Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Maakt allemaal niet uit wie wat heeft, mijn remdruk werd gewoon minder waardoor ik het hendel tegen m'n vingers aankneep en zo niet genoeg kon vertragen. Om die reden de wedstrijd uit moest rijden met marge in de rem zones, waardoor ik tijdens dat ik rechtdoor schoot de aansluiting om een mogelijk podium en ook P4 verloor en daarna P5 ook niet vast kon houden. Prima damage control met een 6e plaats! We gaan ermee aan de gang! Thanks voor alle inbreng en ideeen boys, race on. ;)

Maakt allemaal niet uit wie wat heeft, mijn remdruk werd gewoon minder waardoor ik het hendel tegen m'n vingers aankneep en zo niet genoeg kon vertragen. Om die reden de wedstrijd uit moest rijden met marge in de rem zones, waardoor ik tijdens dat ik rechtdoor schoot de aansluiting om een mogelijk podium en ook P4 verloor en daarna P5 ook niet vast kon houden. Prima damage control met een 6e plaats! We gaan ermee aan de gang! Thanks voor alle inbreng en ideeen boys, race on. ;)

Gewoon droge teflon spray erin ;)

dat ligt er aan wat de diagnose is.

Tijdens de race wat remdruk verliezen vanwege de warmte/hitte. We gaan er vanuit dat remcubs schoon zijn en alles in het ATE vet zit.En er ook geen lucht meer in het systeem zit.

Dan kan je voor nood teflon spray gebruiken ,dat schreef die yank ook en ik weet dat enkele racers het ook zo doen.

Tijdens de race wat remdruk verliezen vanwege de warmte/hitte. We gaan er vanuit dat remcubs schoon zijn en alles in het ATE vet zit.En er ook geen lucht meer in het systeem zit.

Dan kan je voor nood teflon spray gebruiken ,dat schreef die yank ook en ik weet dat enkele racers het ook zo doen.

Ik zie nog steeds geen diagnose.

Misschien wel leuk om wat antieks erbij te zetten, dit is mn gsxr7/12 uit 1990
Als basis een gsxr750 uit 1990, maar met een wat aangepast Bandit 1200 motorblok.
Rij er sinds vorig jaar mee en op zich gaat het nog wel redelijk tussen het vaak modernere spul
full

@ Johan, ik weet nog wel een tip alleen en die is goud waard.Er zijn er meer die het doen.

I have seen a few posts regarding excessive brake rub lately.

This is BAD. It wears pads, and over heats the braking system and can lead to premature brake fade on a race track. It also hurts top speed on a track, and can cause pads to glaze over, as well as excessive rotor wear in an extreme case.

Some light "scrubbing" noise is normal. There is nothing that mechanically pulls the pads back from the rotors other than the piston seals retracting some. You should be able to lift the front wheel and spin it with a good firm spin and it make a few rotations before it stops. If it seems to slow rather quickly, then your pistons are sticking in the calipers or something is hanging up in the braking system.

HOW TO!

first pull one caliper. ONLY one. DO NOT remove the other at the same time, as their is likely not enough fluid to compress both calipers at the same time and trying to do so can put air into the system at the reservoir

Pump the brakes until the pads in the caliper you have removed touch each other. Remove the pads then and inspect the pad guide pins for wear (wear on these pins can cause pad hangup as well). DO NOT PUMP MORE. You risk blowing the pistons out of the caliper. This is bad.

Using a good cleaner (NOT brake cleaner in my opinion, I use simple green) and a tooth brush clean all the grime off the pistons. Wash the simple green out with clean water. Simple green if not washed back out can cause oxidation on aluminum. But I have WAY better results with it than I do with any brake cleaner. Blow the calipers dry with air if you have it available once rinsed out.

One step I use, and you will be AMAZED at the results, is I use a dry teflon spray on the pistons.

Then collapse the pistons back into the calipers. Push the pistons ALL THE WAY back into the calipers, but be careful that while doing so, you dont push other pistons OUT of the calipers. This can be done with just your fingers. Do no use tools to do so, as you risk marring the piston sides and faces.

Make sure everything is dry. Pay special attention to INSIDE the cups of the pistons, that they are not holding any fluids still. I like to rotate the calipers around to be sure they are not holding fluids.

Then install the pads back into the caliper, and install the caliper onto the fork. Pump the brakes back up to bring that set of pads back to the rotors.

Repeat for opposite side.

Your wheel will spin VERY freely then if done properly

http://www.gixxer.com/forums/22-mod...lipers-cure-sticky-pistons-brake-rubbing.html

dit vind ik ook wel een beetje een raar verhaal hoor. en een rare aanpak. alsof je je cupjes niet uit je klauw mag persen? ja als je niet ken ontluchten :+

De gixxer staat ook weer klaar voor 30 April! Nieuwe opties;

- Arrow uitlaten
- Lightech stepjes
- Carbon voor en achter

qeO9C97.jpg

QluPzQH.jpg

Lk9IT5j.jpg

c2VnF58.jpg

Doelstelling van dit jaar is om een vol seizoen ZAC mee te gaan rijden :]

toen dat gebeurde reed hij op slicks die maar een paar minuten in de bandenwarmers hadden gezeten en dus nog steen koud waren.. dat kan je de machine niet aanrekenen.

Enne Willem, hij word wit :P dus dat "roze" zal er vrij snel af zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan