Racen op een ZX6R (alle jaren)

Er zit inderdaad aardig wat hoogteverschil in!

Hoewel ik zelf vind dat dat op de camera er nog niet echt goed uikomt.

De baan is redelijk breed, zeker het gedeelte blanchimont tot aan het rechte stuk, dat is erg breed.

Echt een aanrader
 
Afgelopen donderdag in de bloedverziekende hitte van 34 graden op Zolder gereden. Rare dag, want de banden van m'n maatje gaven na 5 rondjes al aan dat het echt te warm voor ze was met een schuiver in de Bianchi aan 150. Total loss dus, maar hij kwam er zelf goed van af.

Verder natuurlijk gigantisch heet dus het was zoeken naar een balans tussen lekker rijden, maar ook scherp blijven gedurende 20 minuten. Ondanks dat, toch m'n tijd verbeterd van 1.54.019 de vorige keer naar 1.51.8. Althans, er was geen tijdwaarneming dus ik heb met de stopwatch bij mn gopro beelden gezeten :P

Voor mij dus wel een goede afloop gelukkig. Was weer genieten *O*
 
Hee kawamannekes
Wakker worden!!!
Weet iemandnog een kompleet raceklare zx6 r te koop vanaf 2008?
Gr jurgen

Hallo Jurgen,

Als je nog een jaartje wacht, staat die van mij weer te koop (die van Luuk is geweest). Super machine!
 
Zal blij zijn als het seizoen weer gaat beginnen! Wil dit jaar minstens 5 dagen pakken, verdeeld over Zolder, Assen, Spa en Mettet. Wellicht dat ik in Mettet een keer een weekend pak.

Heb voor de Zixxer ook nog wel wat spullen op de verlanglijst staan. Weet alleen nog niet of ik ga voor een extra set velgen met regenbanden, een mooie laptimer of een stuurdemper :P
 
Ik ga dit jaar iets minder veel rijden. Keuzes he. Ik pak in ieder geval de 501 van Assen mee. En verder zo veel mogelijk wedstrijden in ZAC, OW-Cup en MSL-Cup. Als ik vanaf mei elke maand een wedstrijd heb ben ik tevreden.
 
Nou mannen,

Helaas is de 6r niet meer. Die is afgelopen zomer weg gegaan. Zolder was mijn laatste dag dus...

Ondertussen bezig om mijn 10 voor komend seizoen (tijdelijk) circuit klaar te maken. Wie weet komt er binnen aanzienlijke tijd weer een 09 6r...heb het meeste spul nog liggen namelijk. Maar voor nu moet ik verhuizen naar de 10r rijders.

Nog een laatste fototje en filmpje van zolder op de 6r.

https://youtu.be/aKztPZzXHho

y3m_bg-8hHnFN5iLVO8cTOYxf1BLTdZZM_S-C31bFmWFdjo0rfd8v5wKo-4ZEfHRj7QgHyB_Kz79XETHQlBfO42l2RrgMZptcigIXtgbw5na_kIefaTTFefG6mdvwalNJhuZrGp9J57rVzd4VZsZMNM4BJv2IPenqk3agkNCCYtpOs
 
Laatst bewerkt:
Zondag komen ze kijken voor de zx6r

Ik heb twee maanden terug een r1 gekocht.
De zx6 is echt een fijne motor, maar na een sessie assen op een s1000rr toch gemerkt dat een veel grotere fiets wel erg prettig is met mijn lengte/lijf.

Indien de verkoop niet doorgaat ( motor stond nog niet te koop) of er delen over blijven ( twee sets velgen compleet dan laat ik het zeker even weten.

Iedereen een snel en safe seizoen gewenst
 
Kan iemand mij misschien vertellen hoe je je wielspacers "vast" zet in je velg?
Zodat het wielwisselen een stuk sneller en makkelijker kan...?

(zx6r 2006)
 
Laten draaien. Ik heb ze ook wel eens voor veel geld gezien op het web. Er is ook eens een topic over gemaakt.
 
juist ja! bedankt!

Die gasten van www.captivespacers.com bieden ze (ook op ebay) aan voor 46 euro inclusief verzendkosten. Dat is dan volledige set spacers voor een 2003-2008 zx6r.
Als ik ze laat draaien ben ik ongeveer evenveel kwijt.

Dat wordt dus niet meer kloten met wielwisselen in 2017 :D
 
Laatst bewerkt:
Bijna exact een jaar na het starten van dit topic meld ik mij hier dan ook maar :p

Afgelopen winter toch maar besloten op het circuit op te gaan! dit gaan we natuurlijk eerst eens klein beginnen... daarom ben ik dan ook de gelukkige eigenaar van de (denk ik) Oudste 6r van t topic. :Y

Zie hier mijn ZX6R van BJ. 2000:

full

full




Was al een Ex circuitfiets maar heeft 3 jaar stil gestaan (Doodzonde)
En na een winter lang flink wat liefde is er ondertussen best wat moois van gemaakt al zeg ik het zelf..

- Race radiateur + puntbak
- Arrow titanium voorbochten + Mivv demper
- DID 525 Kettingkit met Supersprox kettingwielen
- WP veren voor en achter (Volledig WP achter is nog in aantocht)
- Vers setje polyester kuipwerk in het ó zo mooie groen laten spuiten
- BMC luchtfilter
- Kawasaki racing toerenteller incl. digitale Kawasaki temperatuur meter (Uit de racekit serie van 2001)
- Brembo blokjes voor en achter
- Valtermoto rear setje
- Verse nokkenas ketting + kleppengesteld

Na een Testrun op de Dynojet op mn werk, toch nog zeer netjes uitgekomen op +- 110PK op het achterwiel

Het enige wat nog ontbreekt zijn:
- Een setje vers rubber
- Gear indicator
- Stuurdemper




Hopelijk kom ik jullie eens tegen komend jaar! :} :]
 
Laatst bewerkt:
:W

Rij al een paar jaar met mijn ZX6R jaarlijks een paar circuitdagen. Nu is de motor toe aan nieuwe banden, dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik beschik (nog) niet over een setje extra velgen, dus ik zoek banden die zowel op het droge als in de regen redelijk uit de voeten kunnen. Ik rij nu met Michelin Pilot Sports, maar aangezien zij nogal eens willen smeren, zoek ik iets anders.
Iemand een goed alternatief?

:W
 
:W

Rij al een paar jaar met mijn ZX6R jaarlijks een paar circuitdagen. Nu is de motor toe aan nieuwe banden, dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik beschik (nog) niet over een setje extra velgen, dus ik zoek banden die zowel op het droge als in de regen redelijk uit de voeten kunnen. Ik rij nu met Michelin Pilot Sports, maar aangezien zij nogal eens willen smeren, zoek ik iets anders.
Iemand een goed alternatief?

:W
Michelin Pilot Sports? Bedoel je Pilot Road of Pilot Power misschien?

Je levert altijd in op grip bij droog of nat, beide optimaal bestaat (nog) niet.
Als je naar de Bridgestone-serie kijkt heb je eigenlijk de volgende keuzes;
T30 - Sport/tourband met lange levensduur en goede natwegdek eigenschappen, warmt snel op en gaat daardoor op het circuit snel over het randje
S21 - Supersportband met middelmatige levensduur en redelijke natwegdek eigenschappen. Goed geschikt voor een stevig doorrijder op de openbare weg en beginnende circuitrijder
RS10 - Raceband voor de openbare weg. Zeer goede grip op droog, maar minder geschikt voor nat (daarvoor heb je regenbanden). Voor de gevorderde circuitrijder, maar overdone voor de openbare weg (als je rijbewijs je lief is).

En zo heeft elke fabrikant zijn eigen rijtje. Dus als Michelin bevalt zou ik gewoon een stapje omhoog gaan bv. Pilot Road 4 -> Pilot Power 3 -> Pilot Power RS

Ik heb zelf afgelopen jaar circuitdagen gereden bij 30+ graden op T30's en ondanks dat het prima gegaan is (ik rij maar 2:09 op Zolder bv) vraag ik me af ik geen onnodige risco's genomen heb. Ik denk dat ik dit jaar toch overstap naar de S21. Een 600 is wel wat vergevingsgezinder bij het uitaccelereren dan een dikke duizend...
2nq9kzn.jpg


P.s. Dit is mijn opinie, maar ik ben geen geval een bandenexpert of professionele circuitrijder...
 
Laatst bewerkt:
:W

Rij al een paar jaar met mijn ZX6R jaarlijks een paar circuitdagen. Nu is de motor toe aan nieuwe banden, dus ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik beschik (nog) niet over een setje extra velgen, dus ik zoek banden die zowel op het droge als in de regen redelijk uit de voeten kunnen. Ik rij nu met Michelin Pilot Sports, maar aangezien zij nogal eens willen smeren, zoek ik iets anders.
Iemand een goed alternatief?

:W

Op de 6 had ik michelin cup evo's liggen. Super band als het droog is, maar bij nat wegdek werd het al snel een heel stuk minder.

De 10r liggen op het moment pilot supersport evo's op. Die doen het met nat wegdek behoorlijk nog. en met droog wegdek ook prima.

Volgende banden ga ik de Pilot Power RS proberen, schijnen zowel in droog als nat weer net even wat beter te zijn als de supersport evo's.
 
Eh... Ik bedoelde natuurlijk Pilot Power! Heb een Pilot Power 2CT setje onder de Kawa.. Daar heb ik niet zulke hele goede ervaringen mee (smeren... Staan ze ook om bekend). Dus zit te kijken in de richting van een andere band, heb vroeger Bridgestone en Pirelli gereden, dus zit te denken om weer die kant op te gaan.

En dat het altijd een compromis is, begrijp ik! Maar ik heb vorig jaar op Spa gereden (prachtig circuit overigens) en diegene naast mij heeft alleen de laatste sessie kunnen rijden omdat het de andere sessies continue regende. En daar zou ik dan behoorlijk van balen.

Ik ga de opties die jullie hebben gegeven even bekijken, bedankt in ieder geval!
 
Ik heb een probleem met het circuitrijden op mn zx6r 2006.

Laatste keer dat ik reed (op zolder) resulteerde het hevig heen en weer schudden van mn stuur bijna tot een crash. Na het terugkijken van een gopro-opname van vorig jaar kan je zien dat ik er toen ook last van had, maar in mindere mate (waarschijnlijk door minder snel rijden en andere baan namelijk Assen).

Wat kan dit geschud veroorzaken? En wat kan ik eraan doen?
Ga ik te snel weer terug-verzitten? Staat mn achtervering niet goed en wordt de voorkant te licht bij het accelereren? Heb ik de clipons misschien te hard vast? Of is het iets anders?

Helaas heb ik het ritje van zolder niet opgenomen (ik heb zelf geen camera). Maar onderstaand is de opname op Assen.
Je ziet hetgene waar ik het over hebt op 0:38-0:45 / 1:03-1:09 / 1:33-1:38 / 2:17-2:24 / 2:49-2:53 / 3:42-3:45...


Een stuurdemper zal misschien het gevolg enigszins verhelpen, maar niet de oorzaak?
 
Ik had hetzelfde toen ik rond de 2.00 reed op assen.

De voorremklauwen heb ik toen gereviseerd en daar kwam het probleem vandaan.
1 zuiger wilde niet goed heen en weer en begon daardoor te trillen.

HK gaf aan de chatter normaal uit de achterkant komt indien het vering gerelateerd is.

Aangezien het bij jou niet bij remmen is, zou dit in theorie dus uit de achtervering moeten komen dat je motor in eigen frequentie komt en begint te slingeren
 
Meldt zich *O* Gisteren een ZX6R 2011 aangeschaft ter vervanging van 'ye old CBR600:
-Ohlins TTX GP
-Ohlins FKG206 cartridges
-Ohlins stuurdemper
-Domino snelgas
-akra demper & linkpipe
-motomaster schijven
-powercommander.

Welke vertanding kan ik het best gebruiken op kleine tracks (Mettet, Croix) en op Franco ?
 
Ik had hetzelfde toen ik rond de 2.00 reed op assen.

De voorremklauwen heb ik toen gereviseerd en daar kwam het probleem vandaan.
1 zuiger wilde niet goed heen en weer en begon daardoor te trillen.

HK gaf aan de chatter normaal uit de achterkant komt indien het vering gerelateerd is.

Aangezien het bij jou niet bij remmen is, zou dit in theorie dus uit de achtervering moeten komen dat je motor in eigen frequentie komt en begint te slingeren

Zodra het weer een beetje motor-rij-weer is ga ik wel even langs bij HK.
 
Somebodi:
Denk dat t in je vering zit.
Ist nog origineel?
Is de rijhoogte ok?( als een motor "op z'n kop" staat dan krijg je al snel dit probleem
Stuurt dan wel heel makkelijk in maar dat is t dan ook.


Gr jorgosss
 
Terug
Bovenaan Onderaan