EHE en zij(n)spannen; deel 2

wil eens kijken of ik die kuip wat lager dan standaard kan monteren. En dan ook met een mooi laag ruitje is dat helemaal volgens de laatste baggermode.

En daar passen ook wel een paar mooi lange lage uitlaten bij en laag doorlopend spatbord
full
 
en bij een bagger horen natuurlijk ook wel een setje koffers, dus die komen er ook lager dan gebruikelijk bij een GL aan te hangen en dat kan makkelijk, want ik heb toch geen hellingshoeken nodig, dus de uitlaten zitten dan ook een aardig stukje lager en verder naar achteren dan dat ze oorspronkelijk bedacht waren
full
 
Ja, en meer dan een beetje WD 40 en een doekje is er nog niet aan te pas gekomen
 
staat goed dat achterspatbord, mischien nog zo'n vissenstaard uitlaat (of hoe heten die) al zijn dit ook wel mooie uitlaten.
 
thanks


fishtails noemen ze die, maar ik ga deze turndowns gebruiken.
Die liggen hier al meer dan 15 jaar op zolder, dus hoog tijd om ze maar weer eens te gebruiken.


wil al jaren eens een GL in deze stijl opbouwen en dit is een mooie gelegenheid om het eens echt te gaan proberen.
De meeste onderdelen daarvoor heb ik in de loop van de jaren al verzameld of zelfs al aangepast zoals deze getopchopte benzine tank. deze is nog iets meer gechopped dan op mijn vorige span zat en dus kan ik er een mooi lage zit op maken met een mooie bult naar het spatbord.

alleen of ik de rikman goed genoeg vind gaan smoelen.... daar heb ik nog mijn vraagtekens bij. Maar er is maar 1 manier om daar achter te komen ;)
full
 
Het is heel anders dan wat we van jou gewend zijn maar het zal zeker weer iets aparts worden.
Ik kan niet wachten tot het klaar is.


En je eindelijk eens aan de duc begint :X
 
ik kan ook nauwelijks wachten, maar ik probeer sterk te blijven ;)
 
Helemaal mijn smaak niet, maar ik heb wel het gevoel dat het helemaal goed gaat komen. De rickmann past er vast bij. Met een laag afgezaagd ruitje zodat hij lekker breed lijkt.
Wat voor bak moet er naast komen, die vierkante EZS nog steeds?
 
jep, maar dan wel zonder het dak, met een lage ruit en de bak in de buurt van kwastert hoogte
 
Dat ziet er heel goed uit!

Ook het tempo zit er goed zodat we niet al te lang op het eindresultaat hoeven te wachten.
 
hmmm.... tempo gaat mij veels te traag en mijn komende weekenden barsten uit de voegen van de sociale verplichtingen met bijbehorende goudgele versnaperingen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan