EHE en zij(n)spannen; deel 2

was een prima weekend. jammer dat ik niet alle draadjes af heb kunnen krijgen waar dat lukt jouw ook wel. ga door!
 
beproefd concept: twee brembo pompjes naast elkaar met een dubbele aansluiting op het rempedaal.
een pomp voor de achter en eentje voor de bakrem[afbeelding]


Zo wil ik dat op mijn span ook gaan doen.
Scheelt een hoop "gedoe".
Ik moet alleen nog steeds kijken hoe ik een mooie verbinding tussen het rempendaal en de pompjes maak.
 
Zo wil ik dat op mijn span ook gaan doen.
Scheelt een hoop "gedoe".
Ik moet alleen nog steeds kijken hoe ik een mooie verbinding tussen het rempendaal en de pompjes maak.

Ik heb de laatste paar keren de hefboom = slag van het pedaal naar de rempomp vergroot. Dan wordt er ook genoeg olie verplaatst om twee remklauwen te kunnen voeden.
 
Laatst bewerkt:
Grootste voordeel van twee rempompen is dat je de remdruk van beide pompen kan instellen door het verstellen van het gaffeltje wat de plunjer in drukt. Als de klauw van de bak net iets te agressief is laat je hem net iets minder aangrijpen en je hebt dan altijd een recht remmend span.

Een ander voordeel vind ik dat je het remsysteem niet helemaal hoeft te splitsen als je de bak er een keer af moet halen. Je haalt gewoon het pompje los en hoeft dan dus later niet weer te ontluchten
 
Even over de voorremmen....zijn die draaibaar aan de wielas? of zitten de platen , waar de remklauwen aan zitten , vast gelast?
 
Ik hoop dat het draaibaar gemaakt is.

Anders is het of niet in kunnen veren of het is kraak boem remklauw eraf.

Zal vast en lagertje zitten op de wielas.
 
Kun je mij uitleggen waarom die gelagerd moeten zijn. Je as staat toch gewoon stil?
De remklauwen zijn afgesteund op het vaste deel van de vork. Als de motor inveert veranderd de hoek van de klauw.
Een kogellager is het simpelst, maar het gaat maar om een paar graden, elk busje had het ook kunnen doen.
 
ben hier weer een weekend verder en ondertussen zit het blok weer dicht na nieuwe olie, filter, riemen en het stellen van de kleppen en ontsteking (zitten nog puntjes op deze, eerst maar eens kijken of ik er nog weer aan kan wennen voor ik er direct electronische ontsteking opzet; puntjes lijken nog behoorlijk nieuw)
full
 
op de remmen neem ik lever geen concessies na mijn avontuur van bijna twee jaar terug, dus ook het bakwiel moet toch echt wel eerst een remklauw hebben voor ik er mee de Eiffel in duik.

dit is een brembo klauwtje van een Multistrada
full
 
lassen en dingen exact recht houden gaat niet zo goed samen dus de montagevlakjes voor het klauwtje "even" navlakken op de freesbank
full
 
en toen was het eigenlijk wel tijd voor heel wat ontvetten, schuren/stralen en daarna vandaag eindelijk zwart maken! })
full
 
95mm heb er nu klauwen opzitten van een Moto guzzi V50 maar dat is wat te weinig
 
Laatst bewerkt:
langzaam aan begint het er een beetje op te lijken
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan