Yamaha BT 1100 Project

Kijk leuk dat je hier verder schrijft. Ik heb zelf nooit een rem op mijn bak gehad. Niet op de harley en niet bij de bulldog. Altijd wel alles gemaakt daarvoor alleen nooit een remleiding aangesloten. Ik denk als de bak maar in verhouding staat tot de motor maar niet te zwaar is kun je goed rijden zonder. Met is natuurlijk altijd beter. Ik zie grrag wat er gaat gebeuren. Blijf schrijven en vooral fotos plaatsen
 
Het is geen heksenklus om een Ural te voorzien van een ander wiel.
Persoonlijk vind ik een geremd zijspan fijner rijden. Als je met een ongeremd zijspan gaat remmen wil het zijspan als het ware de motor inhalen waardoor de combinatie tijdens het remmen naar links trekt.
 
Welkom. Ik heb jarenlang zonder zijspanrem gereden. Je leert er mee om gaan. Alleen in extreme situaties ga je nog dwars. Een zijspanrem kan lastig af te stellen zijn maar het geeft wel rust.
 
Als je nu eens een compleet achterwiel van een bt ziet te krijgen, ik bedoel met remschijf en lagers. Dan kan ik wel een passende as verzorgen die je dan weer op een ural ophanging kunt maken.( ik heb nog een as liggen😎) o ja. 1 lager moet er dan vervangen worden.
 
Bedankt voor jullie reacties. Een Ural bak met bulldog achterwiel is wel een mooi plan, dat ga ik onthouden.
Ongeremd rijden moet wel gaan als ik het zo lees. Dat het fijner is om m geremd te hebben snap ik, maar het relatief makkelijk kunnen los koppelen is me ook wat waard. Gewoon geen in extreme situaties opzoeken *D
 
Een aparte rempomp die op het zijspanframe bevestigd zit. Daardoor heb je dus 2 achterrempedaaltjes naast elkaar. Net als een tractor.
Dat maakr het loskoppelen niet moeilijker dan zonder rem lijkt mij.

Ik heb ook heel lang zonder zijspanrem gereden, maar ben nu wel blij dat ik er eentje heb. Zeker als de bak wat zwaar is dan is het wel verstandig.
 
Goed plan!

Wat een fijne hoek van het forum is dit. Een stuk constructiever dan vele andere delen, waar het vooral lijkt te draaien om het halen van je eigen gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan