Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Op aanraden van Roger hier ook maar even vragen: heeft iemand een K2 1000 rechtervoorpoot liggen?

Hij mag krom zijn, als de ashouder/ aluminiumblok onderop maar goed is.

Bij mij zit daar een scheur in, en HK kan deze eventueel overzetten.
Een hele rechter poot is ook prima, als het maar van een 1000 is uit 2000, 2001 of 2002.
 
Voor de liefhebbers, de video-edit met onboard beelden van de OW cup race 14 mei 2016:

En voor de mensen die het leuk vinden om het wedstrijdverslag te lezen:

13317029_1128952323813212_7792952695764544433_o.jpg
 
Voor de liefhebbers, de video-edit met onboard beelden van de OW cup race 14 mei 2016:

[even wat ongevraagd mee bemoeien modus]
waarom short-shiften na de Haarbocht en tussen Mandeveen-Duikersloot als je nog genoeg toeren over hebt? volgens mij kun je daar nog makkelijk tijd winnen door 'm langer door te halen.

het klinkt ook alsof je nog wat korter met de vertanding kan om deze versnellingen te rijden, of iets langer en op veel plekken nog een versnelling terug. gezien je 600 rijdt, zal iets korter wel beter zijn. ossebroeken, strubben, uitkomen bult en uitkomen ramshoek klinkt alsof je net nog onder de powerband zit, dat ie nog even lucht moet happen voordat ie op gang komt...

als je 'm wat feller in de toeren bocht in kan knallen, kun je nog beter focussen op ietsjes later remmen. snelheid zit er verder goed in, dus kwestie van wat kleine puntjes oppakken en je rijdt zo in de kopgroep mee (y)
[/even wat ongevraagd mee bemoeien modus]
 
[even wat ongevraagd mee bemoeien modus]
waarom short-shiften na de Haarbocht en tussen Mandeveen-Duikersloot als je nog genoeg toeren over hebt? volgens mij kun je daar nog makkelijk tijd winnen door 'm langer door te halen.

het klinkt ook alsof je nog wat korter met de vertanding kan om deze versnellingen te rijden, of iets langer en op veel plekken nog een versnelling terug. gezien je 600 rijdt, zal iets korter wel beter zijn. ossebroeken, strubben, uitkomen bult en uitkomen ramshoek klinkt alsof je net nog onder de powerband zit, dat ie nog even lucht moet happen voordat ie op gang komt...

als je 'm wat feller in de toeren bocht in kan knallen, kun je nog beter focussen op ietsjes later remmen. snelheid zit er verder goed in, dus kwestie van wat kleine puntjes oppakken en je rijdt zo in de kopgroep mee (y)
[/even wat ongevraagd mee bemoeien modus]

Opbouwende kritiek kan ik altijd wat mee :Y En een extra set ogen zien weer dingen die ik zelf en de mensen om me heen niet zien, misschien!

Als ik in z'n 3 blijf door Madijk heen, trek ik hem te vroeg in de begrenzer voor Ossebroeken.

Voor wat betreft short-shiften tussen Mandeveen-Duikersloot, ik heb tussen die 2 bochten even een neutraal (rust) punt waar ik zonder al teveel beweging/onrust te creeeren de fiets een versnelling hoger kan zetten. Als ik in z'n 3 blijf, zit ik precies op het punt dat je Duikersloot exit in/tegen begrenzer 3 en dan schakelen brengt (voor mij) veel onrust in de motor mee. Dit is een persoonlijk iets, maar zal 3 juni eens een paar keer testen om en om wat nu daadwerkelijk ook het snelste is voor mij. Meestal is exit Duikersloot richting/door Meeuwenmeer heen wel een sterk punt van me zoals ik hem nu rij namelijk.

Je hebt gelijk voor wat betreft de vertanding, deze staat nog op de snelle ruskenhoek. Eigenlijk zou ik achter 1 tandje groter moeten. Ik wil het liefst alle versnellingen gebruiken. Is een actie puntje, goed opgemerkt trouwens!Zeker uitkomen Ramshoek heb ik (op de motor zittend) ook het idee dat ik hierdoor tijd laat liggen. Heb daar echt het gas helemaal open, zoals de motor nu gegeared staat om snelheid mee te pakken naar de GT. Het helpt in theorie ook tegen het wheelien de GT uit, nu zit ik daar precies op het punt dat het koppel er in kickt en trek daardoor het voorwiel de lucht in. Als ik hem wat hoger in de toeren heb daar ook, heeft het voorwiel in theorie minder de neiging om de lucht in te gaan.

Ik moet ook wat kleine puntjes gaan verbeteren, eerste 2 races kon ik nog mee om het laatste podiumplekje / top 5. Afgelopen race ging het niveau al omhoog, top 5 had nog gekund, maar kwam te laat in m'n ritme. Top 3 moet ik wat voor gaan vinden om net die aansluiting wél te kunnen pakken.
 
"dan wordt ie zo onrustig" heb ik al vaker gehoord...
maar de mensen die toch probeerden er aan te wennen zijn verder gekomen ;)
ik zeg altijd maar zo, we zijn geen (comfortabele) toertocht aan het houden :]
 
"dan wordt ie zo onrustig" heb ik al vaker gehoord...
maar de mensen die toch probeerden er aan te wennen zijn verder gekomen ;)
ik zeg altijd maar zo, we zijn geen (comfortabele) toertocht aan het houden :]

Ik ga het ook zeker 3 juni testen, wat voor mij de snelste manier door Mandeveen-Duikersloot op gaat leveren. Wie niet probeert, weet ook niks he. Ideaal om tijdens een trainigsdagje te doen.
 
Focus in ieder geval op de juiste versnelling/vertanding waarmee je op zo veel mogelijk Apex-en direct over vermogen beschikt. geen wachtpauze's.
kun je voor de Apex al weer op het gas, dan ga je er te langzaam in (of je bent bezig je lijn te verprutsen ;))

probeer bochten waar je anderen van je weg ziet lopen in een lagere versnelling, of vertand iets korter. een beetje slingeren bij het terugschakelen/inremmen hoort er bij, maar wordt voor een groot deel ook door jezelf veroorzaakt. time het terugschakelen op het juiste moment, en wees niet bang om gebruik te maken van je slipperclutch.

de belangrijkste punten op het circuit zijn die bochten waar je het langzaamst gaat. voor veel mensen is dit ossebroeken, strubben, oude ruskenhoek, de bult en de GT. daar kun je meestal veel winnen als ie goed aan het gas hangt (en je zelf natuurlijk ook gas geeft :p).

Door goed op de versnellingen te gaan letten heb ik op alle circuits waar ik kwam zo 4 seconden van m'n rondetijd afgekregen. bv van een al niet langzame 1:48 op assen naar een 1:44. In het begin idd wat onrust hier en daar, maar dat is wennen en op te lossen.

om te testen of het werkt voor je kun je eerst eens een paar rondjes iets langzamer rijden, en daarbij de meest agressieve versnellingen kiezen. alle versnelling maximaal doorhalen. strubben in z'n 1 bv. dan het tempo opvoeren en kijken waar je er wel of niet mee uitkomt.

een ding is zeker.. het kan altijd sneller :)
succes de 3e!
 
Focus in ieder geval op de juiste versnelling/vertanding waarmee je op zo veel mogelijk Apex-en direct over vermogen beschikt. geen wachtpauze's.
kun je voor de Apex al weer op het gas, dan ga je er te langzaam in (of je bent bezig je lijn te verprutsen ;))

probeer bochten waar je anderen van je weg ziet lopen in een lagere versnelling, of vertand iets korter. een beetje slingeren bij het terugschakelen/inremmen hoort er bij, maar wordt voor een groot deel ook door jezelf veroorzaakt. time het terugschakelen op het juiste moment, en wees niet bang om gebruik te maken van je slipperclutch.

de belangrijkste punten op het circuit zijn die bochten waar je het langzaamst gaat. voor veel mensen is dit ossebroeken, strubben, oude ruskenhoek, de bult en de GT. daar kun je meestal veel winnen als ie goed aan het gas hangt (en je zelf natuurlijk ook gas geeft :p).

Door goed op de versnellingen te gaan letten heb ik op alle circuits waar ik kwam zo 4 seconden van m'n rondetijd afgekregen. bv van een al niet langzame 1:48 op assen naar een 1:44. In het begin idd wat onrust hier en daar, maar dat is wennen en op te lossen.

om te testen of het werkt voor je kun je eerst eens een paar rondjes iets langzamer rijden, en daarbij de meest agressieve versnellingen kiezen. alle versnelling maximaal doorhalen. strubben in z'n 1 bv. dan het tempo opvoeren en kijken waar je er wel of niet mee uitkomt.

een ding is zeker.. het kan altijd sneller :)
succes de 3e!


TOP info......... :}

Kunnen we jou niet een dagje inhuren Erik ;)
 
Voor de liefhebbers, de video-edit met onboard beelden van de OW cup race 14 mei 2016:

En voor de mensen die het leuk vinden om het wedstrijdverslag te lezen:

[afbeelding]
lekker bezig, net wat te laat gestart he :P

Zo raar atijd he al sik die filmpjes kijk (zonder geluid) lijkt het net zo als dat ik rij, alleen ga je toch struk sneller rond haha

Wat voor tandwiel verhouding reed jij nou ook al weer? 15-46?
 
Focus in ieder geval op de juiste versnelling/vertanding waarmee je op zo veel mogelijk Apex-en direct over vermogen beschikt. geen wachtpauze's.
kun je voor de Apex al weer op het gas, dan ga je er te langzaam in (of je bent bezig je lijn te verprutsen ;))

probeer bochten waar je anderen van je weg ziet lopen in een lagere versnelling, of vertand iets korter. een beetje slingeren bij het terugschakelen/inremmen hoort er bij, maar wordt voor een groot deel ook door jezelf veroorzaakt. time het terugschakelen op het juiste moment, en wees niet bang om gebruik te maken van je slipperclutch.

de belangrijkste punten op het circuit zijn die bochten waar je het langzaamst gaat. voor veel mensen is dit ossebroeken, strubben, oude ruskenhoek, de bult en de GT. daar kun je meestal veel winnen als ie goed aan het gas hangt (en je zelf natuurlijk ook gas geeft :p).

Door goed op de versnellingen te gaan letten heb ik op alle circuits waar ik kwam zo 4 seconden van m'n rondetijd afgekregen. bv van een al niet langzame 1:48 op assen naar een 1:44. In het begin idd wat onrust hier en daar, maar dat is wennen en op te lossen.

om te testen of het werkt voor je kun je eerst eens een paar rondjes iets langzamer rijden, en daarbij de meest agressieve versnellingen kiezen. alle versnelling maximaal doorhalen. strubben in z'n 1 bv. dan het tempo opvoeren en kijken waar je er wel of niet mee uitkomt.

een ding is zeker.. het kan altijd sneller :)
succes de 3e!

Vooral dat dikgedrukte. :Y

Met wat beweging tijdens het terug schakelen heb ik niet zo'n moeite. Is op dit moment ook niet zo overdreven aanwezig dat ik er hinder van ondervind. Moet er wel op letten dat ik niet "te heet" de bocht in ga, ivm de motor rem die ik op z'n laagst heb staan. Dat zie je op het filmpje niet, maar Haarbocht en Ossebroeken heb ik die neiging nog wel eens en dat kost tijd. Ook dat gaan we testen 3 juni, iets meer motorrem.

Waar ik tijd laat liggen als je het over accelereren uit een wat langzamere bocht hebt (tov de concurrentie) is het de GT.

Die 4 seconden zouden me van top 5 NK ProCup naar top 15 - 20 NK SuperCup brengen en dat is wel waar ik naar opzoek ben dit seizoen, want ik wil daar volgend seizoen gewoon staan vanaf het begin van het seizoen. Dus ga hier zeker wat mee proberen en testen. Thx.
 
lekker bezig, net wat te laat gestart he :P

Zo raar atijd he al sik die filmpjes kijk (zonder geluid) lijkt het net zo als dat ik rij, alleen ga je toch struk sneller rond haha

Wat voor tandwiel verhouding reed jij nou ook al weer? 15-46?

Ja typisch voor die dag, was de hele dag al net niet. Zat de hele dag al niet lekker in m'n ritme, tot die jongen in het zwart-groen voorbij kwam.

Ik weet niet wat jij rijd voor een tijden?

Ik rij 15 - 45 nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan