EHE en zij(n)spannen; deel 2

En vergeet de support act Stuck Mojo niet... Die doet t ook niet verkeerd als je even lekker door wil rammen.

Maar ik probeer nu meer in een rustigere beheerste flow te blijven tijdens de opbouw, dus doe het dan vaak net iets rustiger aan met een stukkie blues rock
 
Laatst bewerkt:
https://www.facebook.com/EHE.bikes/videos/

hij doet het hoor!

ging uiteraard niet zonder slag of stoot... lekkende carburateurs en zwetende koelers, maar dat is allemaal gefixed :)

nu nog de remmen aansluiten en vullen en ontluchten en we kunnen een proefrondje doen
 
.
full
 
De snelheid is juist heel laag, maar ik vergeet nu al een paar weken een beetje om te gaan slapen...
 
Vroeg ik me ook al af, sof je nog wel eens slaapt. Baan, gezin, en dan dit erbij, valt het tempo nog hard mee! *D
 
Pfffff praat me er niet van zeg...

Vandaag een vrije dag genomen om nog even snel de remmen aan te sluiten om dan te kunnen proefrijden en een aanhangerspatbordje te gaan passen.

Ging al direct mis omdat de auto van de vrouw er geen zin meer in had. Heeft me de ochtend al wel zo n beetje weg gesnoept.
Daarna de hele middag en avond bezig geweest om de boel op druk te krijgen.... Nog nooit zo aan het kloten geweest met die remmen als vandaag. Ze zijn nunop druk, maar super is het nog niet... Dus nu met de strop om het stuur en pedaal een dagje rusten.

Vanavond later ook nog even snel de achterlichten en zo willen aansluiten... Werd dus ook een ware zoektocht in de toch wel verknipte draadboom. Snap nog steeds niet waarom ik achter geen stroom kreeg, maar ik heb er uiteindelijk maar een nieuwe draad naar toe getrokken. Alles brand, wil je na t solderen even genieten.... Is de hele motor zo dood als een pier... Hoofdzekering doorgesmolten... Leek ook verdacht veel op een tin draadje ipv een zekering.

Verassingen genoeg dus steeds, maar ook nog niet kunnen rijden...
Wil de moed nog niet opgeven, maar dat ik zonder problemen richting eiffel kan durf ik niet meer te geloven... Hopelijk krijg ik m iig nog aan het rijden voor vrijdagmorgen en dan gaat t vast een heel avontuur worden...
 
Heb niet echt een pekelwaardige solo staan op dit moment... De cbx gaat echt de pekel niet in, de oude duc ook niet. Met de st4 zou het me niet zoveel kunnen schelen, ware het dat die met nat wegdek al lastig overeind te houden is en die staat ook nog eens met een gladde achterband ook...

Dus het moet en zal met het span...
Maakt het zo onderhand bijna een soort van bedevaartstocht, want ben al een paar maanden nachten aan het op offeren om m klaar te krijgen, dus als ik er vrijdag toch aankom, dan wordt de euforie wel heel uitgebreid gevierd *D

Nu nog wel even tijd vinden om ook nig sapjes te kunnen halen dan voor de tijd..
 
Dat laatste hoef je je geen zorgen om te maken. Je bent van harte welkom om bij ons een sapje te komen nuttigen; zeker als het je gelukt is om drie-wielig ter plaatse te verschijnen!

Maar ik ken het wel - vorig jaar moest ik noodgedwongen op twee (luxe) wielen arriveren en kon ik door de prettige sneeuwval alles wandelen omdat twee wielen en een bovenmaats zware motor niet geschikt zijn om heelhuids jezelf te verplaatsen over de camping. Dit jaar echter... Heb ik idd ook een paar maanden besteed aan het volledig reviseren van blok, draadboom, ontstekingssysteem, subframe en bak ophanging, bedrading-in-het-algemeen en toevoeging van essentiele en niet-zo-essentiele extraatjes.

En op tijd ook nog! Met als resultaat dat ik nu al twee dagen/avonden niets te doen heb en me dus behoorlijk aan het opvreten ben omdat het nog geen tijd is om te vertrekken...
 
Met dit soort tegenslagen zal het alleen maar mooier en leuker zijn als je toch met het apparaat op de plaats van bestemming arriveert. Zeker omdat je daar door mensen ontvangen wordt die de voorgeschiedenis kennen.

Onderweg zal er ook nog wel iets niet helemaal lekker gaan. Uurtje knutselen langs de kant van de weg maakt het verhaal alleen maar mooier.
 
Thanks rooie duif :)

@dwaal: dat laatste kan ik me echt niets bij voorstellen... dat eerste wel; al doel ik dan voornamelijk op de sapjes *D dus noem het maar een extra stimulans om nog een paar nachten in te korten.

mijn vorige span had veel te weinig grondspeling om daar op de camping rond te raggen, dus ik ben al wel gewend om daar een beetje rond te struinen.
 
Met dit soort tegenslagen zal het alleen maar mooier en leuker zijn als je toch met het apparaat op de plaats van bestemming arriveert. Zeker omdat je daar door mensen ontvangen wordt die de voorgeschiedenis kennen.

Onderweg zal er ook nog wel iets niet helemaal lekker gaan. Uurtje knutselen langs de kant van de weg maakt het verhaal alleen maar mooier.
Ik heb een halve werkplaats al in gepakt om onderweg niet voor verrassingen te komen staan. Dat is dan het grote voordeel van een zijspan - zoveel meer berg- en pakruimte...
 
idd; als ik moet kiezen, dan laat ik liever een deken thuis dan mijn gereedschap...
En ik zal ook eens goed nadenken wat er stuk zou kunnen gaan.
Zal iig aardig wat draad en stekkertjes enzo meenemen want electrisch verwacht ik de grootste problemen.

De Handvat verwarming gaat er dan ook zeker nog niet op (niet dat ik daar tijd voor ga hebben...)
Zolang ik maar vonkjes en een beetje licht kom ik er wel mee over.

Mechanisch zijn de meest kritische punten wel aardig onder controle, maar je kan na zolang stilstaan natuurlijk nooit zeker weten of er geen kering of pakking de geest gaat geven...
dus een vaatje koelvloeistof en motorolie gaan ook zeker wel mee. En Geewiz en ik proberen op ons dooie gemakje die kant op te tuffen
 
Haastige spoed is zelden goed - zeker omdat je daardoor de mooie omgeving van de Eifel helemaal niet goed kunt bekijken! (Dwaal snapt niets van de mannen-op-rijst-raketten-die-bochten-"aansnijden")
 
nou.... als je een bepaalde bocht toch al zo vaak hebt gereden, dan heb ik er niet zo'n moeite mee om eens iets minder op de omgeving te letten hoor *D

en ook op het span mag ik ook best wel graag een beetje de straat aanvegen... maar dat laat ik met dit slagschip voorlopig nog wel even achterwege
 
Hoi Ehe.
Veel succes gewenst dat je alles op tijd op orde krijgt!
't Is niet mijn soort motor, dat weet je en daar gaat het niet om.
Je bent machtig goed bezig man!
En alvast een fijne en probleemloze rit gewenst.
Groeten,
Doudou (je kent me van bij Jan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan