Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij hebben veel sportieve motors nog een kabel. De reden zou ik niet precies weten maar ik vermoed dat een kabel meer gevoel geeft. En het is waarschijnlijk een glas bier lichter en goedkoper.
 
Vraagje, ik heb een klein scheurtje in m'n dashboard (gen2). Nu overweeg ik een tweedehands te kopen maar deze worden aangeboden met een KM stand. Wordt deze op de teller bijgehouden of op de computer?
Met andere woorden als ik de teller wissel stijgt dan ineens m'n km stand?
 
Nee, die km stand zit in het dashboard. Heb op mijn vorige T een nieuwe gekregen en ben toen weer op 0 km begonnen
 
Motor terug in de garage. Heeft nieuwe set banden en gear indicator gekregen.

full


Accu direct aan de lader gezet want hoewel de monteur zei dat hij de lading goed vasthield was ie er wel nodig aan toe, de tank ook maar direct even gevuld. Nog niet gereden maar sta wel te trappelen. Laat het voorjaar maar komen.
 
Laatst bewerkt:
Is zo'n gearindicator een beetje makkelijk te installeren/configureren/monteren? Lijkt me ook wel wat, maar ik ben niet superhandig met bekabeling e.d..


Ik ook niet dus ik heb het laten doen. Het schijnt niet zo moeilijk te zijn.....als je weet wat je aan het doen bent. Als het goed is heeft mijn monteur de bijgeleverde materialen om kabels met elkaar te verbinden niet gebruikt. Hij vond dat slecht materiaal. Kabels worden daarmee doorgeknipt en doorverbonden mbt een plastic ding dat je dicht moet klikken. Hij heeft het meer op de ouderwetse manier gedaan. Ik heb het er niet echt meer met hem over gehad. Er zijn voor sommige motoren maatwerkinstallatiekitjes met stekkerverbindingen. De tuono heeft een universele en die moet je dus zelf even electrisch goed aansluiten. Voor iemand die een beetje verstand heeft van electronica redelijk een fluitje van een cent. Ik heb me er maar niet aan gewaagd en omdat ik hem toch voor een beurt en neiuwe banden wegbracht heb ik gevraagd of hij dit ook wilde doen. Vond de monteur ook wel leuk en leerzaam, was voor hem ook de eerste keer geloof ik. Hij heeft hem ook even gauw geconfigueerd en dat stelde ook niets voor. Ik ga het zien straks en als het niet helemaal goed werkt dan doe ik het nog een keer over.
 
Laatst bewerkt:
Komende week de t wegbrengen voor een beurt. Bedankt voor de adviezen hier aangaande onderdelen.

Nieuwe achterband (twijfel nog tussen supercorsa of rosso corsa)
Ngk Iridium bougied
Olie + filter
Remolie dot 5.1
Bmc filter schoonmaken
brembo race remblokken ( indien de oude op zijn)
 
Wie van jullie heeft zijn knipperlichten bij een gen1 vervangen voor leds?

Bij mij branden ze nu alle 4 tegelijk. Hebben jullie dit opgelost dmv weerstanden of een ander knipperlichtrelais? Waar zit het originele relais? Ik dacht voor achter de topkuip maar daar zat hij bij mij niet.
 
Wie van jullie heeft zijn knipperlichten bij een gen1 vervangen voor leds?

Bij mij branden ze nu alle 4 tegelijk. Hebben jullie dit opgelost dmv weerstanden of een ander knipperlichtrelais? Waar zit het originele relais? Ik dacht voor achter de topkuip maar daar zat hij bij mij niet.

Het knipperlichtrelais zit achter je tellerunit, als je je topkuip eraf hebt zie je hem zo zitten. Ik heb hem vervangen voor een ledversie, daarnaast moet je je nog 2 diodes solderen in de kabelboom achter je tellerunit. Stelt niet veel voor hoor!
 
Het knipperlichtrelais zit achter je tellerunit, als je je topkuip eraf hebt zie je hem zo zitten. Ik heb hem vervangen voor een ledversie, daarnaast moet je je nog 2 diodes solderen in de kabelboom achter je tellerunit. Stelt niet veel voor hoor!

Bedankt voor je reactie!
Ik had verwacht hem daar ook aan te treffen inderdaad, maar helaas. Ik verdenk de vorige eigenaar er nu van hem verplaatst te hebben.

Ik denk dat ik maar gewoon met weerstanden aan de slag ga dan.
 
lol... heb dus twee aannames gedaan obv gen1... blijkt dat mijn tuono een olie mod heeft dus had een lang oliefilter moeten bestellen... ten tweede ik maar zoeken naar de 2de bougie per cilinder.. heeft de 2nd gen maar 1 bougie per cilinder ipv 2 van de oer...
naja mn pa blij gemaakt met nieuwe iridium bougies en oliefilter voor zijn tuono :)

maar wat een deceptie als je de bougies gaat vervangen. De eerst is dikke prima (achterste) en dan zoek je de bougie voor de voorste cilinder... tja moet je toch even het hele luchthuis eraf halen om erbij te kunnen

al met al kleine moeite maar echt... je ziet alles zitten maar toch moet je net even dat kapje of dat onderdeel ervoor weghalen om het goed te doen

bewust van onze italiaanse ontwikkelaar om te 'genieten' van al het moois tijdens het vervangen :?
 
Heeft er iemand een linkje (liefst met pics) voor de brown connector mod?
Bij mij zit hij er nog tussen en ik wil hem eigenlijk preventief vervangen.
 
Gisteren voor het eerst sinds de aanschaf gereden op de Tuono. Wat stuurt zo'n fiets scherp! Met de nieuwe banden erop hoef ik helemaal niks te doen, stuurt zo alle kanten op. En de remmen en vering is ook niets van wat ik gewend ben, die Tuono en ik gaan dikke vriendjes worden! *O*
 
Heeft er iemand een linkje (liefst met pics) voor de brown connector mod?
Bij mij zit hij er nog tussen en ik wil hem eigenlijk preventief vervangen.

FF zoeken op het aprilia forum. Staan meerdere how-to's.

Wire mod instructions for Dummies, Like ME!!

Als het je puur gaat om de bruine stekker ivm smelten is het een kwestie van er tussenuit halen en draadjes solderen. Ga je voor betere laadspanning dan is er nog een mod met draadjes trekken van ik dacht regelaar naar accu kabel.

Wiring Mod for charging issues.

Overigens zit er bij de gen1 tuono vlak na de dynamo ook nog een ronde witte stekker, die zou in sommige gevallen ook kuren geven en een goede laadspanning in de weg staan. Ben me ook even aan het inlezen,wil de mijne ook nog ontdoen van de brakke stekkers :Y
 
Iemand een idee hoe ik aan deze stickers kan komen?
Ik kan ze niet vinden bij onze Chinese vriendjes.

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Voor de echte diehard... zin om de TT vanuit de Aprilia pits mee te maken??


Even een Tuono of RSV bestellen. Wel voor 12 maart.... Da's nou jammer. Komt me net deze week even niet uit.. O-) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan