EHE en zij(n)spannen; deel 2

hier maar eens verder gaan; zo ben je op zoek naar een voorwiel.... en zo heb je opeens een voorwiel en een compleet span thuis staan...
full
 
Ik reageerde op dees kwoot. O-)

Maar is die zo ver van rijdbaar? Ik zou denken dat dat met een avondje wel zou lukken.


Nou hij heeft zo te ruiken in de benzine tank best wel lang stil gestaan... Dus ik wil het gelijk vanaf de basis goed aan gaan pakken en ook gelijk een aantal standaard GL1000 EHE modificaties door voeren zoals electronische ontsteking, 1100 carbs erop en misschien ook wel toch direct lpg.

Dat is op technisch vlak.

Optisch gezien ga ik m niet gewoon in elkaar gooien en afrollen, maar wil de bak een stukkie lager bij de grond leggen, de dakkapel dishen, het de schuifpui een heel stuk inkorten, de kuip vd motor proberen een stukkie lager te zetten en een kort ruitje. Het spatbord aan de achterkant vervangen door een nog langer exemplaar. Deze uitlaten zijn zo rot dat ze niet eens meer in de oudijzerbak kunnen, maar zo de compostbak in kunnen. Ik heb nog een setje lange turndown pijpen liggen voor een GL. Die gaan er op komen en dan eensetje van die klassieke bovenlader koffers er strak boven.
Doordat de benzine in de tank zo ver vergaan is en er echt bruine drap in ligt gaat die ook de ijzerbak in en zet ik er 1 van mijn getopchopte tanks in zodat ik het zadel weer een heel stuk lager kan maken. Stuur weet ik nog niet, maar kan goed zijn dat ik weer iets in de stijl van een T bar er op zet.

Kleurstelling gaat dus niet gerold worden, maar wordt in de basis hoogglans zwart met een paar andere kleur accenten erop. Misschien goud, of geel, of oranje... De wielen blijven deze kleur. Ik vinnut wel een sjiek kleurtje blauw


Kortom.,dit fix ik niet even in een paasweekendje... En ik denk dat ik ook nog steeds eerst de cafefighter af ga maken. Anders schuift dat ding weer voor onbepaaldd tijd de hoek in.


Wat betreft het ducspan ben ik ook al een beetje begonnen met de ontmanteling, want gisteravond kon ik zomaar opeens de rechterspiegel voor een heel erg nette prijs verkopen, dus die begint zichzelf alvast terug te verdienen :)
 
Nou hij heeft zo te ruiken in de benzine tank best wel lang stil gestaan... Dus ik wil het gelijk vanaf de basis goed aan gaan pakken en ook...

Je bedoelt
- tank, carbs, uitlaten en rempomp/leiding/klauw overzetten en starten die hap, toch? *O*



Nee serieus, lekker op de solo komen. Gewoon lekker zo aanpakken als je in je kop hebt. Klinkt goed namelijk. :Y
 
Kan er altijd een belletje aan wagen. Kom jij volgende week nog naar genemuiden toevallig? En heb je dan nog plek in je bak voor een blok van 100 kilo?...
 
TOP!!!

haal maar op Hellracer.

ik stuur je even een appje om het verder af te spreken
 
Hiphiphoray!!!


Daarna maar eens rustig bekijken wat er allemaal.wel.of niet nog bruikbaars inzit en dan misschien toch maar gelijk een 1200 naast het ezs span schroeven?...
 
Hiphiphoray!!!


Daarna maar eens rustig bekijken wat er allemaal.wel.of niet nog bruikbaars inzit en dan misschien toch maar gelijk een 1200 naast het ezs span schroeven?...
Het is even slopen, maar met je oude span er naast heb je volgens mij alles al bij elkaar.
 
Mijn oude span ernaast is al grotendeels opgegaan in de cafefighter qua 1200 onderdelen.

Daar heb ik oa de carbs en elektradelen al voor gebruikt
 
Genemuiden vorig weekend heeft me toch wat te veel motivatie gegeven, dus ik ben van de week maar begonnen met de ontmanteling en een beetje schoonmaken
full
 
Genemuiden vorig weekend heeft me toch wat te veel motivatie gegeven, dus ik ben van de week maar begonnen met de ontmanteling en een beetje schoonmaken
full
 
valt tot dusver helemaal niks tegen.

dus gisteravond ook al een beetje een mockup gemaakt van hoe ik het graag wil laten worden

de oorspronkelijke kuip gaat vervangen worden door een Rickman kuip die ik al jaren heb liggen.

Oh, daarom eerst maar even een plaatje van hoe het span er bijstond toen ik hem kocht. want die heb ik nog niet gedeeld met jullie
full
 
de EZS ruit en het hard top dakje zijn nog steeds te koop trouwens
full
 
vind het aangezicht van de rickman veel stoerder.


waarom überhaupt een kuip?
ik vind deze bak gewoon te lomp en breed voor een kale fiets. hij mag best een beetje body krijgen/houden
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan