Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker doorrijden is geen probleem met de 750 blokken je hebt lekker wat koppel, zal je merken met proefrijden.
Weet niet of de x en s op de zelfde banden wordt afgeleverd maar de standaard banden onder de nc van de 2016/17 zijn ruk, die zou ik gelijk laten veranderen bij de aankoop.

Thnx voor je reactie.
Weet je zo wat voor standaardbanden je op de nc 750 krijgt? En wat voor banden raad je aan om eronder te zetten?

En kan iemand meer vertellen over wat de DCT nu precies doet? Ik las dat Honda nc een van de weinige zoniet, de enige was die dat in het motor segment heeft? Ook een aanrader om die als optie te nemen?

Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van motors, dus excuus als ik stomme vragen stel.
 
Laatst bewerkt:
~
Thnx voor je reactie.
Weet je zo wat voor standaardbanden je op de nc 750 krijgt? En wat voor banden raad je aan om eronder te zetten?

Ik heb zelf nog niet zo veel verstand van motors, dus excuus als ik stomme vragen stel.[/quote

Moghu Kan alles vragen. Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden.
Heb zelf ook een S met dct. uit 2015. Dik tevreden ermee.

Bij mijn zitten er standaart Bridgestone BT023 Sport Touring eronder en die bevallen mijn goed.

Zeer fijne fiets voor woon werk of wat harder te rijden [normaal].

Suc6 met je keus, Groet.
 
Moghu Kan alles vragen. Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden.
Heb zelf ook een S met dct. uit 2015. Dik tevreden ermee.

Bij mijn zitten er standaart Bridgestone BT023 Sport Touring eronder en die bevallen mijn goed.

Zeer fijne fiets voor woon werk of wat harder te rijden [normaal].

Suc6 met je keus, Groet.

Bedankt voor je reactie!

En kan iemand meer vertellen over wat de DCT nu precies doet? Ik las dat Honda nc een van de weinige zoniet, de enige was die dat in het motor segment heeft? Ook een aanrader om die als optie te nemen?
 
Bedankt voor je reactie!

En kan iemand meer vertellen over wat de DCT nu precies doet? Ik las dat Honda nc een van de weinige zoniet, de enige was die dat in het motor segment heeft? Ook een aanrader om die als optie te nemen?

Mijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.

DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door


over de DCT is zat te vinden.

DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda

Honda | DCT | Dual Clutch Transmission

maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets
 
Laatst bewerkt:
Mijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.

DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door


over de DCT is zat te vinden.

DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda

Honda | DCT | Dual Clutch Transmission

maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets

Dat heb jij dat weer goed omschreven Mick. :t
 
Mijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.

DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door


over de DCT is zat te vinden.

DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda

Honda | DCT | Dual Clutch Transmission

maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets

Heel erg bedankt voor de informatie!

Uiteraard snap ik dat met proefrijden je zelf ervaart of de motor bij je past enzo.

Ik was alleen benieuwd hoe men het hier ervaart en waar ik zoal op moet letten bij die motor (voor- en nadelen). Dan heb ik toch een soort van voorsprong bij een eventuele aankoop van de S-versie. Alle beetje informatie over de motor helpt me in ieder geval op de juiste weg.

Nogmaals bedankt voor de informatie!
 
Het is geen racemonster uiteraard qua vermogen. Maar door het aardige koppel schiet het toch tot de 80-100 lekker op.

Niet te vergelijken qua vermogen en toerenbereik met m'n tracer, maar als ik op de NC750S rij dan denk ik vrijwel altijd bij mezelf, qua vermogen:'Ja, dit is eigenlijk ook wel gewoon genoeg'. Rijdt prima en rijbewijs veilig :+

De NC is hier zonder DCT, maar met lijkt me wel erg relaxed hoor. Tenzij je het schakelen echt zou missen.. maar je krijgt wel veel meer rust terug en kunt je bv volledig focussen op het rijden en de bocht nemen (om maar wat te noemen).
 
Risa 88.
Je zou ook een keer een VFR 1200 x cross tourer DTC kunnen proberen.is V 4 meer vermogen ,ook dorstiger en duizend of 4-5 duurder dan een NC 750 voor een vergelijk :]
 
Risa 88.
Je zou ook een keer een VFR 1200 x cross tourer DTC kunnen proberen.is V 4 meer vermogen ,ook dorstiger en duizend of 4-5 duurder dan een NC 750 voor een vergelijk :]

Haha als het 4-5 duurder is dan een NC 750, dan houdt het al op. Ik wil namelijk qua budget niet meer betalen dan een NC 750. Bij de NC 750 viel het me ook op dat deze relatief goedkoop is, vandaar dat het mijn aandacht ook had getrokken.
 
.... maar kan hij ook een beetje gassen (lees doorrijden op rechte stukken) of is het toch een te brave motor?

Deze zin baart mij een beetje zorgen wanneer een keuze voor mogelijke NC gaat.
Ja, de NC is een brave motor. Dit komt volledig door het motorkarakter.

Veel mensen, waaronder ik zelf ook, bedoelen met gassen, dat ze de motor van tijd tot tijd eens lekker in toeren willen gooien. Om eens lekker "Wild/Sportief" te kunnen rijden. Dat gassen wil dus niet met een NC aan gezien begrenzer op het niveau van een moderne personenauto ligt.

Maar........
Ondanks dit gegeven wil de NC toch zeker wel snelheid maken binnen het gegeven toerenbereik en kan je toch echt wel "Wild/Sportief" rijden met de NC. Je moet voor jezelf een knop omzetten dat het geluid van de hoge toeren gewoon niet komt.
Mijn vrouw heeft 18 maanden een 750X DCT in bezit gehad en zij kon mij ook in de Dolomieten en Noorwegen heel goed bijhouden. Terwijl ik om met mijn Honda VF1200X toch best wel stevig doorreed.

Dus eens lekker doorrijden kan absoluut zeker weten. Geen twijfel.
De vraag is alleen: Kan jij aan het a-typische karakter van motorblok wennen?

DCT!!
Gewoon doen. Een supertechniek die Honda steeds beter/fraaier weet te krijgen.
Veel mensen zeggen vaak: Een automaat op een motor? Nee, daar ben ik niet oud genoeg voor of Dan is het geen motorrijden meer, daar hoor je zelf op te schakelen.
Dat is gewoon onzin. De 750(X/S) met DCT is gewoon een super combi. Waarom?? Het verhult voor een deel het a-typische motorkarakter. En juist dat karakter schrikt een deel van potentiële kopers af. Doordat het snelle schakelt dan jezelf kan, wordt de motor er dus ook nog eens sneller van. Dit was een reden waarom mijn vrouw mij zo goed bij kon houden.

Ik heb zelf dus een VFR1200X. Die heeft nog een gewone schakelbak. Als ik hierna weer een VFR1200X neem (die kans is zeer aannemelijk), wordt 100% zeker een DCT.
Zoals al aangegeven kan je met DCT nog steeds nagenoeg alle regie in eigen handen blijven houden (alleen bij terugschakelen kan de automaat het soms beter weten en dan is vrijwel altijd nog terecht ook). Maar er zijn toch ook verschillende momenten dat je wat comfort zoekt en stiekem wenst dat de motor het schakelen van je overneemt. Dat kan dan ook en neemt de DCT die taak feilloos van je over.

Risa 88.
Je zou ook een keer een VFR 1200 x cross tourer DTC kunnen proberen.is V 4 meer vermogen ,ook dorstiger en duizend of 4-5 duurder dan een NC 750 voor een vergelijk :]

Een nieuwe NC met DCT kost ongeveer net zoveel als een een gebruikte VFR1200X zonder DCT uit de eerste bouwjaren (2012/2013). Daarnaast ligt het verbruik van de 1200X ook nog eens ongeveer 30-40% hoger.
 
Laatst bewerkt:
Nou, vanmiddag beginnetje gemaakt. Om de achterveer eraf te kunnen halen.
Om bij de bovenste bout moer te komen moet de rechter helm compartement er eerst af. [bak].
Dan de lange zijkap waar het klein zijkapje met nc750s erop staat. [kleine zijkapje zit aan de binnenkant met schroefjes aan de lange zijkap geschroeft dus.]
Dan zie je een gat in het rechter frame waar je de moer ziet zitten van de bovenste bout.
Nu kan je met een verlengde dop 17mm en ratel de moer eraf draaien.

Toen ben ik maar gestopt, vond het welletjes. [Rug]. Doet elke x een beetje.
Volgende x de onderste gedeelte [bevestiging] van de veer los draaien.
En wel de ruimte tussen onderkant zitting en bovenkant band opvullen anders zakt ie in een x naar beneden. [Of de voorwiel verankeren aan de grond.]
Word vervolgd. Groet.
 
Gister middag toch nog maar even snel me voor bandje gewisseld MPR4 deze was echt op na 18.000K achterband gaat nog wel een paar K mee.
Wel apart dat voor harder slijt dan achter nog nooit mee gemaakt .
nu weel een MPR4 er onder gelegd omdat ik die had liggen maar denk dat ik hierna toch eens voor een ander type band ga kijken de MPR4 is toch niet zo geschikt voor de NC750X
1k0.jpg


rechts
1k0.jpg


links
1k0.jpg


540.jpg

540.jpg
 
Gister middag toch nog maar even snel me voor bandje gewisseld MPR4 deze was echt op na 18.000K achterband gaat nog wel een paar K mee.
Wel apart dat voor harder slijt dan achter nog nooit mee gemaakt .
nu weel een MPR4 er onder gelegd omdat ik die had liggen maar denk dat ik hierna toch eens voor een ander type band ga kijken de MPR4 is toch niet zo geschikt voor de NC750X
[afbeelding]

rechts
[afbeelding]

links
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Bandje is aardig op ja,. maar volgens mijn was ie al bij de 15.000 op!! '(
En gecupt, maar dat komt ook omdat je bij deze band een horizontale profiel hebt.
Dat hapt aardig met remmen.
 
Mijn NC750X DCT werd met Dunlop's afgeleverd deze heb ik na 3k en een hoop gegelij en gezijk onder (garantie) laten veranderen voor michelin Pilot road 4 deze slijten wel een beetje raar denk dat ik hierna naar bridgestone S20 ga ofzo.

DCT is een dubbele koppeling, je schakelt sneller dan vele andere motoren en het gaat ook super soepel, je schakelt met flippers of in de automaat functie (4 standen, D(ive) S(port) 1, 2 en 3) ik heb er geen spijt van zeker niet met file rijden, toevallig reed er in de file nog een Honda voor me, hij steeds met koppeling in/uit bokken en schakelen en ik kon er rustig en geconcentreerd om me heen kijkend relaxt tussen de auto’s door


over de DCT is zat te vinden.

DCT – Beleef Honda – Motorfietsen – Honda

Honda | DCT | Dual Clutch Transmission

maar je zou gewoon eens moeten gaan proefrijden wij kunnen wel vertellen hoe geweldig het is enzo maar je moet het zelf ervaren en je vind het of geweldig of helemaal niets
Die Bridgestone S20 kan ik je echt aanraden. Ik heb dit type band al heel band op m'n XJR1200 kenny roberts replica (die ik al 19 jaar heb) de voorgangers van de S20 waren de BT56, later werd het de BT014 en nu heettie S20 en is een heerlijke plakker: vol vertrouwen tot op de rand plat te gooien :P Wel even een beetje warm laten worden en bij droog weer hè.....
 
Wat is ongeveer de waarde van een volledige Honda kofferset (top+zij koffers en rekjes)?

Zit te kijken naar een 2e hands NC700X uit 2012, maar de vraagprijzen liggen nogal dicht bij elkaar bij gelijke KM stand terwijl de accessoires behoorlijk verschillen. Sommige zijn kaal, sommige een Akra + versnellingsindicator etc. en de ander met een volledige kofferset. Allemaal zitten zo rond de 5k - 5.5k.
 
Wat is ongeveer de waarde van een volledige Honda kofferset (top+zij koffers en rekjes)?

Zit te kijken naar een 2e hands NC700X uit 2012, maar de vraagprijzen liggen nogal dicht bij elkaar bij gelijke KM stand terwijl de accessoires behoorlijk verschillen. Sommige zijn kaal, sommige een Akra + versnellingsindicator etc. en de ander met een volledige kofferset. Allemaal zitten zo rond de 5k - 5.5k.

Bij van Boxtel motoren heeft een set Givi E360N zijkoffers inclusief zij rekken voor deze fiets voor 319 uuro. Nieuw. Niet duur.
 
Wat is ongeveer de waarde van een volledige Honda kofferset (top+zij koffers en rekjes)?

Zit te kijken naar een 2e hands NC700X uit 2012, maar de vraagprijzen liggen nogal dicht bij elkaar bij gelijke KM stand terwijl de accessoires behoorlijk verschillen. Sommige zijn kaal, sommige een Akra + versnellingsindicator etc. en de ander met een volledige kofferset. Allemaal zitten zo rond de 5k - 5.5k.

En een Touratech Zij beugels en kofferrek voor de x. Partikulier. Vraag prijs 150 uuro.
Marktplaats.
Dan weet je de prijzen een beetje.
 
Top, bedankt! Kosten van de kofferset is dus geen reden om voor een andere kleur te kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mpr2, rijden wel lekker in de regen, veel beter dan m'n cta2's die ik had op m'n vorige.
Kreeg de mpr2 nieuw mee van de dealer :)

Trouwens ook 2de tankje leeggereden, kom uit op een 1/26, dus daar verlies je 2km/liter mee als je met een decat rijdt.
 
De Touratech Koffer rek set inclusief topkoffer rek op Marktplaats is gezakt naar 110 uuro.
Partikulier dus. Sla uw slag. nog nooit gebruikt staat er. alleen mee gereden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan