Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ook een heerlijk geluid geeft is de demper van leovince.
Zelf heb ik dan het complete systeem.
Met de demper er in is het een mooi diep geluid, met de demper er uit een goede brul!
AANRADER! *O*

Ben benieuwd naar de foto's

Misschien dat ik dan de Delkevic uitlaat combineer met een blackwidow decat pijp.
 
Wat ook een heerlijk geluid geeft is de demper van leovince.
Zelf heb ik dan het complete systeem.
Met de demper er in is het een mooi diep geluid, met de demper er uit een goede brul!
AANRADER! *O*

Klopt, de complete Leovince uitlaat dus incl. cat vervanger staat op Yuotube. Met een nc700s.
Mooi zwaar geluid.
Maar de Delkevic kan ook aardig van de partij zijn. En voor die prijs heb je alleen een Akrapovic
einddemper.!!!!!!
Vind zelf de Akra nou niet heel bijzonder qua geluid en ze zijn allemaal hetzelfde van Akra. En christusduur.
 
Stiekem ben ik jaloers over die grote uitlaatjes :+ Ik met m'n quasi non-existent Ixil Hyperlow en Blackwidow decat zou ook wel eens het diepe ronkende geluid willen horen :)


@blauwetulp, linkje van leo+decat? :o
 
@ mveldkamp, ziet er mooi uit die uitlaat :D

Vandaag even het nieuwe scherm uitgetest, scheelt een hoop in de rijwind op je helm. Ik ben tevreden.

96d715afc596f59dc91ffb465f745a4c.jpg
 
Stiekem ben ik jaloers over die grote uitlaatjes :+ Ik met m'n quasi non-existent Ixil Hyperlow en Blackwidow decat zou ook wel eens het diepe ronkende geluid willen horen :)


@blauwetulp, linkje van leo+decat? :o

Moghu, weet niet hoe dat moet.
Gewoon naar YouTube gaan, '"Honda nc700 exhaust Leovince "intikken.
 
Hoe snel schakelen jullie eigenlijk naar z'n 6?
Zo snel mogelijk? of vinden jullie het ook fijner om hem in z'n 4-5 te houden bij 70-80km/u

Als ik al naar z'n 6 schakel bij 75km/u loopt hij wel heel erg laagtoerig, kan dit gewoon zonder dat het slecht is voor de motor?
 
Hoe snel schakelen jullie eigenlijk naar z'n 6?

Afhankelijk van de weg, t verkeer, de route, mijn huidige rijstijl (wat ik wil / verwacht te gaan doen/nodig hebben)....

Soms rij ik 80 in z'n 3, soms in z'n 5, soms in z'n 6.
(en soms rij ik ~69 in z'n 6...)
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel schakelen jullie eigenlijk naar z'n 6?
Zo snel mogelijk? of vinden jullie het ook fijner om hem in z'n 4-5 te houden bij 70-80km/u

Als ik al naar z'n 6 schakel bij 75km/u loopt hij wel heel erg laagtoerig, kan dit gewoon zonder dat het slecht is voor de motor?


Afhankelijk of ik op drive of sport stand rij. En de motor kan laag toeristen rijden. Daarvoor is het ook ontworpen. Ik rij wel in de stad 2000 toeren. Geen probleem.
 
Ik schakel naar 6 rond de 60km/h, ik schakel nogal snel om zo min mogelijk benzine te verspillen :')
 
Hoe snel schakelen jullie eigenlijk naar z'n 6?
Zo snel mogelijk? of vinden jullie het ook fijner om hem in z'n 4-5 te houden bij 70-80km/u

Als ik al naar z'n 6 schakel bij 75km/u loopt hij wel heel erg laagtoerig, kan dit gewoon zonder dat het slecht is voor de motor?

Je kan net zo snel schakelen als je wil. De motor laat zelf wel weten wat deze wel of niet leuk vind. Veel minder dan 2000 toeren in de 6 gaat 'm niet worden. Je zal dan al gauw merken dat de motor wat bokkig begint te worden.
Aangezien het blok ook onderin best wel soepel loopt, mag je dat bokkige gedrag rustig opvatten als een hekel hebben aan het toerental.
 
Ik schakel naar 6 rond de 60km/h, ik schakel nogal snel om zo min mogelijk benzine te verspillen :')

Vandaag van werk naar huis eens extra op gelet.
Als ik ~65Km op de teller rij (60Km gebied) rij ik in z'n 5 zuiniger dan in z'n 6....
Ga ik richting de 80 dan word de 6 wel zuiniger.
 
Ik let nooit op zuinig rijden, ik kies het verzet wat het beste bij het soort weg past. Ik heb de DCT altijd in S of M staan.

Snelweg meestal in z'n 6 omdat je in dit verkeer veel beter kunt anticiperen en dus niet effe snel hoeft te accelereren. Op 80 en 100 km/u wegen in 4 of 5. Op 60 km/u wegen meestal in 3 of 4, en waar je max 50 mag hou ik 'm in 2 of 3. Het kiezen van een versnelling lager dan ook goed zou kunnen, is dat je niet zo snel te hard gaat rijden en dat scheelt weer in de boetes. Een ander voordeel van een hoger toerental, is dat de uitlaat een lekkerdere roffel geeft wat ook andere verkeersdeelnemers eerder attendeert op mijn komst.

Gemiddeld is mijn verbruik 1:27, met het kiezen van de hoogst mogelijke versnelling zou vast 1:30 mogelijk zijn maar eerlijk gezegd boeit mij dat totaal niet. Met zo'n 5000 km/jr scheelt dat grofweg 30 Euro oftewel 2,50 Euro per maand. Dan kies ik steevast voor een veel dynamischer rijstijl.

Om nog even de vraag te beantwoorden of een laag toerental slecht voor de motor is... Waarschijnlijk niet, maar weet ook dat zo laag mogelijke toerentallen wel op de lagers e.d. voor extra slijtage zorgen wegens de onbalans die dan ontstaat.
De algemene vuistregel om te weten of je met een te laag toerental rijdt: als je het gas half open draait en de motor accelereert niet meteen, dan is het te laag.
Een andere vuistregel: het meest effectieve toerental voor een motor is het toerental waarbij het maximum koppel wordt gehaald. Dat is bij 4750 tpm, dan snort 'ie het lekkerst. Ik rij het lekkerst zo tussen 3000 en 5500 tpm, dan is het gewoon een pittig beessie.

Ik vind 2000 tpm de absolute ondergrens waarbij het blok soepel genoeg loopt om goed op te pakken, daaronder gaat het wel flink vibreren, wordt het wat bokkig en dat voelt gewoon niet lekker in mijn lijf. Zelf hanteer ik 2500 tpm als ondergrens, dan loopt het als een zonnetje, trillingsvrij en is er behoorlijk wat koppel beschikbaar, gashendel open en je gaat gewoon, zoals het hoort. Opschakelen doe ik meestal rond de 5000 tpm, dan kun je lekker sportief en toch ontspannen bezig zijn. Als ik echt voluit wil gaan, zet ik de DCT in S zodat ik geen last heb van de begrenzer.
 
*Zucht* Wilde er eigenlijk nog niet zelf aan beginnen... (tot de garantie van 2 jaar helemaal verlopen was)

Het onderhoud van mijn NC'tje helemaal zelf te gaan doen.
Maar heb 'n mailtje dat m'n vaste dealer er per 1 maart mee stopt.....

Dus nu moet ik op zoek naar een nieuw adres waar ik me comfortabel voel m'n motor voor onderhoud langs te brengen of het "a la minuut" zelf gaan doen...

Niet handig als je eigenlijk alleen een parkeer-garage hebt ipv een "werk garage"... (gladde betonnen vloer zonder afvoerput) en al helemaal niet als je nog eigenlijk geen gereedschap hebt... (niet dat dit mij zou tegen houden)
De kleine beurt die kan ik zelf wel ondertussen gok ik, die heb ik vaak genoeg mee gekeken en dingen gevraagd dat ik dat wel snap.... en anders... youtube.
De 48.000 beurt komt er echter aan, en laat nou net daar een aantal dingetjes zijn waar ik niet echt van op de hoogte ben hoe 't moet // wat handig is om te doen/laten. (bijv. Radiator leeg & los of gewoon opzij laten hangen voor het kleppen stellen, of remvloeistof vervangen...)

-edit:
Als je ~36.000Km per jaar rijd word goed onderhoud wel belangrijk :)
 
Laatst bewerkt:
Hoop dat het hier mag...

Topic is zo enorm lang dat ik het niet direct terug kan vinden en toch enige spoed heb..

Ik overweeg met mijn lengte van 1.97 een NC700X DCT aan te schaffen uit 2013 met 45dkm op de teller.

Zijn er dingen waar ik extra alert op moet zijn?
Zie dat ze te koop staan voor 4000-4500€
 
45k km is niet veel voor een NC indien goed onderhouden.. dus goed checken dat de onderhoudshistorie aanwezig is. Verder gewoon op de standaard dingen letten en je niet blindstaren op de mooie motor.
Neem eventueel iemand mee die verstand heeft van motoren :)


Een 50k km test.. kwam erop neer dat alles er nog als nieuw uit zag.
 
Hoop dat het hier mag...

Topic is zo enorm lang dat ik het niet direct terug kan vinden en toch enige spoed heb..

Ik overweeg met mijn lengte van 1.97 een NC700X DCT aan te schaffen uit 2013 met 45dkm op de teller.

Zijn er dingen waar ik extra alert op moet zijn?
Zie dat ze te koop staan voor 4000-4500€

Weet niet hoe een 700 zit maar goed kijken of je met 1.97 geen last krijgt van hinderlijke turbulentie, zijn wel andere ruiten enz te krijgen maar let daar wel even op.

En idd 45k is niets voor een nc maar wat al gezegd wordt let er op of het onderhoud juist is gebeurd.
 
Beetje meer aan het in-lezen wat betreft onderhoud van de NC.... (als ik 't dan toch zelf ga doen)

Kwam iets interessants tegen...
Als je een manueel NC750 rijd, heb je 43 tanden op je achter-tandwiel...
en als je die vervangt met die van een DCT (39 tanden) zou je in ruil voor een (niet merkbaar) mindere acceleratie een hoger top-snelheid halen EN betere Km/L....

Op z'n minst interessant....


Tra-la la la la....
Gereedschap/Spul dat ik denk te moeten gaan halen om zelf alle onderhoud te gaan doen:
- "voelermaat"
- doppen/pijp-set (voor bougie vervanging) (Bougiedop sleutel 16)
- olie-filter tang geval... (Filter dop, 64mm ?)
- moment-sleutel voor het weer vastzetten van het eea.
 
Laatst bewerkt:
Je bent waarschijnlijk meerdere momentsleutels nodig. Iedere (betaalbare) momentsleutel heeft bepaald bereik en is geschikt voor bepaalde doppen.
Dus naast momentsleutels is een doppen set ook sterk aan te raden.

Kijk eens bij HBM. Scherp geprijsd gereedschap. Geen topkwaliteit dus maar de af en toe doe-het-zelfer heeft hier leuk gereedschap aan.
Ook Powerplustools is het overwegen waard. Is wat duurder en ik heb het idee dat het ook betere kwaliteit is dan HBM.
 
*Zucht* Wilde er eigenlijk nog niet zelf aan beginnen... (tot de garantie van 2 jaar helemaal verlopen was)

Het onderhoud van mijn NC'tje helemaal zelf te gaan doen.
Maar heb 'n mailtje dat m'n vaste dealer er per 1 maart mee stopt.....

Dus nu moet ik op zoek naar een nieuw adres waar ik me comfortabel voel m'n motor voor onderhoud langs te brengen of het "a la minuut" zelf gaan doen...

Niet handig als je eigenlijk alleen een parkeer-garage hebt ipv een "werk garage"... (gladde betonnen vloer zonder afvoerput) en al helemaal niet als je nog eigenlijk geen gereedschap hebt... (niet dat dit mij zou tegen houden)
De kleine beurt die kan ik zelf wel ondertussen gok ik, die heb ik vaak genoeg mee gekeken en dingen gevraagd dat ik dat wel snap.... en anders... youtube.
De 48.000 beurt komt er echter aan, en laat nou net daar een aantal dingetjes zijn waar ik niet echt van op de hoogte ben hoe 't moet // wat handig is om te doen/laten. (bijv. Radiator leeg & los of gewoon opzij laten hangen voor het kleppen stellen, of remvloeistof vervangen...)

-edit:
Als je ~36.000Km per jaar rijd word goed onderhoud wel belangrijk :)

36dkm met je nc? Hoeveel kan blok hebben? Ben aan het kijken naar 700x dct met 45dkm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan