Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk ook weer gezellig mee :W

[afbeelding]

Mag deze in de OP :)

Allereerst mooie motor natuurlijk maar vind je paddockstands ook erg mooi, kosta :?

Kan het niet goed zien op de foto, maar wat voor adapter zit er op de voorste paddock oftewel waarop rust hij :?

Mijn huidige "prikt" aan weerszijden onderin de uitsparingen van de vorkpoten.

@TS/Arie:

Moet er ook maar aan geloven, zou deze in de OP mogen:

IMG_48292.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb ik deze pagina niet zelf gevonden, thanks!

Ik had gemist dat het voor een oer moest zijn :)
kan je me een foto sturen van hoe je het slangetje bij je tandwiel gemonteerd hebt?
Bij de mijne hebben ze denk ik zelf iets gemaakt en wil wel eens weten of het beter kan.
 
Allereerst mooie motor natuurlijk maar vind je paddockstands ook erg mooi, kosta :?

Kan het niet goed zien op de foto, maar wat voor adapter zit er op de voorste paddock oftewel waarop rust hij :?

Mijn huidige "prikt" aan weerszijden onderin de uitsparingen van de vorkpoten.

@TS/Arie:

Moet er ook maar aan geloven, zou deze in de OP mogen:

[afbeelding]

https://www.datona.nl/motor/paddockstands

Zijn de "MotoGP" paddockstands, de voorbok zitten 2 plateautjes met een ophoging op waar de voorvork op rust. Ziet er inderdaad erg leuk uit, op eBay ook wel te vinden voor minder als Datona





En verder is de blauwe uiteraard de mooiste kleurstelling *O*
 
Zie trouwens dat ik de verkeerde foto heb geplaatst.. nog niet alles zat erop

Zou je deze erin willen zetten ? :)

20150218_150028_1_zpshsozw70r.jpg
 
Ik had gemist dat het voor een oer moest zijn :)
kan je me een foto sturen van hoe je het slangetje bij je tandwiel gemonteerd hebt?
Bij de mijne hebben ze denk ik zelf iets gemaakt en wil wel eens weten of het beter kan.

Standaard zit er dit bij. Dit zet je met je bobbin vast.

iqlrux.jpg


ziet er dan zo uit.
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
thnx voor de foto, ik zal straks eens kijken, volgens mij hebben ze hem niet op de bobbin gezet maar op een bout van het tandwiel beschermkapje. Was een drama om dat vast te maken.
Hij zit dan wel op dezelfde manier trouwens. Reden van mijn vraag om de foto's was omdat ik het idee heb dat zo maar 1 kant van de ketting goed gesmeerd wordt.

Ook ben ik benieuwd of je ook een druiper krijgt.
Heel mijn standaard zit onder de olie ondanks de 1 a 2 drup per minuut (gewoon stationair laten draaien dan kan je het meten.
Als ik naar je band kijk die ik ook olie druppels, geen prettig idee om eerlijk te zijn.
 
Kijk maar eens bij pro-oiler, die hebben voor de VFR een sleper die aan beide kanten van het tandwiel druppelt. Misschien kan je die passend maken? Onder mijn VFR werkte dat echt super.
 
Eigenwijs toch op het voor tandwiel, een pro Oiler btw.
De dunne olie verspreid zich over de hele ketting.
De dubbelzijdige nozzle heb ik 2x stuk gehad. Eruit halen van het wiel is lastiger met zo'n ding erbij en je sloopt hem vrij makkelijk.
Koperen buisje uit een modelbouwwinkel of uit een oude koelkast (thermostaat).

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat klopt natuurlijk. Een VFR heeft een enkelzijdige ophanging, dan blijft t tandwiel zitten. Niet aan gedacht. Op mijn vorige T heb ik jouw voorbeeld gekopieerd. Werkte ook prima!
 
Laatst bewerkt:
En verder is de blauwe uiteraard de mooiste kleurstelling *O*

Zoveel mensen zoveel wensen. Ik vind de blauw/witte echt niet mooi en met afstand de lelijkste kleurstelling, zo erg zelfs dat ik zo'n tuono helemaal niet zou willen aanschaffen. Maar goed dat er zo verschillend over gedacht kan en mag worden anders zou het erg saai op de weg zijn maar één soort en één kleur motor.. ;)
 
Zoveel mensen zoveel wensen. Ik vind de blauw/witte echt niet mooi en met afstand de lelijkste kleurstelling, zo erg zelfs dat ik zo'n tuono helemaal niet zou willen aanschaffen. Maar goed dat er zo verschillend over gedacht kan en mag worden anders zou het erg saai op de weg zijn maar één soort en één kleur motor.. ;)

we zijn er wel over uit dat de tuono de beste motor is *O*
de vorige was volledig zwart en die was toen degene met de allermooiste kleurstelling :Y _O- oh en daarvoor grijs :]
 
Eindelijk weer eens een keer kunnen rijden, en tijd en eindelijk droog.
Na afgelopen week nieuwe bougies en luchtfilter erin gezet merk ik echt wel dat hij lekkerder loopt en makkelijker oppakt. Toch wel een behoorlijk verschil want het voelde eerst wat tam.

Wel een andere vraag, vorige keer keek ik onder het achterspatbord en zat er een drup olie.
Ik dacht eerst dat het van de scottoiler was omdat ik met bijvullen wat geknoeid had.
Nu zit het er echter weer en ik kan niet goed ontdekken waar het vandaan komt en wat daar precies zit.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden dus hoop dat iemand me verder kan helpen.

2016-02-06%2016.01.501.jpg


Je ziet links onderaan nog net een druk olie hangen.

2016-02-06%2016.02.011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de oude knipperlichtjes die de vorige eigenaar er op had gezet vervangen voor led knipperlichten met e-keur. De oude waren slecht zichtbaar met zonlicht.
Ik moet alleen het relais nog vervangen, ik heb al wel een weerstand onafhankelijk relais liggen. Weet iemand waar het originele relais gepositioneerd zit?
 
Eindelijk weer eens een keer kunnen rijden, en tijd en eindelijk droog.
Na afgelopen week nieuwe bougies en luchtfilter erin gezet merk ik echt wel dat hij lekkerder loopt en makkelijker oppakt. Toch wel een behoorlijk verschil want het voelde eerst wat tam.

Wel een andere vraag, vorige keer keek ik onder het achterspatbord en zat er een drup olie.
Ik dacht eerst dat het van de scottoiler was omdat ik met bijvullen wat geknoeid had.
Nu zit het er echter weer en ik kan niet goed ontdekken waar het vandaan komt en wat daar precies zit.

Je ziet links onderaan nog net een druk olie hangen.

Ik zou eens kijken naar de kleideksel pakking van de achterste cylinder. Was bij mij oom niet helemaal fris meer met als gevolg een kleine lekkage.
 
Trouwens goed nieuws, toen ik ander half jaar geleden mijn bougies wilde vervangen kwam ik er ook achter dat mijn tank erg was uitgezet en met veel pijn en moeite hem nog maar dicht kreeg. Sindsdien ben ik alleen nog maar 98 gaan tanken van voornamelijk de BP. Nu ben ik beZig het luchtfilter en de bougies te vervangen en hij is gewoon weer geslonken en sluit weer normaal zonder kracht!
 
Ik zou eens kijken naar de kleideksel pakking van de achterste cylinder. Was bij mij oom niet helemaal fris meer met als gevolg een kleine lekkage.

Alles daar al los gehad toen ik zelf de klepspeling wilde controleren, zag er perfect uit en geen enkele lekkage. Ik zal volgende week wel anders eens het zadel en dat spatbordje eraf halen om eens te kijken. Toch bedankt
 
:(

Gister na een fijne rit de Tuono met een redelijk volle tank in de garage geparkeerd en ja hoor... weer een lekkere benzine walm en een paar druppels lekkage. Dacht dat ik er eindelijk vanaf was maar hij blijft het maar doen.

Wat heb ik al gedaan:
- Plaat waar de brandstofpomp aan de tank vast zit helemaal gereinigd, heel lichtjes geschuurd zodat alle troep eraf is en met brandstofbestendige vloeibare pakking gemonteerd. Alle schroefjes netjes op moment natuurlijk.
- Nieuwe koperen ringen bij de banjo-bouten.
- Interne slangen bij de brandstofpomp gecontroleerd.

Heeft iemand ervaring hiermee en nog suggesties wat ik eraan kan doen?

Het is maar een klein euveltje maar o zo vervelend. Telkens de benzine uit de tank halen is ook niet echt praktisch.
 
koel!
zijn dat factoryvelgen van rsv mille?
nauwelijks lichter als de standaard v4 velgen maar wel mooi

Ja klopt zijn de rsv factory velgen.
Voorkant scheelt 0.5kg en in combi met de braking schijven 0,9kg tegenover standaard V4 velgen met standaard schijven.
Achter scheelt het 0,4kg
Vooral voorkant ben ik heel benieuwd naar.
 
Waar jij olie ziet, zie je normaal ketting vet spatjes...kan dus zomaar ketting olie zijn.

Ik ga er dan toch nog eens naar kijken, zou goed kunnen dat het de olie is van de scottoiler die meegesleept wordt en er daar af schiet. Ik zal hem eens minder snel zetten en alles daar eens goed schoon maken.
Bedankt voor het meedenken.
 
Ja klopt zijn de rsv factory velgen.
Voorkant scheelt 0.5kg en in combi met de braking schijven 0,9kg tegenover standaard V4 velgen met standaard schijven.
Achter scheelt het 0,4kg
Vooral voorkant ben ik heel benieuwd naar.

het is echt het beste wat je aan je motor kan aanpassen :Y
ik ben aan het sparen voor carbonvelgen O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er dan toch nog eens naar kijken, zou goed kunnen dat het de olie is van de scottoiler die meegesleept wordt en er daar af schiet. Ik zal hem eens minder snel zetten en alles daar eens goed schoon maken.
Bedankt voor het meedenken.

Of zet de oiler een paar weken uit.
Daar kan de ketting wel tegen. Dan kan je een betere conclusie trekken.
succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan