Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Gebruik je hem alleen voor tijden of ook om andere data te loggen?

Ik ben zelf vooralsnog alleen geïnteresseerd in mijn ronde- en sectortijden en dan voldoet de oude smartphone op mijn stuur met racechrono app namelijk prima :)
 
Gebruik je hem alleen voor tijden of ook om andere data te loggen?

Ik ben zelf vooralsnog alleen geïnteresseerd in mijn ronde- en sectortijden en dan voldoet de oude smartphone op mijn stuur met racechrono app namelijk prima :)

Wil het puur gebruiken voor rondetijden en sectortijden inderdaad. Ga wel even kijken welke opties er nog zijn.. En anders doe ik gewoon even zonder, haha.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Vraagje: Koelvloeistof moet worden vervangen voor water volgens het reglement. Moet dit gedestilleerd water zijn?


Edit: Fotootje er bij van hoe de Soes er nu bijstaat. Vind het best geslaagd!

full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet zeker of het volgens het regelement perse gedemineraliseerd water moet zijn, maar het is dacht ik wel beter voor je blok. Ik heb het er in elk geval wel in zitten.

Je fiets staat er in elk geval mooi bij :t

Wanneer is je eerste dag?
 
Laatst bewerkt:
Niet per se beter voor je blok, wel voor je radiateur. Kalk afzetting en andere troep in water. Kost geen drol in de supermarkt.

Ja, en dan nog is het verstandig er nog wat bij te gooien om oxidatie te voorkomen. Bij gebruik van demiwater alleen kan in combinatie met al aanwezig vuil in het koelsysteem (heb je altijd) uiteindelijk toch oxidatie en afzetting optreden. Ik gebruik demiwater met Motul Mocool in een verhouding van 20:1. Is ook niet glibberig, dus als het onverhoopt op het asfalt/je eigen achterband terecht komt is er alsnog iets aan de hand. Ik gebruik het voornamelijk om oxidatie te voorkomen, maar een bonus van dit een soortgelijke goedjes is dat je koelsysteem wat efficiënter zou moeten gaan functioneren.

Ik heb ook wel eens van anderen gehoord dat ze een klein beetje lijnolie in het demiwater doen, maar dit leek mij persoonlijk beter.
 
MoCool hier ook idd. 1 dop op de hele inhoud.

Wordt dit dan gedoogd bij de ZAC? Officieel is het niet de bedoeling geloof ik. Ik sta ook op het punt om de koelvloeistof te vervangen voor de eerste race, vandaar.

ps: wil je mij uit de OP halen, ik ben overgestapt :]
 
Wordt dit dan gedoogd bij de ZAC? Officieel is het niet de bedoeling geloof ik. Ik sta ook op het punt om de koelvloeistof te vervangen voor de eerste race, vandaar.

ps: wil je mij uit de OP halen, ik ben overgestapt :]

Gevraagd destijds en ja. Zolang het maar spul is wat hier echt voor bedoelt is.
 
MoCool mag in de ZAC.

Ik ben op zoek naar racekuip en zitje voor een SRAD 600. Hier iemand die iets heeft liggen?
 
Is het ook gedoogd bij de OWC?
Voor zover ik weet wel. Mailtje naar de organisatie en je weet het zeker.

Koelvloeistof mag niet omdat het heel glad is. Alle middelen zoals MoCool of boorolie worden zo sterk verdunt dat het niet glad is op de baan bij lekkage. Zou dus gewoon moeten kunnen
 
Voor zover ik weet wel. Mailtje naar de organisatie en je weet het zeker.

Koelvloeistof mag niet omdat het heel glad is. Alle middelen zoals MoCool of boorolie worden zo sterk verdunt dat het niet glad is op de baan bij lekkage. Zou dus gewoon moeten kunnen

Dat en kvs schijnt heel moeilijk op te ruimen te zijn.
 
Gisteren de eerste circuitdag gehad met de Soes. Is me erg goed bevallen, de fiets is erg vriendelijk om mee te rijden! Merkte alleen dat hij bij volgas erg begon te stotteren, dus de hele dag gereden met half-gas/driekwart gas. Lijkt me een kwestie van afstellen, dus maar eens naar laten kijken. Ik kijk al uit naar de volgende circuitdag :)
 
Gister mijn eerste dag op een suzuki gereden. Ik ben er achter dat de originele stuurdemper niet genoeg dempt. Wat ook niet vreemd is bij een 14 oude circuit motor. Tevens vond ik bij omgooien de motor niet echt stabiel aanvoelen. De vering achter is nog origineel voor zit recent vernieuwde hyperpro in, iemand nog tips?
 
Gister mijn eerste dag op een suzuki gereden. Ik ben er achter dat de originele stuurdemper niet genoeg dempt. Wat ook niet vreemd is bij een 14 oude circuit motor. Tevens vond ik bij omgooien de motor niet echt stabiel aanvoelen. De vering achter is nog origineel voor zit recent vernieuwde hyperpro in, iemand nog tips?

De functie van een stuurdemper is veiligheid. Deze zou je niet moeten voelen totdat je hem nodig hebt. Vaak wordt een instelbare stuurdemper gebruikt om, voor het gevoel een meer stabiele motor te krijgen. Echter dit gaat ten koste van de feedback die je ontvangt van de voorkant. Zoek je stabiliteit meer in je rijhouding.

Ik weet niet wat voor soes je hebt en wat voor rondetijden je rijdt, maar de standaard veering van bijvoorbeeld een gsxr600 k6 is prima. Ik zou eerst de veering laten afstellen. Zodat het in balans is. Compressie en rebound is bij elke supersport in te stellen. Je kan bij vele bedrijven terecht hiervoor. Bijvoorbeeld hyperpro, hk, frontrow.

Succes
 
Nou hiervoor had ik een r6 uit 2000 met hyperpro stuurdemper en hk vering voor en achter. Ik ben nu geswitcht naar een 750 k4. En op zolder reed ik gister 1.53 1 seconde langzamer dan met de r6.
Met de r6 had ik na 2 tankslapers die stuurdemper erop gezet en was hij heerlijk stabiel over de bulten heen. Met de soes voelde ik een paar keer dat hij best flink sloeg voor. Tevens zoals ik al zij voelde hij bij het omgooien niet zo stabiel.
Het kan ook zijn dat het aan de amateur achter het stuur lag hoor _O-
 
Op basis van mijn eigen ervaring zou ik zeggen dat 2 aparte oplossingen misschien kunnen helpen.

Ik reed eerst met een originele demper, maar vond die juist zwaar gaan. Ik heb nu een hyperpro rsc (van Thijzel overgenomen :)) erop zitten en merk dat ie een stuk lichter stuurt. Wel ga ik de volgende keer eens proberen de demping wat zwaarder te zetten, want ook wat onrust bij uitaccelereren. Kwestie van trial en error.

Tussen de sessies in heb ik de man van HK mijn vering na laten kijken (ohlins spiralen voor en volledig wp achter). Hij heeft het allemaal wat strakker gezet en daarna was mijn fiets veel minder bewegelijk in de bochten en bij omgooien.

Iemand trouwens een idee wat een vergelijkbare tijd op assen is voor een 1:53 op zolder?
 
Belangrijk voor de K4 is voorzijde de juiste veren steken de originele zijn te slap.

Heb er nu 10.0 veren inzitten en binnenkort stap ik over op cartridge van merk MATRIX race versie met 10.5 veren erin.Achter zit bij de mijne een Ohlins demper.

Mijn k4 heeft ook een progressieve stuurdemper RSC.
 
Laatst bewerkt:
Gister mijn eerste dag op een suzuki gereden. Ik ben er achter dat de originele stuurdemper niet genoeg dempt. Wat ook niet vreemd is bij een 14 oude circuit motor. Tevens vond ik bij omgooien de motor niet echt stabiel aanvoelen. De vering achter is nog origineel voor zit recent vernieuwde hyperpro in, iemand nog tips?

Wat is recent?
Laten servicen en afstellen.
 
Bedankt voor de tips, gezien ik mijn budget dit jaar zit een nieuwe demper achter er niet in. Ik ga volgende maand 2 dagen na ecuyers dan ga ik eens wat spellen met de instelling. Olie niveau in de vork is zoals voorgeschreven en de olie veren en bussen zijn nieuw. Maar ik ben ook misschien ook zelf nog roestig van de winter ik vind hem voor niet zo stabiel aanvoelen, het is niet of hij onhandelbaar is hoor :$
 
Op basis van mijn eigen ervaring zou ik zeggen dat 2 aparte oplossingen misschien kunnen helpen.

Ik reed eerst met een originele demper, maar vond die juist zwaar gaan. Ik heb nu een hyperpro rsc (van Thijzel overgenomen :)) erop zitten en merk dat ie een stuk lichter stuurt. Wel ga ik de volgende keer eens proberen de demping wat zwaarder te zetten, want ook wat onrust bij uitaccelereren. Kwestie van trial en error.

Tussen de sessies in heb ik de man van HK mijn vering na laten kijken (ohlins spiralen voor en volledig wp achter). Hij heeft het allemaal wat strakker gezet en daarna was mijn fiets veel minder bewegelijk in de bochten en bij omgooien.

Iemand trouwens een idee wat een vergelijkbare tijd op assen is voor een 1:53 op zolder?

Cool dat je die rsc pas heb kunnen maken. Of was het 1 op 1 overzetten?

Enne 1:42 ofzo :+
 
Haha right. Ik heb nog nooit op zolder gereden, dus ik heb echt geen idee :)

Ik heb voor 2 tientjes een hypelplo gekocht op alibaba en daar zat een beugel bij waarmee de echte rsc op de plaats van de originele demper kon. Dat was ook de bedoeling want geen plek op het stuur (daar zit de rondetijdsmartphone). De beugel en de hypelplo heb ik weer aan iemand anders over kunnen doen, dus prima oplossing zo. :t :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan