrijdagavond de tijd voor dat beurtje + alarm inbouwen én de Zümo steun netjes aan te sluiten. Originele zijtassen/koffers komen er ook meteen op, alleen de Akrapovic spullen en de Quickshifter zijn nog steeds niet leverbaar vanuit Yamaha.

Verder meteen even geïnformeerd voor een andere (radiale) rempomp. De af-fabrieks pomp doet z'n werk gewoon serieus goed maar ik mis de extra "bite" welke een radiale pomp wél geeft (ben vanop m'n SS fietsen eigenlijk niet anders gewend dus het was weer even wennen aan het gedrag van een axiale pomp). Dealer gaat nou kijken wat een Yamaha R1 pomp en/of een Brembo tegenhanger moeten kosten. Spul kan dan meteen gemonteerd worden als de "Hel" leidingen ingemeten en gemonteerd gaan worden ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo de eerste 2000 km zitten er op.
En gelijk even een andere demper geplaatste.
full
 
Wâ un lilleku fiets is dâ, daor wilde toch heul nie op gezien worre _O- :9~

Maar even serieus: Die laser demper staat ook érg mooi(én zal ook vast een mooi geluid geven, laser kennende)!! Ben jij niet bang voor steenslag op/aan je oliekoeler en radiateur? Ik heb er bij aflevering meteen de originele beschermcovers op laten zetten in verband met het érg minimale voorspatbordje waardoor steentjes en andere zooi een érg gemakkelijke en vrije baan krijgen in de richting van die koelmiddelen.

R&G Racing levert overigens, juist voor dat issue, een verlengstuk voor het front-fender, mocht je het willen weten :)
 
Laatst bewerkt:
Wâ un lilleku fiets is dâ, daor wilde toch heul nie op gezien worre _O- :9~

Maar even serieus: Die laser demper staat ook érg mooi(én zal ook vast een mooi geluid geven, laser kennende)!! Ben jij niet bang voor steenslag op/aan je oliekoeler en radiateur? Ik heb er bij aflevering meteen de originele beschermcovers op laten zetten in verband met het érg minimale voorspatbordje waardoor steentjes en andere zooi een érg gemakkelijke en vrije baan krijgen in de richting van die koelmiddelen.

R&G Racing levert overigens, juist voor dat issue, een verlengstuk voor het front-fender, mocht je het willen weten :)





Het geluid is mooi donker,en nog redelijk beschaafd.
De beschermcovers is de volgende optie.
 
Zo, Ik ben de gehele komende week weer "Koos Motorloos" :o

De MT-10 zojuist met EXACT 1000,0 Km op de teller terug gezet bij de dealer voor de eerste beurt. Dit weekend en volgende week, in verband met werk en andere verplichtingen, helaas geen tijd om te gaan rijden dus de dealer heeft tot volgende week vrijdagavond de tijd voor dat beurtje + alarm inbouwen én de Zümo steun netjes aan te sluiten. Originele zijtassen/koffers komen er ook meteen op, alleen de Akrapovic spullen en de Quickshifter zijn nog steeds niet leverbaar vanuit Yamaha.

Verder meteen even geïnformeerd voor een andere (radiale) rempomp. De af-fabrieks pomp doet z'n werk gewoon serieus goed maar ik mis de extra "byte" welke een radiale pomp wél geeft (ben vanop m'n SS fietsen eigenlijk niet anders gewend dus het was weer even wennen aan het gedrag van een axiale pomp). Dealer gaat nou kijken wat een Yamaha R1 pomp en/of een Brembo tegenhanger moeten kosten. Spul kan dan meteen gemonteerd worden als de "Hel" leidingen ingemeten en gemonteerd gaan worden ;)

Ik ben ook wel geinteresseerd in een radiale rempomp. Laat je hier weten wat de opties zijn?
 
Ik ben ook wel geinteresseerd in een radiale rempomp. Laat je hier weten wat de opties zijn?

Uiteraard!!

Ik zet er bij mij sowieso weer een paar korte Titax hendels op én ga de huidige stuurgewichten vervangen door een setje gewichtjes van een Yamaha R6. Die hendels is puur en alleen vanwege de instelbaarheid én het feit dat ik gewend ben aan het remmen/koppelen met hooguit twee vingers per hendel, die stuurgewichten is meer een praktisch iets..... M'n schuurdeur is maar 75 Cm. qua doorgang, de MT-10 is 80 Cm. breed O-)

Past uiteraard allemaal prima (mét beleid), maar.... Ik ben bang dat ik m'n brommer nog een keer klem zet tussen de kozijn steilen 8-)
 
Laatst bewerkt:
~wimmel_1 schreef op 09 juli 2016 @ 13:44:[/b

[....]

M'n schuurdeur is maar 75 Cm. qua doorgang, de MT-10 is 80 Cm. breed O-)

Past uiteraard allemaal prima (mét beleid), maar.... Ik ben bang dat ik m'n brommer nog een keer klem zet tussen de kozijn steilen 8-)


:) :) Mijn garage deur 76cm (dacht ik) moet ook met beleid. De grootste uitdaging is niet het stuur dat heb je in je handen en daar let ik op, maar het rechter knipperlichtje. Ben er al eens mee aan de kozijn gekomen ( gelukkig is die enigszins flexibel opgehangen).
 
Gisteren van Yamaha overigens ook nog een grote bubbeltjes enveloppe thuis gekregen met daarin een magazine én een mooi doosje om de (reserve) sleutel(s) in te bewaren samen met een sleutelhanger én een luxe opbergmapje voor de handleidingen + het onderhoudsboekje.

Daarbij tevens een verzoek om een mailtje te sturen met daarin de maat T-Shirt welke ik wens te ontvangen :)

166irfl.jpg


2d1lj14.jpg


Doen ze toch altijd wel érg netjes daar bij Yamaha !!!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren van Yamaha overigens ook nog een grote bubbeltjes enveloppe thuis gekregen met daarin een magazine én een mooi doosje om de (reserve) sleutel(s) in te bewaren samen met een sleutelhanger én een luxe opbergmapje voor de handleidingen + het onderhoudsboekje.

Daarbij tevens een verzoek om een mailtje te sturen met daarin de maat T-Shirt welke ik wens te ontvangen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Doen ze toch altijd wel érg netjes daar bij Yamaha !!!


:}

Die transformers sleutelhanger :9~
 
Ik had de doos, magazine en sleutelhanger ook al binnen. Verwacht het t-shirt volgende week, tenminste als ze mijn maat hebben: 3xl.
 
Voor mij persoonlijk zijn die specs wel overbluffend, mijn 3 motorfietsen bij elkaar hebben nog geen 160 pk. In het filmpje haalt ie overigens geen 160 pk. Ze vergelijken oa met een Tuono en een R1.
 
Moeders mooiste *O* *O* . De 1000km beurt zit erop evenals de eerste uitgebreide poetsbeurt. Nu mag die naar de 11500rpm. Er gebeurt boven de 8000rpm serieus wat. Het voorwiel blijft bij optrekken en serieus gasgeven niet aan de grond in de eerste 3 versnellingen (mode A en TCS 2).

full
 
Ik kan m'n fiets ook morgen weer ophalen mét een uitgevoerde 1000Km beurt + alarm inbouw (én een gemonteerde zij tassen/koffer set) *O* Nou alleen nog wachten op de Quick Shifter en de Akrapovic spullen. Én op wat info aangaande een radiale rempomp.

Óók wel leuk om even te lezen/bekijken: Test: Motortest: 2016 Yamaha MT-10 Tour
 
Moeders mooiste *O* *O* . De 1000km beurt zit erop evenals de eerste uitgebreide poetsbeurt. Nu mag die naar de 11500rpm. Er gebeurt boven de 8000rpm serieus wat. Het voorwiel blijft bij optrekken en serieus gasgeven niet aan de grond in de eerste 3 versnellingen (mode A en TCS 2).

[afbeelding]
leuk!

vergeet vooral niet om fotos te plaatsen met je zijtassen gemonteerd :)
 
En wat plaatjes van de fiets mét koffers....

29cmm2a.jpg


8vn85t.jpg


3zrit.jpg


Nou eerst de fiets eens even gaan wassen, da's deze maand nog niet gebeurd (shame on me).....

P.S. Mét koffers, welke van SW-Motech afkomstig zijn, is de fiets overigens ruim 85Cm breed aan de achterzijde. Wil dus zeggen dat je tijdens het file rijden er niet standaard vanuit kunt gaan dat de achterkant er automatisch door kan als de voorkant dat wél kan :P

De "Quicklock" SW-Motech EVO ring voor de tanktas van m'n "oude" R6 past overigens ook niet op de MT-10, kom ik nét achter B|
 
Laatst bewerkt:
Voor mij persoonlijk zijn die specs wel overbluffend, mijn 3 motorfietsen bij elkaar hebben nog geen 160 pk. In het filmpje haalt ie overigens geen 160 pk. Ze vergelijken oa met een Tuono en een R1.

139pk, dat valt wel tegen. Denk wel dat er veel te winnen is met het aanpassen van de in/uitlaat.

Moeders mooiste *O* *O* . De 1000km beurt zit erop evenals de eerste uitgebreide poetsbeurt. Nu mag die naar de 11500rpm. Er gebeurt boven de 8000rpm serieus wat. Het voorwiel blijft bij optrekken en serieus gasgeven niet aan de grond in de eerste 3 versnellingen (mode A en TCS 2).

[afbeelding]

Black beauty :9~

Aardige group test. MT10 wins
 
Laatst bewerkt:
1:10 tot 1:13?????? OK, ook deze wordt het dus niet voor me. Hoort gewoon niet meer te kunnen. Zeker niet als vergelijkbare vermogens en paar jaar terug met 1:15-1:20 kon.

Misser van Yamaha.
 
@Theun: T-Shirt ook al binnen gekregen?

107j821.jpg


Aan de achterkant staat klein het "MT" logo in de hals..... Helaas géén MT-10 :P
 
Yep, heb het t-shirt ook binnen.

@fazero. Het permanente gevoel van euforie wat veel beter verwoord wordt in:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/group-tests/mt10-vs-s1000r

weegt wel op tegen wat meer benzine.

Ik begrijp eerlijk gezegt ook niet waarom men zich daar zo druk over maakt. Zoals ik al eens hiervoor heb geschreven: reken nu eens uit wat het per jaar scheelt. Bij mijn 5000km is 1:12; 417 liter oftewel ( a 1,50/liter) €625. Als die nu 1:17 zou verbruiken wordt dat: 294liter oftewel(a 1,50/liter) €441. Men maakt zich dus druk om €184 euro per jaar op machines die nieuw tussen de €13500 en de €21000 kosten. Volkomen uit verband gerukt dus
 
Laatst bewerkt:
Yep, heb het t-shirt ook binnen.

@fazero. Het permanente gevoel van euforie wat veel beter verwoord wordt in:

https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/bikes/group-tests/mt10-vs-s1000r

weegt wel op tegen wat meer benzine.

Ik begrijp eerlijk gezegt ook niet waarom men zich daar zo druk over maakt. Zoals ik al eens hiervoor heb geschreven: reken nu eens uit wat het per jaar scheelt. Bij mijn 5000km is 1:12; 417 liter oftewel ( a 1,50/liter) €625. Als die nu 1:17 zou verbruiken wordt dat: 294liter oftewel(a 1,50/liter) €441. Men maakt zich dus druk om €184 euro per jaar op machines die nieuw tussen de €13500 en de €21000 kosten. Volkomen uit verband gerukt dus

1:10 of 1:12 met een tank van maar 17 liter die bij 13 liter op reserve gaat is niet heel fijn op vakantie of bij tourritjes :X

Best kans dat de MT10 met wat mods en een andere fueling zuiniger wordt. Dit was bij mijn FZ1 wel het geval.
Even wachten tot Ivan de MT10 onder handen neemt :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan