Ducati Deel #121 Xmas edition

Nou mijn straatfiets (strada) vertoonde ook kuren....met +/- 5 min gesputter op de A1 thuis gehaald. Geen idee wat het is maar de relaiscontacten vd ecu/pomp/main relais schoongemaakt. Nog niet geprobeerd maar vh weekend ff een rondje hier de buurt.

Ik ga nieuwe bestellen want die 25 jaar oude relais vertrouw ik niet meer...
 
Nou mijn straatfiets (strada) vertoonde ook kuren....met +/- 5 min gesputter op de A1 thuis gehaald. Geen idee wat het is maar de relaiscontacten vd ecu/pomp/main relais schoongemaakt. Nog niet geprobeerd maar vh weekend ff een rondje hier de buurt.

Ik ga nieuwe bestellen want die 25 jaar oude relais vertrouw ik niet meer...

Heb je nog mazzel, ik stond om half 11 langs de kant en heb nooit Assen gehaald.
Waarschijnlijk de spanningsregelaar of de dynamo...
 
Nou clubrace was weer een evenement zoals het hoort: de tweekleppers overleefde de trainingen feilloos waar menig Pani strandde, Jeremayah die in de GT dacht het hele veld uit te kunnen remmen heeft de grindbak aldaar een paar meter verplaatst... Gerhard die zijn rukhandje niet meer onder controle had en na een halve sessie huiswaarts keerde enz.

De wedstrijden waren een ander verhaal, ik had bij de strubben plots geen remmen meer (kokende linkerklauw) en wist op haren en snaren op de baan te blijven maar einde oefening. Bij Gerrit plofte helaas een nieuwe olieleiding, dus die kreeg het zwart te zien na Haarbocht, Paul zijn RESERVE Pani overleefde wonderwel, waar de nummer één fiets alleen nog noodloop had, maar die stond toch ook aardig te stomen op de middag en zo was er weer een DCR voorbij om over na te praten en van te leren... *D ;)
:} :} :}

Alleen PaniPaul heeft de finish gezien deze DCR, het is een aflopende zaak, dat MFDT DCR-team
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog mazzel, ik stond om half 11 langs de kant en heb nooit Assen gehaald.
Waarschijnlijk de spanningsregelaar of de dynamo...
Ai dat is minder als je langs de snelweg staat. Ik heb overwogen om vd snelweg af te gaan en binnendoor te rijden maar ik dacht gas erop...en warempel zonder problemen thuis gehaald.

SR's heb inmiddels 2 (750 en op de 888) van versleten en vervangen door Shindengen sh673-12...nergens meer last van.

DCR niet bezocht, had een eigen rit vd club hier.

Succes iig.
 
Heb een prachtige clubrace gehad, had me Husky Supermoto meegenomen en heb daar donderdags mee gereden op de juniortrack waar men Supermoto kan rijden 8-) was eerste keer op circuit en gelijk s'middags een wedstrijd gereden :] werd nog niet eens laatste ook en het hok is heel gebleven :}
Zal er wel wat in de weg hebben gereden maar men moet ergens beginnen he :P
Clubrace weekend was wel weer een bijzondere :)
Wat uitval en terug trekkers maar bovenal super weer en super gezellig met hoop lol en das ook veel waard *D
Op naar volgend jaar :]
 
Ai dat is minder als je langs de snelweg staat. Ik heb overwogen om vd snelweg af te gaan en binnendoor te rijden maar ik dacht gas erop...en warempel zonder problemen thuis gehaald.

SR's heb inmiddels 2 (750 en op de 888) van versleten en vervangen door Shindengen sh673-12...nergens meer last van.

DCR niet bezocht, had een eigen rit vd club hier.

Succes iig.

Hij kwam niet boven 7000 rpm/140 km/h uit.
Daarna horten en stoten.
Gelukkig kon ik net de afslag nemen naar de carpool parkeerplaats bij Epe.
Daar stond ik veilig, droog, in de schaduw.
Wat dat betreft kon ik het slechter treffen.
Ik ben in ieder geval goed geholpen door de AWNB en Logicx die mij hebben thuis gebracht.
De 748 is gisteren opgehaald door Verduyn bij mij thuis.
Die gaan kijken of het de spanningregelaar of de dynamo is.
De ANWB meette 11 volt en startte wel gewoon op de accu van de ANWB.
 
En zo'n motor kan op 1 acculading nog lang uithouden zoals ik ook een paar jaar geleden gemerkt heb....verlichting moet je gelijk uitzetten. Ik maakte de fout om mijn knipperlicht vlak voor huis te gebruiken....viel meteen uit en daardoor moest ik de laatste 500m duwen naar huis in de hitte..... |(
 
En zo'n motor kan op 1 acculading nog lang uithouden zoals ik ook een paar jaar geleden gemerkt heb....verlichting moet je gelijk uitzetten. Ik maakte de fout om mijn knipperlicht vlak voor huis te gebruiken....viel meteen uit en daardoor moest ik de laatste 500m duwen naar huis in de hitte..... |(

_O- _O- _O-
Ooit gehad met de Condor (niet SR, maar andere reden van niet meer bijladen). Bijna thuis werd het toch wel erg schemerig. Licht aangezet, ik voel de motor inhouden, dus heel snel weer uit.
Nog net mee thuis gekomen.
 
En zo'n motor kan op 1 acculading nog lang uithouden zoals ik ook een paar jaar geleden gemerkt heb....verlichting moet je gelijk uitzetten. Ik maakte de fout om mijn knipperlicht vlak voor huis te gebruiken....viel meteen uit en daardoor moest ik de laatste 500m duwen naar huis in de hitte..... |(

Ja dat klopt zo'n 130km nadat ik bij huis had getankt.
Verlichting gewoon aan, knipperlichten netjes gebruikt.
Het was het lopen van het blok wat gehinderd werd.
Eerst ging de startmotor niet meer rond, wel sloeg de toerenteller uit.
Na een half uur 2 slagen maar verder niks.
Gister ook 2 slagen verder niks.
Als ik weet wat het is/was laat ik het weten
 
Beste Ducatisti,

Komende week ga ik met een maat een Ducati ST2 bezichtigen.
De motor in kwestie komt uit 1998, heeft 50k gelopen en is van de tweede eigenaar.

Ik heb mij aardig ingelezen in deze fietsen en heb gelezen dat de spanningsregelaar en de twee-fasendynamo zwakke punten zijn. Mijn vraag aan jullie, hoe zwak zijn deze punten,kunnen ze gaan of gaan ze sowieso een keer naar god?

De motor in kwestie heeft ''een aantal jaar geleden'' bij 45k een grote beurt gehad. Dat wordt dus iig een filter/vloeistoffenbeurt bij aanschaf. Wat is het advies, de riemen ook direct meenemen en klepspeling checken? Of kan dit gezien de gereden km's na de beurt uitgesteld worden tot na de zomer (geschatte 3k km'sverder)?

Verdere input is van harte welkom!

Bij voorbaat dank :)
 
ST2 is vrij bulletproof, 50k is niets. Er staat er hier 1 (ook uit '98) met meer dan een ton en die loopt nog als een tierelier.
Spanningsregelaar is niet een specifiek ST2- maar een vrij algemeen Ducati-kwaaltje uit de jaren 90. Kwestie van vervangen door een ander type. Er worden vaak Shindengen-regelaars van bepaalde Honda-modellen voor gebruikt.

Riemen moeten iedere 2 jaar of 20k km worden vervangen. Als de beurt 'een aantal jaar geleden' is, zou ik ze meteen vervangen. Kost misschien 100 euro (minder als je een degelijke vervanging vindt voor de ori Ducati-riemen), maar de gevolgen van een gebroken riem zijn veel en veel duurder.

Verder is een ST2 een heerlijke fiets!
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt zo'n 130km nadat ik bij huis had getankt.
Verlichting gewoon aan, knipperlichten netjes gebruikt.
Het was het lopen van het blok wat gehinderd werd.
Eerst ging de startmotor niet meer rond, wel sloeg de toerenteller uit.
Na een half uur 2 slagen maar verder niks.
Gister ook 2 slagen verder niks.
Als ik weet wat het is/was laat ik het weten

Was inderdaad een kapotte spanningsregelaar...
 
Topic net over de helft :+ gisteren nog een paar mooie ducjes gezien bij de classic race in Tubbergen, aanrader als je ooit in de buurt bent :)
Verder alles ok hier?! :W
 
Topic net over de helft :+ gisteren nog een paar mooie ducjes gezien bij de classic race in Tubbergen, aanrader als je ooit in de buurt bent :)
Verder alles ok hier?! :W
Prima hier en de motor ook:

112k en nog steeds in orde..... *O*

full
 
ST2 is vrij bulletproof, 50k is niets. Er staat er hier 1 (ook uit '98) met meer dan een ton en die loopt nog als een tierelier.
Spanningsregelaar is niet een specifiek ST2- maar een vrij algemeen Ducati-kwaaltje uit de jaren 90. Kwestie van vervangen door een ander type. Er worden vaak Shindengen-regelaars van bepaalde Honda-modellen voor gebruikt.

Riemen moeten iedere 2 jaar of 20k km worden vervangen. Als de beurt 'een aantal jaar geleden' is, zou ik ze meteen vervangen. Kost misschien 100 euro (minder als je een degelijke vervanging vindt voor de ori Ducati-riemen), maar de gevolgen van een gebroken riem zijn veel en veel duurder.

Verder is een ST2 een heerlijke fiets!

Dankjewel :t

We gaan morgen kijken, mocht het wat worden dan laat ik het hier even weten.
 
Hallo allen,

Ik ben aan het overwegen om een rode rem- en koppelingshendel op mijn 848 te monteren, nu twijfel ik of dit mooi staat, daarom vroeg ik me af of jullie dit hebben en eventueel een foto zouden kunnen plaatsen. Ik heb zelf de witte 848 evo met rood frame.

Groeten Hans
 
Zo, afgelopen weeekend Assen tt circuit bezocht....nationale Classic event. Niet zo heel druk maar uitstekend vermaakt met het kijken naar de diverse races.....

Na een paar uurtjes had ik het wel gezien en toen weer richting huis. En jahoor, wederom op de terugweg grote controle thv weefvakken A1/A35....laser op de viaduct en in de starthouding wachtende agenten op snelle BMW's.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan