Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo, setje PR4 laten monteren en vandaag ff ingereden, fijn setje bandjes :Y stuurt meteen goed en vol vertrouwen.
:]

Zou je het profiel willen opmeten? Ik heb even gedacht dat ik flinke slijtage er mee had maar toen zag ik dat het nieuwe profiel misschien minder diep was dan ik eerst dacht. Dat kan ik zelf natuurlijk nu niet meer controleren.. zou jij eens willen meten?
 
Ik heb ook even gemeten:
Voor 1,2 mm
Achter 1.6 mm
Maar hij is nog niet gelijk aan het meetvlakje op je band om je banden te verwisselen.
Ik heb de standaard Dunlop nu er nog onder zitten met totaal 13000 km.

Ik ben net terug van een weekje Duitsland, redelijk weer en toch 1700 km gereden.

Binnenkort servicebeurt en nieuwe banden. Dure grap en dat waarschijnlijk iedere jaar.
 
Meetvlak/nokje zit op 0.8mm las ik laatst. In Nederland is de limiet 1.0mm maar de meeste andere Europese landen is het 1.6 mm. Politie in Nederland houdt voor hun eigen motoren een minimum van 2mm aan. Omdat het anders niet veilig genoeg zou zijn onder alle omstandigheden.
 
Even snel gemeten kwam ik op 6,6mm
Jammer. Ik had zelf voor 3.5 achter 4 gemeten. Ik ging eigenlijk altijd van 5.5mm nieuw uit maar ik ben op internet ook waardes van 4mm voor en 5mm achter tegen gekomen. Begrijp ik goed dat bij jou voor en achter nieuw toch evenveel profiel hebben?

kmstand is 6000. Als die voorband echt van een dikke 6 naar 3.5 gegaan is dan vind ik dat best stevig.
 
Meetvlak/nokje zit op 0.8mm las ik laatst. In Nederland is de limiet 1.0mm maar de meeste andere Europese landen is het 1.6 mm. Politie in Nederland houdt voor hun eigen motoren een minimum van 2mm aan. Omdat het anders niet veilig genoeg zou zijn onder alle omstandigheden.

sterker nog: advies (bij fjr Kmar) is achter bij 3mm en voor bij 2 mm...
En die 3mm heb je ook hard nodig bij stevig doorrijden op nat wegdek...

Marc
 
hey gasten, heb een vraagje. onlangs is het me tijdens het reinigen van mn 2017 nc 750x opgevallen dat er links-vooraan waar de waterpomp tegen het blok aanzit een zwarte vettige boel langzaam ophoopt, precis of hij "zweet" daar ergens uit een dichting. heb dit al eens wat extra gereinigd, maar is me vorige week terug opgevallen. jullie dit ook? ben al eens naar mn honda-dealer geweest, maar die denkt niet dat het iets "ergs" is. het is dus niet dat er iets deftig uit lekt eh, ik heb nooit iets van lekresten onder de moto liggen ofzo, enkel die ophopende smurrie :-/
 
hey gasten, heb een vraagje. onlangs is het me tijdens het reinigen van mn 2017 nc 750x opgevallen dat er links-vooraan waar de waterpomp tegen het blok aanzit een zwarte vettige boel langzaam ophoopt, precis of hij "zweet" daar ergens uit een dichting. heb dit al eens wat extra gereinigd, maar is me vorige week terug opgevallen. jullie dit ook? ben al eens naar mn honda-dealer geweest, maar die denkt niet dat het iets "ergs" is. het is dus niet dat er iets deftig uit lekt eh, ik heb nooit iets van lekresten onder de moto liggen ofzo, enkel die ophopende smurrie :-/

Links onder daar zit de ketting / voortandwiel...
Sinds ik overgestapt ben naar een smeersysteem is het daar nog vettiger dan voorheen bij mij :p
Ben nu beetje bij beetje 't kraantje van m'n smeersysteem dicht(er) aan het draaien zodat de "fling" minimaal word.

Thans dat is wat ik denk dat jij omschrijft, mijn kettingset is vervangen en toen zag ik dat het bij de voortandwiel een grote ophoping is van zwarte smurrie...
In mijn geval "lekt" het een beetje naar beneden onder het blok ter hoogte van de bevestiging van m'n jiffy.


Lukt de avond ervoor brengen niet? Dan kun je immers afspreken dat ze het de ochtend erna als eerste doen. Wil je erbij zijn om het volgende keer zelf te kunnen?

Nee, moet werken tot na ze gesloten zijn.
En ik wil het zien om:
- zeker te zijn dat ze het doen en niet zomaar zeggen dat ze het gedaan hebben.
(heb ook verhalen gehoord dat het pas bij 48000 beurt echt hoeft)
- toezicht te kunnen houden dat ze m'n extra bekabeling voor diverse accessoires niet slopen.
- er van te leren en idd in de toekomst zelf te kunnen.
 
Laatst bewerkt:
~
Links onder daar zit de ketting / voortandwiel...
Sinds ik overgestapt ben naar een smeersysteem is het daar nog vettiger dan voorheen bij mij :p
Ben nu beetje bij beetje 't kraantje van m'n smeersysteem dicht(er) aan het draaien zodat de "fling" minimaal word.

Thans dat is wat ik denk dat jij omschrijft, mijn kettingset is vervangen en toen zag ik dat het bij de voortandwiel een grote ophoping is van zwarte smurrie...
In mijn geval "lekt" het een beetje naar beneden onder het blok ter hoogte van de bevestiging van m'n jiffy.neen, ik bedoel vooraan het blok, niet aan het voortandwiel enz.
 
hey gasten, heb een vraagje. onlangs is het me tijdens het reinigen van mn 2017 nc 750x opgevallen dat er links-vooraan waar de waterpomp tegen het blok aanzit een zwarte vettige boel langzaam ophoopt, precis of hij "zweet" daar ergens uit een dichting. heb dit al eens wat extra gereinigd, maar is me vorige week terug opgevallen. jullie dit ook? ben al eens naar mn honda-dealer geweest, maar die denkt niet dat het iets "ergs" is. het is dus niet dat er iets deftig uit lekt eh, ik heb nooit iets van lekresten onder de moto liggen ofzo, enkel die ophopende smurrie :-/

Is dat niet bij je drain gaatjte van je bougies?

zal eens kijken maar is mij nooit opgevallen, nu poets ik me motor ook niet zovaak
 
Is dat niet bij je drain gaatjte van je bougies?

zal eens kijken maar is mij nooit opgevallen, nu poets ik me motor ook niet zovaak


ik weet het niet, er zit een gaatje of "uitsparing" aan de voorkant vd waterpomp bij mijn nc750x, maar dit ziet nooit vuil ofzo. en mn nc heeft nog maar 4500km dusja.
 
Laatst bewerkt:
Kogel door de kerk,na 3 maanden brandstoftoevoer /startproblemen/stress en 800 km gereden de T Max maar geruild voor een 2017 NC X Dtc.
Zaterdag kan ik ophalen
 
Mooi Klaas, welkom bij de club. Zal je zeker geen spijt van krijgen.
En ook dan ff wat accessoires er op gooien. altijd leuk.
Veel plezier ermee en houd hem tussen de lijnen.
Welk bouwjaar?
 
Blauwetulp@
Tourtukker@

Het betreft een Demo Nc 750 X 2017 maart op kenteken gezet en 660 km op teller.
Kleur is zilver metallic.

Evt opties

Middenbok
Hugger
Hogere ruit (even aanzien nog)
K&N filter incl ander uitlaatsysteem
Kleiner kenteken plaathouder incl kleinere richtingaanwijzers
 
Nee ,Ik heb nooit een integra overwogen,ik vind tot rond 5000 euro een motorscooter nog acceptabel,daarboven rij ik toch liever motoren ,waar ik met een tussenstop van 10 jaar altijd mee gereden heb.(meest buikschuivers).
Ben dus herintreder en in 2016 begonnen met een pcx 150 en zo weer het plezier in het motor/scooter rijden teruggekregen.
En ja de T max was van mn zoon,maar in 3 maanden veel problemen mee gehad en ondanks de garantie is het MP niet gelukt om de Tmax goed op orde te krijgen (benzinepomp)en kon het beste handelen (inruilen) tegen een demo NC 750 x Dtc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan