Kawasaki Dissidenten +Z1000-Z800-Z750[s][r] plaza deeltje 72

Het weer bericht voor eind deze week lijkt weer de goede kant op te gaan, +10C :)

Tot die tijd nog maar even een fotootje 8-)

IMG_3862copy.jpg
 
Ha allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu mag ik ook eindelijk meepraten want ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een mooie Kawasaki Z750.
Ik heb mijn Hornet 600 ingeruild tegen de Z750.
Pas twee keer op gereden, maar wat een heerlijke motor !
Plaatjes zeggen meer als woorden, dus:

7sb9nss.jpeg

2dylxh9vw.jpeg
 
Klik

Werkt werelds, geen uren polijsten enz...!!

Thanks, heb het geprobeerd en het shined instant. Enige minpuntje is dat de Z800 normaal een goud/bronskleurig spruitstuk heeft. Door dit middeltje is dat compleet weg en nu zilverkleurig, hoop wel dat de originele kleur er op den duur weer doorkomt :)
 
Droevig nieuws vanuit mijn kant...

Z800 is verkocht :)

toch weer terug naar Supersport waarschijnlijk en word komende weken testrijden :]
ga nog wel meelezen hier :Y
 
Thanks, heb het geprobeerd en het shined instant. Enige minpuntje is dat de Z800 normaal een goud/bronskleurig spruitstuk heeft. Door dit middeltje is dat compleet weg en nu zilverkleurig, hoop wel dat de originele kleur er op den duur weer doorkomt :)

Dat is wel bijzonder, want de mijne waren juist in het begin zilver en verkleuren nu naar bronskleurig _O- maar het spul werkt dus goed ;)
 
Beste Kawasaki dissidenten :] ,

Nadat ik er nu over uit ben om een Z750 te kopen (niet de S) heb ik even dit forum wat rondgezocht over de verschillende bouwjaren, onderhoudsintervallen, km-standen enz...
Helaas laat mijn beginnersbudget het niet toe om een nieuwer model te kopen (vanaf 2007). Dit was ik ook niet van plan maar ik las in een MotoPlus artikel dat dit model nog beter afgesteld is in lage toeren en middengebied en minder last van vibraties.

Dus modelletje 2004/2005... Dan de KM-stand. Veel meningen. Ik snap het idee dat een motor van 13/14 jaar oud met maar 28.000 KM weinig is.. En dat je beter 1 kan hebben met meer KM's zodat deze weinig heeft stilgezeten, in 1 rit meer KM heeft gemaakt dan enkel naar de supermarkt enz.. Toch is dat voor mij een dingetje, ik heb nu bij een drietal motoren uitgevraagd hoe het zit met de onderhoudshistorie waarvan 1 van 30.000, 1 van 38.000, 1 van 47.000. En die onderhoudshistorie is er steeds NIET..

En daar baal ik van, want ik heb ook gelezen dat er een flinke onderhoudsbeurt moet gebeuren bij 42.000? of 46.000 ? :? die hoeveelheid verschilde nogal, maar hoe dan ook het gaat dan met name om de klepafstelling... en ik heb flinke rekeningen voor onderhoud voorbij zien komen. En daar zit ik nu net met mijn budget niet op te wachten. Ik leg mezelf al toe op het kopen van een motor van 10+ jaren oud maar dan graag niet met een rekening in het eerste jaar van 1000+ euro...

Dus ik ben nu een beetje bang, wat vast iedereen is bij het kopen van een 2e hands motor, het blijft (deels) een gok. Maar wat zijn jullie tips, mensen uit dit topic hebben vast heel veel ervaring met aankopen en de Z750.
Ik zoek op marktplaats, kijk bij bepaalde motorzaken in de buurt (Groningen) en op Facebook maar zie helaas nog niet de zwarte Z750 voorbijkomen MET onderhoudshistorie die ik zou willen kopen... Of moet ik die onderhoudshistorie laten varen...? Maar dan dus voor 35.000 km max gaan omdat ik anders al snel richting de "kleppen-beurt" ga?

Alvast dank!
 
Beste Kawasaki dissidenten :] ,
Of moet ik die onderhoudshistorie laten varen...? Maar dan dus voor 35.000 km max gaan omdat ik anders al snel richting de "kleppen-beurt" ga?

Alvast dank!

ik zou onderhoudshistorie altijd een pré vinden. Ik bewaar het zelf ook altijd.
Soms kunnen verkopers het wel opvragen bij hun garage. Dat kan wellicht helpen.
Als je voor 35000 km gaat ben je (afhankelijk van hoeveel je rijd) met een jaartje toe aan de kleppen beurt. Voor 40k+ machines gaat de prijs soms ook lager uitvallen, maar is dat beurtje als het goed is gedaan. 100k km is ook niet gek voor zo'n motor hoor, veel mensen deinzen ervoor terug maar met goed onderhoud geen probleem.
 
Iemand nog een leuk dempertje met linkpijp liggen voor een Z750 (03-06)??
 
Wat een geweldig weertje dit weekend.
Nieuwe uitlaat gemonteerd en even rondje gedaan.
Ook nog even een motorrijder geholpen die gevallen was '(

Nog meer mensen gereden vandaag?

2lc7i34.jpg
 
Goedesmorgens!,

Even voorstellen, Falierke uit de regio Den Bosch. Binnenkort trotse eigenaar van een '09 z1000 na alle Kawasaki hoeken wel gezien te hebben (Versys, zx10r :)). Plaatje & mods:

full

- Arrow Thunder dempers
- Ermax ruit (moet er nog op komen)
- Korte kentenplaat houder.

Lang getwijfeld tussen een racer en een naked, maar toch maar voor de rechte zit met een gezond portie vermogen gekozen :].

Nog even zoeken naar een geschikt plekje voor een 12v & RAM aansluiting voor de navi.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Goedesmorgens!,

Even voorstellen, Falierke uit de regio Den Bosch. Binnenkort trotse eigenaar van een '09 z1000 na alle Kawasaki hoeken wel gezien te hebben (Versys, zx10r :)). Plaatje & mods:

[afbeelding]
- Arrow Thunder dempers
- Ermax ruit (moet er nog op komen)
- Korte kentenplaat houder.

Lang getwijfeld tussen een racer en een naked, maar toch maar voor de rechte zit met een gezond portie vermogen gekozen :].

Nog even zoeken naar een geschikt plekje voor een 12v & RAM aansluiting voor de navi.

Gr.
Rammount voor navigatie?
Kan om het stuur.12 volt heb ik via usb onder het zadel op de accu(plug en go idee)
 
Terug
Bovenaan Onderaan