Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

yeah... weer een capo-rijder..!

Ik zal er geen vakanties mee onderweg zijn (m'n vrouw gaat liever mee in het camperbusje) maar 's avonds even uitwaaien blijft toch wel heel lekker.

Nieuwe bobines zitten er al in, startrelais dacht ik ook, benzinekoppelingen volgens mij nog niet.

Cheers!
 
Laatst bewerkt:
nope... Mercedes Viano V6, draait veel mooier, rustiger en ook zijn er met de nieuwere VW's teveel serieuze problemen die door VW niet goed worden opgelost.
 
Mapping verhaal

Ja idd andere als op het internet te vinden zijn dat wel een erg breed criterium maar je hebt stanlybobly mapping welke kenneljk goed doen icm open uitlaten.
de mappings die ik weliswaar vis internet gevonden heb zijn een recente ontwikkeling van een groepje italiaanse enthousiastelingen en zijn naar mijn mening erg geslaagd.
Verwacht overigens geen wonderen in de zin van bakken PK's maar gewoon een prettig soepel blok
soms 4cilinder achtig.
er zijn 3 smaken: ECO VLOT en SPORT resp. pufferfish, yellyfish, swordfish)
de eerste zou het zuinigst zijn (ik kan het niet bevestigen)
de tweede loopt het mooist (eigen ervaring stukken beter dan origineel)
de laatste heeft het minst motorrem en is overall wat gretiger (je remt meer met de rem)
bij interesse PM me FF
 
Die mappings staan toch ook bij Tune ECU op de website EVT Rijder? Kijk er met regelmaat voor RST Mapping namelijk als Futura rijder.
 
Zo, volgende week de motor weer uit de stalling halen, hopen dat ie start, daarna een adresje zoeken voor een berg onderhoud en restpunten aan de fiets,
 
Ugh, motor uit stalling gehaald, accu gemonteerd, en direct starten, geen problemen.

Beetje rijden, achterrem kapot, na wat onderzoek blijken de rubbers / seals in de remklauw kapot te zijn..... Aprillia verkoop geen reserve onderdelen, alleen gehele remklauwen, die van KTM lijken te passen.

Heb ondertussen maar een andere remklauw besteld, en anders na denken.
 
Thx voor de link, de remklauw kost me nu 50 euro, kijken of et wat is, anders gaat ie net zo makkelijk weer terug.

Van de week maar even vast olie, oliefilter bestellen.

@StanleyBobly doe jij nog beetje klussen aan Capo's ? Zit te denken aan vervangen van de plastic brandstof koppelingen voor metalen, bruine stekkers, eventueel spanningsregelaar.
 
Thx voor de link, de remklauw kost me nu 50 euro, kijken of et wat is, anders gaat ie net zo makkelijk weer terug.

Van de week maar even vast olie, oliefilter bestellen.

@StanleyBobly doe jij nog beetje klussen aan Capo's ? Zit te denken aan vervangen van de plastic brandstof koppelingen voor metalen, bruine stekkers, eventueel spanningsregelaar.

Ja dat doe ik nog
Ook volledige service beurten.
Info
Stanleybobly@hotmail.com
 
Kleine update van mijn kant. Capo hield in de op snelweg, had niet het vermogen die het moet hebben. Voelde als brandstof te kort.

Benzinefilter moet toch vervangen worden dus in de tank kwam ik meteen achter de oorzaak; het korte stukje benzineslang aan de benzinefilter. Die was gescheurd. Nu nieuwe Gates onderdompelbare slang besteld ter vervanging. Duur spul wel... 17,- voor 30cm.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update van mijn kant. Capo hield in de op snelweg, had niet het vermogen die het moet hebben. Voelde als brandstof te kort.

Benzinefilter moet toch vervangen worden dus in de tank kwam ik meteen achter de oorzaak; het korte stukje benzineslang aan de benzinefilter. Die was gescheurd. Nu nieuwe Gates onderdompelbare slang besteld ter vervanging. Duur spul wel... 17,- voor 30cm.
Bekende euvel

R ij ook met di van gates.
Ook de lange u vorm slang is nu van gates.
Na 5 jaar deze week gecontroleerd. Zit er nog nieuw uit.
 
Vervelend wachten totdat de garage tijd heeft op m'n capo te maken, m'n remklauw is binnen, nu nog wachten tot ze uurtje tijd hebben. Ben mechanisch niet dermate van me zelf onder de indruk dat ik mezelf vertrouw met remmen, maar kan me niet voorstellen dat het veel werk is om een remklauw te vervangen, nieuwe remblokken en systeem vol te blaffen met een goeie versie DOT.
 
Pfff, wat een drama allemaal weer.

Gisteren motor opgehaald, nieuwe remklauw gemonteerd, was prima in orde, gelijk nieuwe remblokken nieuwe vloeistoffen etc. Ze hebben ermee test gereden, aldus wat ik begrijp.

Heb er zo'n 10 km mee gereden toen de boel maar weer omgekeerd, motor begon uit zichzelf te remmen, dus ik motor aan de kant, en ja hoor, zelfde gezeik als een goed jaar geleden, achterremblokken volledig gesmolten...... Nu gelukkig zonder dat m'n remschijf rood gloeiend stond.

Ik uitleggen, vreemd blah blah, affijn hun gelijk aan het werk, uiteindelijk hebben ze de rempomp maar gedemonteerd en van binnen schoon gemaakt, bleek een berg roest uit te komen met als resultaat dat bij gebruik rem ingedrukt bleef en dit als resultaat was ( althans, wat ik er van begreep ).

Ander half uur later, naar huis gereden met weer een weer nieuwe remblokken vloeistoffen etc.



Nu op zoek naar een adresje waar ik voor een mooie prijs een ketting en wat tandwielen kan regelen, moet vervangen worden, de speling is eruit.

Zou graag hebben dat de motor in de lage toeren wat makkelijker rijd, wat is hier slim ? Lees verschillende verhalen. van 17 tands ( standaard ?) naar 16 ?

Vind op MLM parts de 525 ZVM-X icm met een 16 tands met rubberen demper + 45 tands achterwiel voor 184€. Valt mee denk ik ?
 
Laatst bewerkt:
En toen stond ik tot twee keer toe weer vast, motor afgeleverd bij garage met de boodschap, ga et maar regelen en wat krijg ik er nog voor terug.

Ze vermoeden nu de ABS pomp die niet goed is, mocht dit geval zijn issie voor mij in ieder geval financieel totalloss.

Ben et stuk Italiaanse kreng zat.
 
~Fatal Mind schreef op 09 augustus 2018 @ 11:36:[/b
Ze vermoeden nu de ABS pomp die niet goed is, mocht dit geval zijn issie voor mij in ieder geval financieel totalloss.

Ben et stuk Italiaanse kreng zat.


Dat begrijp ik, is echt een rot probleem. Abs pomp is duur grapje. Ik begrijp niet helemaal waarom dit aan de abs pomp zou liggen, en als dat al zo is, dan is die in ieder geval prima in staat om druk op te bouwen. Hij laat de druk alleen niet meer los. Ik vind het ook apart dat je rem dan al een paar keer in een paar dagen is vastgelopen. Ik heb mijn abs pas een paar keer in een paar jaar gebruikt. M.a.w. als het aan je abs ligt zou ik het eerder in een sensor (heel goedkoop) of een verstopt drukventiel oid zoeken...

Iig succes....

Marco.
 
ABS pomp de oorzaak? Hoe dan?

De functie van het apparaat is de druk loslaten, niet opbouwen. Het ergste wat kan gebeuren is dat die druk niet los komt.
 
Wat ikzelf denk is dat ze mogelijk te weinig speling tussen je rempedaal en stangetje van je remcilinder hebben gelaten, indien veel roest uit je rempomp zou ik denken dat ze deze ff lichtjes uithonen.
ABS pomp is bij mij al lang stuk (geen massa eruit) maar ja erg duur en rijdt zonder abs werking ook prima. Ik weet niet of dit zelf eenvoudig te herstellen is, iemand tips?

kettingset kan ik JOS SMIT uit Haarlem aanbevelen,zvmx 525.
 
En toen stond ik tot twee keer toe weer vast, motor afgeleverd bij garage met de boodschap, ga et maar regelen en wat krijg ik er nog voor terug.

Ze vermoeden nu de ABS pomp die niet goed is, mocht dit geval zijn issie voor mij in ieder geval financieel totalloss.

Ben et stuk Italiaanse kreng zat.

Alles is te maken, wel door de juiste mensen. Mocht je hem echt beu zijn dan breng hem maar ;-)

Mvg Franz
 
Dat begrijp ik, is echt een rot probleem. Abs pomp is duur grapje. Ik begrijp niet helemaal waarom dit aan de abs pomp zou liggen, en als dat al zo is, dan is die in ieder geval prima in staat om druk op te bouwen. Hij laat de druk alleen niet meer los. Ik vind het ook apart dat je rem dan al een paar keer in een paar dagen is vastgelopen. Ik heb mijn abs pas een paar keer in een paar jaar gebruikt. M.a.w. als het aan je abs ligt zou ik het eerder in een sensor (heel goedkoop) of een verstopt drukventiel oid zoeken...

Iig succes....

Marco.

Heel de ABS komt niet in, gezien ik op momenten dat de boel vastloopt de rem in z'n geheel niet gebruikt word, sowieso gebruik ik achter minimaal tbh.

ABS pomp de oorzaak? Hoe dan?

De functie van het apparaat is de druk loslaten, niet opbouwen. Het ergste wat kan gebeuren is dat die druk niet los komt.

Hier doelde de garage op, als ie druk opbouwt gaat neem ik aan rem '' aan '' en komt ie op de schijf, bij langdurig verbrand de boel..

Wat ikzelf denk is dat ze mogelijk te weinig speling tussen je rempedaal en stangetje van je remcilinder hebben gelaten, indien veel roest uit je rempomp zou ik denken dat ze deze ff lichtjes uithonen.

kettingset kan ik JOS SMIT uit Haarlem aanbevelen,zvmx 525.

Geen idee, mag aannemen dat ze weten hoe ze een rem moeten stellen, rempomp hebben ze weer helemaal netjes gemaakt, ontroest etc.

Wat een ook lastig maakt, hun maken testrit, niks aan de hand, heb er zelf mee gereden naar en van m'n werk, niks aan handje, ga vandaag ff rondje gassen, en hatsakee, weer de fik er in.

Je ziet et blok werkelijk smelten waar je bij staat en de olie drupt uit de nipples ( hoge druk dus )
 
Laatst bewerkt:
Zal wel niet maar toch wilde ik het ff melden. bron Nieuwsmotor.nl

Recall: Brembo remblokken
Categorie: Motornieuws 06 augustus 2018
Brembo heeft een aantal aftermarket remklauwen op de markt gebracht waarvan de remblokken gecontroleerd dienen te worden. Door een fout in één serie van deze blokken kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan. Brembo is hierdoor geïnformeerd door de fabrikant van de blokken Federal Mogul Italia. Het gaat alleen over een serie remblokken die gebruikt werden in een achterremklauw en voorzien zijn van het nummer '672' dit nummer is zichtbaar op de achterzijde van de remblokken. Brembo adviseert iedereen die een achterremklauw heeft aangeschaft van het Italiaanse merk om de remblokken te controleren op het betreffende nummer. Zou het zo zijn dat de blokken het nummer '672' bevat, neem dan contact op met je dealer. Om welke type remklauw het gaat en voor welke motoren deze gemonteerd kunnen worden is tot op heden niet bekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan