Ducati Deel #121 Xmas edition

Conclusie na het plaatsen van 3 nieuwe relais: motorloop is stukken beter..onderin is het bokken weg en bovenin smeuïge toerentallen.

Waarschijnlijk gedender vd relaiscontacten is afgelopen..... :?
 
Had mijn auto ook last van laatste tijd, zeg maar dat hij moest nadenken bij het starten, ignition relais vervangen, klaar! :)
 
Laat ik de stilte maar eens verbreken door weer eens wat zeggen....

Verdeel mijn aandacht/tijd tussen andere dingen en het meiske maar na de zomer toch maar eens bezig met de banaan, zonder remmen lopen langs de baan is ook niet wat :]
 
.
full
 
Neen. Al mijn ducs hebben er in meer of mindere mate last van gehad, ik ga er vanuit dat het aan mij ligt.
 
Opschakelen zonder koppeling helpt :Y
(of pre-shiften, dus eerst druk zetten op je pedaaltje en dan pas ontkoppelen)

Edit: werkt eigenlijk hetzelfde alleen laat je bij de eerste alleen even het gas eraf (druk van de aandrijving) en bij de tweede doe je dat met de koppeling
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jep, zonder koppeling door de bak rammen helpt inderdaad.
Ik probeer aan het idee te wennen en het nu vaker te doen...
Meestal als ik mis is't toch in hoge toeren, en dat schakelt eigenlijk best prettig zonder koppeling ook.

Pre-shiften, nooit van gehoord.. :t
 
Laatst bewerkt:
Yep :Y hoe hoger de toeren, hoe makkelijker het schakelen zonder koppeling gaat *O*
In lage toeren, of bij opschakelen naar tweede versnelling gebruik ik meestal nog wel de koppeling, maar dan met 'pre-shifting'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Knap rustig geworden hier.

De SL mag weg, het is tijd geworden dat iemand anders er plezier van heeft.

Alles goed met iedereen?
 
Jep, zonder koppeling door de bak rammen helpt inderdaad.
Ik probeer aan het idee te wennen en het nu vaker te doen...
Meestal als ik mis is't toch in hoge toeren, en dat schakelt eigenlijk best prettig zonder koppeling ook.

Pre-shiften, nooit van gehoord.. :t

Schakel zoals de bak het wil en niet zoals jij denkt dat het zou moeten.

(deze opmerking kan je aangepast op je hele leven toepassen. voor sommige mensen ontstaat dan een aanmerkelijke ontspanning. voor anderen neemt het onbegrip toe. in uitzondering pleegt een enkeling zelfmoord; een juiste daad alsdan soms)
 
Yep :Y hoe hoger de toeren, hoe makkelijker het schakelen zonder koppeling gaat *O*
In lage toeren, of bij opschakelen naar tweede versnelling gebruik ik meestal nog wel de koppeling, maar dan met 'pre-shifting'

bij het pre-shiften de bocht niet vergeten. Anders komt er een boze moeder eend je pikken. :+

Hoe ist met je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan